کد خبر: 632902
تاریخ انتشار :

کنایه نیش دار جدید به حسن روحانی

مثلث/ حسین ابراهیمی گفت: دولت قبل برجام را فتح‌الفتوح خود می‌دانست و در مناسبتش شرق را کاملا نادیده می‌گرفت و علاوه بر دو کشور مهم روسیه و چین از ظرفیت‌های کشورهای همسایه نیز غافل شده بود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز گذشته سید ابراهیم رئیسی گفت که دیده شد واردات واکسن یا عضویت دائم ایران به پیمان شانگهای ربطی به FATF نداشت. سخنان رئیسی ناظر به رویکرد سیاست خارجی دولت روحانی است که حیات و ممات کشور را به موضوعاتی چون FATF و برجام گره زده بود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تفاوت‌های دولت رئیسی با دولت روحانی گفت: «دولت آقای روحانی در همه ابعاد به غربی‌ها توجه داشت و آقای روحانی تصور می‌کرد همه مشکلات کشور در گرو ارتباط با غربی‌هاست. او اصلا به ارتباط با شرق باور نداشت یا شاید هم آمریکا را کدخدای دنیا تصور می‌کرد و از ترس آمریکا با شرقی‌ها ارتباط برقرار نمی‌کرد. حتی در انعقاد برجام هم هیچ تعهدات لازم‌الاجرایی از دولت وقت آمریکا گرفته نشد و وزیر امور خارجه این کشور و نه حتی‌ رئیس‌جمهور آمریکا برجام را امضاء کرد».

او ادامه داد: «نوع نگاه دولت روحانی باعث شد که همه‌چیز به برجام گره بخورد؛ حتی من به یاد دارم که آقای روحانی گفت با امضای برجام دریاچه ارومیه هم از خشک‌شدن نجات می‌یابد. دولت قبل برجام را فتح‌الفتوح خود می‌دانست و در مناسبتش شرق را کاملا نادیده می‌گرفت و علاوه بر دو کشور مهم روسیه و چین از ظرفیت‌های کشورهای همسایه نیز غافل شده بود. آقای روحانی تصور می‌کرد غربی‌ها یک حرکت فراگیر می‌کنند و ایران به هر شیوه‌ای از سوی غرب تأمین می‌شود؛ در صورتی که هیچ‌کدام از این تصورها به واقعیت نپیوست».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اکنون نه تحریمی برداشته شده و نه مذاکره‌ای به سرانجام رسیده است اما می‌بینیم که به وفور واکسن وارد کشور می‌شود یا در ایران عضو دائم پیمان شانگهای می‌شود که دیدیم هیچ‌کدام از اینها ربطی به برجام نداشت. دولت آقای روحانی سال‌ها می‌رفت و می‌آمد اما نتوانست عضو این پیمان شود و 15سال ایران عضو ناظر بود اما در دولت آقای رئیسی چنین اتفاق مهمی رخ داد».

ابراهیمی در پایان گفت: «البته هنوز نمی‌توان انتظار داشت همه مشکلات در مدت کوتاهی رفع شود زیرا حجم مشکلات به‌خصوص در حوزه اقتصادی آن‌قدر زیاد است که کار می‌برد اما به لطف خدا در دوره آقای رئیسی گشایش‌های زیادی به روی مردم ایران باز شده است و ان‌شاءالله نور خواهد تابید و امید به زندگی مردم بازمی‌گردد».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها