کد خبر: 622172
تاریخ انتشار :

کشورهایی که از شَر کرونا رها شده‌اند

«اکونومیست»، نشریه انگلیسی نوشته است که زلاندنو و ژاپن توانسته‌اند خیز بلند ویروس کرونا را مهار کنند و شهرهایشان را در رده‌های بالای امن‌ترین شهرهای جهان در برابر کرونا، قرار دهند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۲۲ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «سان»، روزنامه انگلیسی با عنوان «جنجال یک نام»، نوشته است: هری و مگان با انتخاب نام دخترشان، بار دیگر لرزه بر کاخ ملکه انگلیس انداختند. آنها نام لیلی بت دایانا، همنام شاهزاده دایانا که چهره طغیانگری در دربار بود و در تصادف کشته شد را انتخاب کردند. ‌شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس، پنجمین بار است که پدربزرگ می‌شود و می‌گوید این خبر مسرت‌بخشی بود. اگرچه ملکه انگلیس خبر را از سر سیری، از سر گذراند.

اما کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام در گفت‌گویی رسانه‌ای همراه با جیل بایدن، بانوی نخست آمریکا درباره فرزند ترک‌کنندگان کاخ انگلیسی می‌گوید که مشتاق دیدن نوزاد لیلی بت دایانا است.

_«لوفیگارو»، روزنامه فرانسه نوشته است رهبران گروه هفت که در انگلیس گرد هم آمده‌اند، پیش از آغاز نشست به گشت و گذار زدند. ملکه انگلیس در یکی از آن گشت‌ها به آنها پیوست و به طعنه گفت: به نظر می‌آید، در حال خوش‌گذرانی هستید. در این دیدار بود، که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در دیدار با جو بایدن گفت: هوای تازه‌ای در روابط آمریکا و انگلیس وزیده است.

_ «اکونومیست»، نشریه انگلیسی نوشته است: آکلند، قابل زیست‌ترین شهر جهان است. زلاندنو و ژاپن توانسته‌اند خیز بلند ویروس کرونا را مهار کنند و شهرهایشان را در رده‌های بالای امن‌ترین شهرهای جهان در برابر کرونا، قرار دهند. از آغاز یورش کرونا، زلاندنو فقط ۲۶ کشته داشته است؛ یعنی یک نفر از هر دویست هزار نفر. در روزهای بسیاری از سال در آنجا، حتی یک مورد ابتلا به ویروس هم دیده نمی‌شد. در زمانی که بسیاری از کشورهای جهان در قرنطینه بودند، آکلند شاهد برگزاری کنسرت موسیقی برای ۱۲ هزار تن بود.

_ «گاردین» نوشته است: ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو دیدار خواهند داشت. رهبر روسیه می‌گوید که روابط آ نها با آمریکا در پایین‌ترین سطح است. ولادیمیر پوتین می‌گوید: جو بایدن اساسا با ترامپ دمدمی مزاج، متفاوت است. رهبران روسیه و آمریکا چهارشنبه با یکدیگر دیدار خواهند داشت. به گمان جو بایدن، نگاه زیادی خواه روسیه به اوکراین و برخورد با ناراضیان روابط دو کشور را بر هم زده است. جو بایدن که سفر یک هفته‌ای خود را به اروپا آغاز کرده است، می‌گوید که قصد برخورد با روسیه را نداریم.

* درختان حرف می‌زنند!

درختان حرف می‌زنند. درختان خاطره و یادشان را ذخیره می‌کنند و به حمله علیه‌شان واکنش نشان می‌دهند و مواد قندی از خود ترشح می‌کنند. اینها نشان می‌دهد که درختان صاحب مغز هستند، اما تا به امروز کسی آن را نیافته است. پروفسور فرانتیک بالوشکا از دانشگاه بن در آلمان معتقد است درختان هوشمندانه با هم در ارتباط هستند و اطلاعات را به شیوه خود رد و بدل می‌کنند. انسان برای سلامت خود نیاز به شناخت این رابطه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها