کد خبر: 633114
تاریخ انتشار :

قطع کمک‌های اطلاعاتی و تدارکاتی آمریکا به رژیم سعودی

در حالی که ادعاهای پیشین آمریکا مبنی بر تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن و قطع حمایت‌های نظامی به رژیم و ائتلاف سعودی در عمل اجرا نشد، واشنگتن این بار نیز مدعی توقف کمک‌ها به ریاض شد.

قطع کمک‌های اطلاعاتی و تدارکاتی آمریکا به رژیم سعودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته وبگاه «المانیتور»، مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) طرحی را تصویب کردند که دولت این کشور را به قطع حمایت‌های تدارکاتی و اطلاعاتی از حملات عربستان سعودی به یمن مجبور می‌کند.

این طرح که البته مخالفان زیادی نیز در مجلس نمایندگان آمریکا داشت، با اختلاف کم ۲۱۹ رأی موافق و ۲۰۷ رأی مخالف قانون‌گذاران آمریکایی به تصویب رسید.

این طرح توسط «رو خانا» نماینده دموکرات ایالات کالیفرنیا و سناتور «برنی سندرز» برای گنجانده‌شدن در طرح بودجه نظامی سالانه آمریکا پیشنهاد داده شده بود که شامگاه پنجشنبه در صحن عمومی مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شد.

به نوشته المانیتور، طرح مذکور اکنون باید در مجلس سنا نیز به رأی گذاشته شود تا بعد از اعلام نظر سناتورها تکلیف قرار گرفتن آن در لایحه بودجه نظامی آمریکا مشخص شود.

خانا طی بیانیه‌ای که در دفاع از این طرح قرائت کرد، گفت: «تصویب متمم ما برای بودجه دفاعی امسال، این سیگنال واضح را به دولت عربستان سعودی می‌فرستد که آنها باید این جنگ فرسایشی را پایان داده، از راهکار سیاسی حمایت کرده و جبران مافات کنند».

این نماینده دموکرات در ادامه تاکید کرد: «اکنون زمان آن رسیده آنچه را که از نظر اخلاقی درست است انجام دهیم و عربستان سعودی را [بخاطر جنگ یمن] پاسخگو کنیم و همدستی آمریکا در بمباران غیرنظامیان یمن توسط ائتلاف سعودی را پایان دهیم».

پیش از این، «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا نیز وعده داده بود که در فاصله کوتاهی از روی کار آمدن در کاخ سفید، حمایت‌های این کشور از حملات ائتلاف سعودی به یمن را قطع می‌کند اما تاکنون اقدام ملموسی در این زمینه صورت نداده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها