کد خبر: 632617
تاریخ انتشار :

تا رسیدن بخشنامه، تزریق واکسن کرونای زیر ۱۸ ساله‌ها در آذربایجان شرقی انجام نمی‌گیرد

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان و افراد زیر ۱۸ سال در آذربایجان شرقی، گفت: فعلا نوبت دهی متولین مهرماه۸۲ تا مهرماه ۸۳ در سامانه انجام می‌گیرد و منتظر هستیم تا بخشنامه نوع واکسن تزریقی از سوی وزارت خانه تا روزهای آتی ابلاغ شود تا واکسیناسیون این گروه را در استان آغاز کنیم‌.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر سیمین خیاط زاده  با بیان این‌که فعلا واکسنی برای زیر ۱۸ ساله‌ها در استان تزریق نمی‌شود، اظهار کرد: تا شب گذشته بالغ بر ۶۱.۵ درصد از جمعیت استان واکسینه شده و هنوز هم تزریق واکسن برای بالای ۱۸ ساله‌ها ادامه دارد.

وی افزود: علی‌رغم وجود واکسن کافی در مراکز واکسیناسیون اما با کاهش استقبال مردم برای تزریق دز اول و حتی دز دوم مواجه هستیم که دلیل آن هم مشخص نیست.

وی ادامه داد: از مردم خواهشمندیم تا جهت تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز سطح استان مراجعه کنند. اگر مشکل خاصی، زمان و مکان خاص برای تزریق و یا شک و شبهه‌ای نیز در این خصوص دارند را می‌توانند با ما در میان بگذارند تا موارد مربوطه را به صورت شفاف توضیح دهیم.

خیاط زاده گفت: نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم و نوبت دوم برکت و استروزنکا در مراکز استان تزریق می‌شود و از فردا با توزیع محموله جـدید واکسن نوبت اول برکت نیز به مدار واکسیناسیون سطح استان اضافه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این‌که در روزهای آتی و با آمدن فصل سرما، فصل شیوع آنفلوانزا در بین مردم را خواهیم داشت، دریافت واکسن کرونا اهمیت دوچندانی دارد. هرچند در دو سال اخیر به دلیل استفاده عموم مردم از ماسک، چیزی به اسم آنفلوانزا نداشتیم.

وی با بیان این‌که راه‌های پیشگیری از آنفلوانزا نیز همانند کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، افزود: پیش بینی‌های لازم جهت مقابله با آنفلوآنزا انجام گرفته و قرار است تا چند هفته دیگر، محموله این واکسن به دستمان برسد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: واکسن آنفلوآنزا امسال نیز همانند سال‌های گذشته در بازار عرضه شده و مردم می‌توانند به صورت اختیاری واکسن دریافت کنند

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها