کد خبر: 626344
تاریخ انتشار :

استاندار کرمان: شرکت‌های بزرگ صنعتی واکسن کرونا وارد کنند

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در این استان گفت: شرکت‌های اقتصادی و صنعتی بزرگ با مراودات خوب خارجی واکسن مورد نظر وزارت بهداشت را وارد و در این وضعیت حداقل کارکنان خود را واکسینه کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی زینی‌وند روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا استان کرمان افزود: ورود شرکت‌های بزرگ اقتصادی به واردات واکسن کرونا هزینه‌ای برای دولت ندارد و این شرکت‌ها می‌توانند حداقل نیروهای مشغول به‌کار در واحدهای تولیدی و اقتصادی خودشان را واکسینه کنند.

وی مجدد به درخواست برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال باتوجه به شرایط بحرانی کرونا در این استان اشاره و اظهارکرد: این آمادگی در استان وجود دارد و درخواست داریم نمایندگان استان در مجلس نیز موضوع را پیگیری کنند.

استاندار کرمان در ادامه تاکید کرد: آمار بستری‌های سرپایی کرونا در استان بسیار زیاد است و درخواست داریم مردم در این شرایط پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در استان کرمان گفت: درخواست داریم مردم همکاری کنند و از حق خود بهره ببرند.

به گزارش ایرنا براساس اعلام مسئولان علوم پزشکی کرمان هزار و ۴۲۵ بیمار کرونایی بستری در استان وجود دارد و این درحالی است که هفته گذشته بستری روزانه شامل بستری سرپایی و غیرسرپایی روزانه ۴۰۷ نفر بوده است.

به گفته استاندار کرمان، پیک جدید کرونا در این دوره طولانی شده اما خوشبختانه تعداد فوتی‌های کرونا در مقایسه با پیک دوره قبل کنترل شده و کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی شهرستان‌ها مخالف هستیم، اذعان کرد: همان‌طور که دیدیم تعطیلی تهران مشکلی را حل نکرد و در کنترل بیماری مؤثر نبود و مردم به مسافرت رفتند، پس مهمترین موضوع کنترل ورود و خروج به مناطق ییلاقی است که باید با جدیت انجام و از تجمع ها جلوگیری شود.

زینی وند گفت: اردوگاه اتباع بیگانه در شهرستان بردسیر باید قرنطینه شود تا به شرایط مطلوب از نظر کنترل بیماری کرونا برسد و محدودیت تردد در آرامستان‌ها نیز باید اعمال شود و فرمانداران بر این مساله نظارت دقیق داشته باشند.

به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این ستاد گفت: شهرستان های اُرزوئیه، راور و کوهبنان در وضعیت زرد کرونایی، رابر و انار نارنجی و ۱۸ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها