کد خبر: 634832
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با احمد کریمی‌اصفهانی

مجلس یازدهم کاری برای اقتصاد نکرد/ با مجلس دهم فرقی ندارد

عضو حزب موتلفه گفت: مجلس برای اهدای سبدکالا مصوبه داشت اما این راهکار برای درست کردن اقتصاد سالم نیست بلکه مسکنی برای کاهش آلام اقتصاد مریض است.

مجلس یازدهم کاری برای اقتصاد نکرد/ با مجلس دهم فرقی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس یازدهم با شعارهای انقلابی گری روی کار آمد و نمایندگانش درباره بهبود اوضاع معیشتی مردم کم شعار و وعده ندادند اما امروز که یک سوم از عمر این مجلس گذشته، سئوال آن است که چقدر توانسته به شعارها و وعده هایش جامه عمل بپوشاند.

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: مسائل اقتصادی معضل و مشکل اصلی امروز مردم است و لازم بود بیشتر نمایندگان به این حوزه توجه می کردند تا به حوزه های متعدد دیگر بپردازند. با وجودی که برخی نمایندگان دوره ها در مجلس حضور داشتند، به نظر می رسد بیشتر به جنبه های تئوری موضوعات می پردازند.

وی افزود: نمایندگان مجلس نتوانستند جنبه های تئوری و عملی حوزه اقتصادی را با هم درنظر بگیرند. مجلس باید با مشورت بیشتر با صاحب نظرانی که تجربه عملی کار در این حوزه را دارند تدبیری راهگشا ارائه بدهند تا مشکلات اقتصادی جامعه تا حدی حل شود. به عنوان مثال اولین ویژگی یک اقتصاد شکوفا آن است که طراز مالی مثبت داشته باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: مجلس باید طوری برای دولت ریل‌گذاری کند که صادرات بر واردات بچربد. البته منظور از صادرات معیانات گازی و پتروشیمی و نفت نیست چون این نوع صادرات اشتغال ایجاد نمی کند. در یک سال و نیم گذشته انتظار داشتیم که مجلس به تقویت صادرات غیرنفتی می پرداخت چون موانع زیادی در این حوزه وجود دارد که حتی باعث کاهش این نوع صادرات شده است.

وی با بیان اینکه کاهش صادرات غیرنفتی به اشتغال لطمه زد، ادامه داد: همچنین در حوزه تولید نیز به رغم تأکید مقام معظم رهبری درباره رفع موانع تولید و کسب و کار، مجلس یازدهم کاری انجام نداده است. اگر نمایندگان معتقدند کاری کردند، خیلی شفاف و صریح اعلام کنند که کدام مانع را برداشته اند. برای یک موضوع خیلی کوچک، صادرکننده و تولیدکننده باید صدبار به دستگاه های مربوطه مراجعه کند، حال آنکه باید این انرژی را برای بازاریابی و افزایش فروش کالای خود مصروف دارد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره تفاوت مجلس یازدهم با مجلس دهم اظهار کرد: به شخص تغییری در عملکرد مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم نمی بینم. نمایندگان گزارش بدهد برای اشتغال، صادرات و تقویت تولید تا به حال چه کار کردند. نه تنها گرانی کنترل نشد که روز به روز قیمت اقلام و کالاها بیشتر می شود. عمده وعده و وعید نمایندگان این بود که می آیند و قیمت ها را می شکنند و دهک های پایین درآمدی به یک آرامشی می رسند.

دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار افزود: البته مجلس برای اهدای سبدکالا مصوبه داشت اما این راهکار برای درست کردن اقتصاد سالم نیست بلکه مسکنی برای کاهش آلام اقتصاد مریض است. اقتصاد سالم این است که فرد براساس درآمدش زندگی اش را بچرخاند. این درست نیست که از یک طرف فقر به جامعه تزریق شود از طرف دیگر به او در عناوین مختلف پول بدهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها