کد خبر: 622146
تاریخ انتشار :

بدترین نوع اختلال جنسی در مردان را بشناسید + راه های درمان

مشکلات جنسی زوجین می‌تواند آسیب زیادی به روابط مشترک وارد کند. یکی از اختلالات جنسی در آقایان، نشت وریدی می‌باشد که می‌توان به‌نوعی به آن لقب بدترین نوع ناتوانی جنسی در آقایان را داد.

بدترین نوع اختلال جنسی در مردان را بشناسید + راه های درمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این مطلب همراه ما باشید تا با این بیماری بیشتر آشنا شویم.

نشت وریدی چیست؟

نشت وریدی یا Venous leak یکی از بیماری‌های فیزیکی آلت تناسلی مردان است که به نوعی اختلال در عملکرد صحیح این ورید‌ها و به صورت دقیق‌تر اختلال در عملکرد دریچه‌های ورید آلت می‌باشد.

ورید‌ها وظیفه‌ی خون رسانی به کپسول یا بافت اسفنجی آلت تناسلی را دارند. برای ایجاد نعوظ کامل، خون در این دو کپسول اسفنجی شکل حبس شده و همانند بادکنکی که در اثر دمیدن هوا به داخل آن بزرگ می‌شود، بافت آلت نیز بزرگ می‌گردد. در آلت تناسلی نیز همانند بادکنک مجرای ورود هوا باید بسته باشد و نشتی نداشته باشد تا به درستی باد شود و باد آن خالی نگردد.

این بافت‌های اسفنجی شکل نیز باید از خون پر شده و دریچه‌های ورید‌ها مانع خروج این خون از داخل بافت اسفنجی آلت گردد. در زمانی که ورید سالم بوده و این دریچه‌ها به درستی کار می‌کنند، این اتفاق می‌افتد و فرد به راحتی به نعوظ می‌رسد.

2581435_905

تفاوت ورید سالم و ورید نشت دار در آلت تناسلی

اما زمانیکه این دریچه‌ها دچار اختلال شده و توانایی بسته شدن خود را از دست می‌دهند اصطلاحا ورید آلت دچار نشت شده و فرد به بیماری نشت وریدی دچار می‌شود، هرچه این در چه خراب‌تر باشد، شدت نشت وریدی نیز بیشتر شده و آلت فرد سفتی خود را بیشتر از دست می‌دهد و در موارد شدید نیز فرد به صورت کامل دچار عدم نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان می‌گردد. در این نوع از اختلال که نشت وریدی نامیده می‌شود خون در آلت تناسلی باقی نمی‌ماند و بیمار همیشه دچار شلی آلت و عدم نعوظ می‌باشد.

دلیل نشت وریدی چیست؟

اولین و شاید مهم‌ترین عامل موثر بر فعالیت جنسی مطلوب، نداشتن یک شیوه صحیح زندگی است. رژیم غذایی چرب و یا شیرین، چاقی مفرط، ورزش نکردن، سیگار، مواد مخدر، استرس‌های شغلی و اجتماعی، ساعات بالای کاری، خستگی مفرط ناشی از کار زیاد، کشاندن دغدغه‌های شغلی به داخل منزل، عدم برقراری ارتباط عاطفی مناسب با همسر، وجود مشکلات اقتصادی زندگی و … همه و همه از عواملی هستند که محسوس و نامحسوس بر روی توان جنسی آثار سویی می‌گذارند و قطعا برطرف کردن آن‌ها نقش بسزایی در بهبود عملکرد جنسی و زناشویی می‌گذارد و صد البته رفع هیچکدام از این عوامل در اختیار پزشک نیست.

سابقه بیماری‌های همراه مثل دیابت، فشارخون، سکته قلبی و مغزی، اختلالات دیسک کمر و بیماری‌های اعصاب و روان نیز می‌توانند باعث کاهش توان جنسی شوند.

در نشت وریدی اما خیلی اوقات علت آن مشخص نمی‌شود، ولی دیابت، بیماری پیرونی، دود سیگار و قلیان و حتی اضطراب شدید از عواملی هستند که می‌توانند باعث نشت وریدی شوند.

2581437_577

نشت وریدی در بیماران عدم نعوظ شایع است؟

در بررسی‌های به عمل آمده بر روی بیمارانی که دچار بیماری عدم نعوظ هستند، بدین معنی که توانایی نعوظ را اصلا ندارند، نشت وریدی یکی از علت‌هایی بود که به فراوانی در بیماران دیده می‌شود و در مقابل سایر علت ها، بیشترین فراوانی را داشت. به زبان ساده تر، در افرادی که دچار بیماری عدم نعوظ هستند. احتمال زیادی برای وجود نشت وریدی وجود دارد و می‌توان گفت نشت وریدی یکی از علت‌های شایع در بیماری عدم نعوظ مردان می‌باشد.

چگونه نشت وریدی را تشخیص می‌دهند؟

۱. سونوگرافی رنگی (کالر داپلر) از رگ‌های آلت باتزریق پاپورین

در افرادی که دارو‌ها اثربخش نمی‌باشند، انجام سونوگرافی رنگی از عروق آلت تناسلی توصیه می‌شود. در سونوگرافی رنگی علاوه بر ارزیابی بافت اسفنجی اجسام غاری که مسئول ایجاد نعوظ و سفتی آلت هستند، رگ‌های ورودی (سرخرگ‌ها یا شریان ها) و رگ‌های خروجی (سیاه رگ‌ها یا وریدها) نیز بررسی می‌شود. برای اینکه نعوظ سفت و پایداری ایجاد شود، بایستی شریان‌ها باز بوده و خون را به میزان کافی وارد اجسام غاری آلت نمایند و از طرف دیگر ورید‌ها که مسئول خارج کردن خون از آلت هستند، بسته شوند تا خونی که وارد بافت اسفنجی آلت شده، در آلت تجمع یافته و باعث بزرگ شدن آلت و ایجاد نعوظ و سفتی کامل و ماندگار آلت گردد.

در صورتی که خون به میزان کافی وارد نشود (به دلیل تنگی شریان ها) یا خون وارد شده در آلت حفظ و تجمع نیابد (بدلیل نشت وریدی)، ما شاهد نعوظ مناسبی برای شروع یا تداوم رابطه جنسی نخواهیم بود. تنگی شریانی غالبا در در افراد مسن، سیگاری، دیابتی، غیر فعال، دارای کلسترول بالا و …. دیده می‌شود.

۲. کاورنوزوگرافی

در صورت اثبات نشت وریدی در سونوگرفی رنگی (کالر داپلر)، برای بیمار درخواست کاورنوزوگرافی می‌شود. در این عکس رنگی با تزریق سرم حاوی ماده‌ی رنگی به داخل بافت اسفنجی آلت، ورید‌هایی که خون از آن‌ها نشت می‌کند، مشخص شود.

 

درمان نشت وریدی

اولین قدم تجویز دارو‌هایی است که از طریق افزایش گردش خون آلت باعث بهبود کیفیت نعوظ می‌شود. این دارو‌ها شامل قرص‌هایی هستند که یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف می‌گردد. مصرف این دارو‌ها با شکم خالی و یک لیوان پر آب باعث افزایش اثر بخشی آن‌ها می‌شود.

البته اگر کسی به هنگام رابطه جنسی، میل و هوس جنسی نداشته باشد، این دارو‌ها تاثیر چندانی نخواهند داشت. بهتر است از مقادیر کم دارو شروع کنید و بعد به‌تدریج در صورت عدم اثربخشی، دوز آن را افزایش دهید.

شایع‌ترین عارضه‌ی این قرص‌ها، سردرد است. اگر چه این قرص‌ها باعث افزایش فشار خون نمی‌شوند و غالبا عارضه جدی ندارند، ولی در بیماران قلبی و آن‌هایی که فشار خون کنترل نشده دارند، بایستی با احتیاط و تجویز پزشک و اجازه پزشک قلب استفاده شود.

اما یکی از درمان‌های پر طرفدار این بیماری جراحی‌های پروتز عدم نعوظ است که تنها روش درمان قطعی در این بیماران به شمار می‌رود.

دومین روش درمانی که پاسخ دهی نسبی دارد بستن ورید دچار مشکل به کمک جراحی است، که درمان قطعی و صددرصدی نبوده و در گذشته برای بیماران استفاده می‌شده است. در برخی از بیماران دچار نشت وریدی، پزشک به کمک جراحی و در صورت امکان، ورید دچار مشکل را بسته و در موارد بسیار نادری دیده شده که این کار نتیجه داده و مشکل نشت ورید در فرد درمان شده است. در گذشته به علت نبود پروتزها، اکثر افراد دچار نشت وریدی، درمان نداشته و فرد تا آخر عمر خود توانایی برقراری رابطه‌ی جنسی را نداشت.

اما امروزه با پیشرفت علم و تولید پروتز‌های آلت تناسلی و ایمپلنت‌های درمان عدم نعوظ، می‌توان به صورت قطعی این بیماری را درمان نمود. درمان نشت وریدی توسط متخصص و جراح ارولوژیست انجام می‌پذیرد.

منبع: برترین ها

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها