کد خبر: 634924
تاریخ انتشار :

کنایه درشت قالیباف به فتنه‌گران ۸۸

ایسنا گزارش داد: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً طی سخنانی در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر شهید همدانی گفته است:

کنایه درشت قالیباف به فتنه‌گران ۸۸
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"شاهد بودیم روزی در کشور شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما چند سال بعد چه جمعیتی برای تشییع پیکر حاج قاسم به میدان آمد. در اوج شهادت برنامه ریزی و عقلانیت است. در جبهه اقتصادی هم این موارد اگر باشد یقینا اقتصاد هم درست خواهد شد."[۵]

 

*صحبت‌های آقای قالیباف از این حیث واجد اهمیت است که یک ترسیم اصولی از امروز و آینده ایران اسلامی دارد و به قید "استقرار همیشگی نظام اسلامی" تأکید کرده است.

چه اینکه بودند کسانی که در سال ۸۸، اشرار و اراذل نقاب‌پوش و مشعل به‌دست را خداجو نامیدند و معتقد بودند که جمعیتی بی‌نهایت! به خیابان آمده تا کار نظام اسلامی را یکسره کند!

اما این فتنه عظیم نه تنها شکست خورد بلکه به قول قالیباف چند سال بعد موجاموج جمعیت اکثریتی ایران در حمایت از سردار شهیدش به خیابان‌ها آمد و پیکر او را به مثابه پرچم ابدی سربلندی ایران، بر دستان پر مهر خود تشییع کرد.

البته کشور ایران به دلیل پیشرفت‌هایش و اسلامی بودنش هنوز هم در تهدید فتن زمانه است و به رأی‌العین دیدیم که جماعتی پس از اغتشاشات دیماه ۹۶ و فتنه اقتصادی آبان ۹۸ از این گفتند که این رخدادها پیش‌لرزه بود! باید اغتشاشگران را بخشید و خشونت‌ها در سطحی وسیعتر تکرار خواهد شد...

اما قاعده‌ای که در بیان قالیباف مورد اشاره قرار گرفته نیز همچنان ساری و جاری است و بنیادهای محکم ایمانی و عقلانی نظام اسلامی در کنار حمایت مردم؛ همچون عصای موسی(ع) هر فتنه‌ای را خواهد بلعید.

بیان این نکته ضروریست که حضور و تبیین از سوی خواص کشور در بحبوحه فتنه‌ها نیز از ضرورت‌های عقلانی یک جامعه اسلامی و توحیدی است.

منبع: مشرق

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها