کد خبر: 633475
تاریخ انتشار :

اعتراض شدید اصولگرایان به انتصاب‌های قالیباف

انتصاب چهره‌ها نزدیک به محمدباقر قالیباف از طرف او برای پست‌هایی در مجلس یا نزدیکان او در دیگر ارگان‌ها صدای جامعه اصولگرایی را درآورد.

اعتراض شدید اصولگرایان به انتصاب‌های قالیباف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعد از گذشت بیش از یک سال از آمدن مجلس یازدهم و چند ماه از دولت سیزدهم به نظر می‌رسد سهمیه تیم شهردار سابق تهران چه در مجلس و چه در دولت در حال کامل شده است.

به گزارش روزنامه شرق، در آخرین انتصاب دبیرکل سابق حزب قالیباف هم از سوی وزیر اقتصاد سمت گرفت. سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی حسین قربان‌زاده را به سمت معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد.

قربان‌زاده، مدیر سابق مؤسسه همشهری و از نیرو‌های نزدیک به قالیباف است و زمانی رئیس حزب جمعیت پیشرفت و عدالت یعنی نزدیک‌ترین حزب به قالیباف بود. او سال گذشته سمت مشاور رئیس و دبیر کارگروه تحول مجلس را از قالیباف دریافت کرده بود.

قربان‌زاده که سابقه تحصیلی و تخصص در زمینه اقتصاد ندارد، دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی و حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرد و دانش‌آموخته دکترای حقوق از دانشگاه شهید بهشتی است و قبلا مسئولیت مدیر پروژه تنقیح قوانین و مقررات کشور را نیز برعهده داشت. او مدیرمسئولی و سردبیری روزنامه همشهری در دوران شهرداری قالیباف را نیز در کارنامه دارد و عضو گروه مشاوران جوان مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دوره ریاست قوه قضائیه بوده است.

همین هفته پیش هم پس از جدایی زاکانی از مجلس و رفتن بابک نگاهداری رئیس حوزه ریاست مجلس به‌جای او، محمدباقر قالیباف سیدمحمدجواد شوشتری را به‌عنوان مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس و علی‌محمد قلی‌ها را به‌عنوان معاون اجرائی مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

قلی‌ها سابقه مدیریت در متروی تهران را دارد و شوشتری هم مدیرکل دفتر قالیباف در شهرداری. این انتصاب اخیر البته واکنش‌هایی در میان اصولگرایان و خود مجلسیان داشته است. اصولگرایان می‌گویند که شوشتری عامل اصلی صدور نامه‌های املاک نجومی در میان مدیران شهرداری بود و باعث شد سال‌ها شخص قالیباف دچار حاشیه شود، مجددا به قالیباف نزدیک شده.

بیشتر بخوانید: طرح شفافیت آرای نمایندگان پنهانکاری می‌شود تا مجلس به آن رای بدهد!

حتی ادعا شده که شوشتری از لحاظ سیاسی، اصلاح‌طلب بوده! و بار‌ها در جلسات خصوصی رگه‌های تند آن را به نمایش گذاشته، پس چطور می‌تواند حوزه ریاست مجلس انقلابی را در دست گیرد؟! این انتصاب داد چهره‌های انقلابی نزدیک به رئیس مجلس را نیز درآورده و اخیرا یکی از افراد نزدیک به رئیس مجلس گفته است که قالیباف مجددا به تنظیمات کارخانه بازگشته و می‌خواهد با اصلاح‌طلبان کار کند.

یک سایت اصولگرا هم نوشته بود که گفته می‌شود یکی از استعلامات مهم محمدجواد شوشتری نیز منفی شده، اما بااین‌حال قالیباف اصرار به استفاده از او و دادن هزینه برای شوشتری دارد.

مالک شریعتی در توییتی بسیار کوتاه درباره این انتصاب نوشته بود: «آقای رئیس لطفا تجدیدنظر بفرمایید». اشاره شریعتی به انتخاب جواد شوشتری بود که مخاطب عام اصلا متوجه ماجرا نشده و نفهمیده بود منظور او از این مخالفت چیست، اما مخاطبان خاص واکنش نشان دادند و بعضی چهره‌های مؤثر جریان اصولگرا هم این توییت را ریتوییت کردند.

قالیباف در سال گذشته هم پژمان پشمچی‌زاده، را معاون نظارت مجلس کرده بود. او در دورانی که قالیباف شهردار تهران بود، معاون معماری و شهرسازی بود و معاونت مدیرعامل پشتیبانی در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» را نیز در کارنامه دارد. او شهردار مناطق ۷، ۳ و ۵ تهران نیز بوده و شهرداری کن را هم تجربه کرده است.

محمود رضوی را هم مشاور فرهنگی و هنری خود کرده بود. قالیباف در حکمش مهم‌ترین وظیفه رضوی را تقویت تعامل مجلس با فعالان فرهنگی، هنری، ارتباط مؤثر با انجمن‌ها، صنوف، نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی کشور به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت آن‌ها در نظام تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری کشور بیش از گذشته عنوان کرده است.

امیرابراهیم رسولی هم که مشاور رئیس و مدیرکل هیئت‌رئیسه مجلس است، قبلا رئیس دفتر حدادعادل بود. او سابقه فعالیت در مرکز اسناد انقلاب اسلامی و سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران را نیز دارد.

قالیباف همچنین سال گذشته برای حمید اصلانی حکم معاونت اجرائی مجلس را زده بود. اصلانی از رفقای قالیباف در سپاه بود. او معاون اجرائی کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بوده است. سردار حمید اصلانی در دوران جنگ ایران و عراق در عملیات بیت‌المقدس و رمضان، معاون گردان از تیپ ۳۱ عاشورا بود و سپس به‌عنوان معاون تیپ ۳۸ زرهی ذوالفقار تا پایان جنگ در اکثر عملیات‌ها حضور داشت. او پس از جنگ، با سمت‌های کارشناس عالی اقلام زمینی ستاد کل نیرو‌های مسلح، مسئول طرح‌وبرنامه نیروی زمینی سپاه، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و معاون اجرائی فرمانده کل سپاه انجام وظیفه کرده است.

منبع: روزنامه شرق

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها