کد خبر: 621534
تاریخ انتشار :

خودکشی فوتبالیست 20 ساله + جزییات

این بازیکن نوشت: به هر کجا که می‌روم، سنگینی نگاه‌های بدبینانه، مغرض،‌ منزجرکننده و ترسناک مردم را احساس می‌کنم. من مهاجر نیستم و من از کودکی به فرزندی پذیرفته شدم و به یاد دارم که همه مرا دوست داشتند.

خودکشی فوتبالیست 20 ساله + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش شفقنا ورزشی، خبری تکان دهنده در روز گذشته ایتالیا را در شوک بزرگی فروبرد. بازیکن ۲۰ ساله سابق میلان به نام «سید ویسین» به دلیل نژادپرستی دست به خودکشی زد.

خودکشی بازیکن فوتبال به خاطر نژادپرستی / یادداشت تکان دهنده بازیکن سابق میلان

به نقل از کوریره دلاسِرا، این بازیکن جوان که در میلان بازی کرده و اکنون برای بنونتو توپ می‌زد، روز گذشته دست به خودکشی زد و دلیل آن را مسائل نژادپرستی در ایتالیا دانست.

این بازیکن یادداشتی پیش از خودکشی برای کشور ایتالیا گذاشت و از مسائل حادّ نژادپرستی در آن صحبت کرد.

این بازیکن نوشت: به هر کجا که می‌روم، سنگینی نگاه‌های بدبینانه، مغرض،‌ منزجرکننده و ترسناک مردم را احساس می‌کنم. من مهاجر نیستم و من از کودکی به فرزندی پذیرفته شدم و به یاد دارم که همه مرا دوست داشتند.

وی ادامه داد: هر کجا که می‌رفتم همه با خوشحالی، احترام و کنجکاوی با من صحبت کردند ولی اکنون به نظر می‌رسد همه چیز وارونه شده است.

سید وسین نوشت: من شغلی پیدا کرده بودم و گارسن رستورانی بودم ولی مجبور شدم آن را ترک کنم زیرا افراد زیادی به خصوص افراد مسن و خانم‌های سفیدپوست سن بالا،‌ کار من را رد کردند و نمی‌خواستم من برایشان سفارش بگیرم و بیاورم. گویی من باید اثبات می‌کردم به آن مردم که مثل آنها هستم. من هم یک ایتالیایی هستم.

بازیکن ۲۰ ساله ادعا کرد که شرمسار از این موضوع است و کاش رنگ صورتش متفاوت با دیگران نبود. این نامه را روان شناس ویسین پیدا کرد و در اختیار رسانه‌های ایتالیا قرار داد.

 خودکشی فوتبالیست 20 ساله + جزییات

سید ویسین، فوتبالیست 20 ساله ایتالیایی که متولد اتیوپی است، روز جمعه خودکشی کرد و این خبر بازتاب های زیادی در ایتالیا داشت. ویسین در سال 2016 عضوی از آکادمی میلان بود و سپس به بنونتو پیوست. با این حال او نتوانست فوتبالیست موفقی شود و در ابتدای سال 2017، فوتبال را کنار گذاشت.

به نقل از کوریره دلاسرا، ویسین پیش از خودکشی نامه ای نوشت و نژادپرستی را دلیل اصلی تصمیمش برای خودکشی عنوان کرد:

هر جا باشم و هر جا بروم، سنگینی نگاه های نفرت انگیز، بدبینانه و وحشت زده مردم را حس می کنم. من مهاجر نیستم. من از بچگی در ایتالیا بزرگ شدم و همه دوستم داشتند. حالا شرایط کاملا برعکس شده است. کاری که دوست داشتم را رها کردم چون آدم های زیادی و به خصوص بزرگ تر ها حاضر نشدند با من همکاری کنند. بسیاری از جوانان ایتالیایی و سفیدپوست نمی توانستند کاری پیدا کنند و آن ها مرا مقصر می دانستند. چیزهایی در من تغییر کرده است. من خجالت می کشم که یک مرد سیاه پوست هستم و می ترسم که مرا مهاجر حساب کنند. من خودم درباره سیاه پوستان شوخی های بدی می کردم تا نشان دهم مثل سفیدها هستم اما این یک ترس بود. ترس از روبرو شدن با نفرتی که از مهاجران داشتند. نمی خواهم مردم برایم متاسف باشند. فقط می خواهم به خودم یادآوری کنم سختی هایی که کشیده ام مثل یک قطره آب در اقیانوس تمام کسانی است به خاطر رنج و بدبختی شان ترجیح می دهند بمیرند تا با این ذلت زندگی کنند. 

با این حال والتر ویسین، پدر این بازیکن در مصاحبه با لارپوبلیکا، فرضیه خودکشی پسرش را رد کرد:

این یک نامه قدیمی و مال سال 2019 است. پسرم به خاطر تبعیض نژادی خودکشی نکرد و از همه می خواهم ترویج این دروغ را پایان دهند. 

کلودیو مارکیزیو، هافبک سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که پس از بازنشستگی به فعالیت های انسان دوستانه و حقوق بشر می پردازد، در خصوص خودکشی ویسین در اینستاگرامش نوشت:

 همه ما شکست خوردیم، از بزرگ گرفته تا کوچک. وقتی یک استعداد جوان در یک بازی مهم، گلی مهم بزند، ایتالیایی ها همه متحد و یک پارچه هستند اما در عین حال از دادن غذا به یک مرد سیاه پوست در رستوران ها خودداری می کنیم. وقتی یک ورزشکار کشور ما مدال طلای المپیک بگیرد،

خودکشی فوتبالیست 20 ساله + جزییاتما ملت متحدی هستیم اما در عین حال با بچه های سیاه پوست در مدارس ایتالیا بد رفتار می شود. من حتی نمی توانم تصور کنم که سید ویسین چه احساسی داشت اما مطمئنم کشوری که باعث می شود یک پسر جوان به سوی خودکشی سوق داده شود، شکست خورده است. وقتی می خواهید درباره سیاه پوست ها شوخی های احمقانه کنید، به عواقبش فکر کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها