کد خبر: 630250
تاریخ انتشار :

روند شیوع کرونا در شرق استان کرمان نزولی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: روند کرونا در شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر فعلا نزولی شده اما این وضعیت هنوز قطعی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر"مازیار اویسی" امروز هشتم شهریورماه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان بم اظهار کرد: روند کرونا در شهرستان های شرقی استان فعلا نزولی شده اما این وضعیت هنوز قطعی نیست و شرایط شکننده است.

وی افزود: در مردادماه تعداد مراجعه بیماران سرپایی مثبت ۲۹۲۶ مورد بوده و این آمار تا هفتم شهریورماه جاری ۶۲۸ مورد است. همچنین تعداد بیماران بستری (مثبت و مشکوک) در ماه مرداد ۱۷۳۰ مورد و این آمار تا هفتم شهریور ۲۸۴ مورد است.

اویسی در خصوص موارد فوتی گفت: در مردادماه متاسفانه ۴۸ مرگ و میر ناشی از کرونا در شرق استان کرمان داشته‌ایم و این آمار تا هفتم شهریورماه جاری پنج مورد است.

وی همچنین در خصوص روند واکسیناسیون شرق استان گفت: از ابتدا تعداد واکسن تحویل داده شده به ما ۱۱۹ هزار و ۶۴۱ دوز بوده که از این تعداد ۷۰ هزار و ۶۶ دوز اول و ۲۷هزار و ۸۳۳ دوز دوم تزریق شده و در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۴۳ دوز واکسن موجودی ماست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در پایان از اختصاص یافتن یک دستگاه آنژیوگرافی به بیمارستان پاستور بم خبر داد.

 در این جلسه حجت الاسلام"موسی غضنفرآبادی" نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس ضمن تشکر از خدمات با ارزش کادر درمان گفت: خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا کار بسیار سختی است و باید برای هر چه بهتر شدن شرایط، تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه درخصوص تامین اکسیژن که اولین نیاز بیماران مبتلا به کرونا است، بیمارستان بم هیچ مشکلی ندارد و با پیگیری و اختصاص چهار دستگاه اکسیژن ساز این مسئله حل شده است.

غضنفرآبادی همچنین از نگرانی ها درباره فرآیند جمع آوری خرما در این شرایط بیان کرد: فرآیند جمع‌آوری خرما در حال اتمام است و تدابیر خوبی توسط فرمانداران شهرستان های شرقی صورت گرفت.

وی درباره بازگشایی مدارس گفت: هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده اما والدین نگرانی دارند و این نگرانی کاملا به جاست.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها