کد خبر: 632868
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی «نامه‌نیوز» با محمدعلی پورمختار

لاریجانی نامزد انتخابات 1404 می‌شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: بعید می دانم آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم حضور پیدا کند اما برای انتخابات ریاست جمهوری همچنان داعیه خواهد داشت که وارد این عرصه شود.

لاریجانی نامزد انتخابات 1404 می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: بعد از عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و استعفای صادق لاریجانی از شورای نگهبان این ذهنیت به وجود آمده بود که خانواده لاریجانی‌ها در حال کنارگیری از عرصه سیاسی کشور هستند اما خروج محسن رضایی از دبیرخانه مجمع و انتصاب ذوالقدر به جای او کاملا ورق را برگرداند. به نظر می رسد خانواده لاریجانی به فکر بازگشت به متن عرصه سیاست ایران هستند.

محمدعلی پورمختار درباره آینده سیاسی علی لاریجانی به نامه نیوز گفت: عرصه سیاست عالم بالا و پایین است بنابراین در این حوزه همیشه درب روی یک پاشنه نمی چرخد. در این عرصه مولفه هایی وجود دارد که وضعیت سیاسی افراد را رقم می زند. حالا با اتفاقی که برای تأییدصلاحیت آقای لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری افتاد، نمی توان به این جمع بندی رسید که دیگر او از عالم سیاست خارج شده است.

وی افزود: بالاخره در عالم سیاست باید انتظار کشید و صبر داشت، در واقع باید سازوکارهای موثر در فراز و فرود جایگاه های سیاسی را به درستی تحلیل و بعد قضاوت کرد. معتقدم آقای علی لاریجانی همچنان در عرصه سیاسی کشور حضور دارد و حضور خواهد داشت. او حتی این حضور را تقویت هم خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اتفاقات کوتاه مدت را نباید حمل بر یک واقعیت بلند مدت کرد، گرچه امکان دارد در این عرصه کسانی باشند که شوق و علاقه خودشان را در این موضوع بخواهند نشان دهند و بگویند «حذف آقای لاریجانی جزء گزینه های آنهاست» اما آقای علی لاریجانی همچنان در عرصه سیاسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه علی لاریجانی همیشه کار را با صبر دنبال می کند، درباره نامزدی علی لاریجانی در انتخابات مجلس سال 1402 یا ریاست جمهوری 1404 ادامه داد: البته با شناختی که دارم، بعید می دانم آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم حضور پیدا کند اما برای انتخابات ریاست جمهوری همچنان داعیه خواهد داشت که وارد این عرصه شود.

پورمختار گفت: هم اکنون آقای علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری است بنابراین عملا در عرصه سیاسی کشور حضور دارد. از این رو می تواند در عرصه سیاسی کشور خیلی موثر باشد و از این جایگاه استفاده سیاسی خودش را ببرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها