کد خبر: 635866
تاریخ انتشار :

انواع تابلو راهنما و هر آنچه که می بایست درباره آن بدانید

انواع تابلو راهنما و هر آنچه که می بایست درباره آن بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تابلو راهنما

تابلو راهنما از اصلی ترین ملزومات تبلیغاتی در مسیر هدایت افراد است. این نوع تابلو بیشترین کاربرد را در ادارات، اماکن تجاری و پرتردد، بیمارستان ها و فرودگاه ها و دیگر موارد مشابه دارد. کارخانجات و کارگاه ها نیز از دیگر مراکز کاربرد انواع تابلوهای راهنما هستند.

ساخت این نوع تابلو از پروسه های تخصصی است که از طراحی تا اجرا و نصب مراحل دقیقی را شامل می شود.

شرایط ساخت، تجهیزات به کار گرفته شده در پروسه ساخت و متریال مصرفی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت گذاری این تولیدات هستند.

با توجه به حساسیت کاربردی بالا در این نوع تابلو، بهره مندی از خدمات مشاوره با شرکت  سازنده می تواند زمینه را برای تهیه نمونه های مناسب مهیا کند.

در مطلب پیش رو می خوانیم:

  • تابلو راهنما و مزایای کاربردی!
  • اهمیت طراحی در ساخت انواع تابلوهای راهنما!
  • از ویژگی های متریال مصرفی در تابلوهای راهنما بیشتر بدانیم!

با ما در مطالعه این مطلب همراه شوید!

02

تابلو راهنما و الزامات کاربردی!

تابلوها از تجهیزات تبلیغاتی و کاربردی در فضاهای گوناگون به شمار می آیند. علاوه بر جنبه تبلیغاتی تابلو که بیش از هر مورد دیگری شناخته شده است، کاربردهای دیگر نظیر موارد ایمنی و راهنما نیز در کاربرد این ملزومات صنعتی و هنری مورد نظر است.

در این بخش و به دلیل حساسیت موجود، نیاز به دقت و توجه بیشتری به ویژه در بخش طراحی تابلو دیده می شود. دلیل این موضوع بیشتر به جنبه راهنمایی آن و انتخاب صحیح طرح و نوشته های موجود بر روی تابلو مربوط است. مواردی که در صورت عدم شفافیت نخواهد توانست هدف از نصب و کاربرد این نوع تجهیزات راهنما را به خوبی تامین کند.

برای مثال در ساخت تابلو راهنما اداری نیاز به طراحی دقیق و رعایت اصول گرافیکی برای رسیدن به نتایج مطلوب در این زمینه بیشتر به چشم می خورد.

از طرفی با توجه به تنوع ساخت و موارد استفاده گوناگون این محصولات، انتخاب نمونه مناسب حیاتی بوده و می تواند جنبه مفید انها را دوچندان کند.

مانند زمانی که کاربرد تابلو شرکت و کارخانه و نمونه های مشابه در بیمارستان یا فضاهای اداری مورد توجه قرار می گیرد.

03

طراحی و ساخت تابلو راهنما، از متریال مصرفی تا مورد استفاده!

وقتی صحبت از وجود تابلو برای راهنمایی افراد در مکان های مختلف به میان می آید، اغلب اشاره کلی به لغو یا کوتاه کردن مسیرهای انجام کار و پیشگیری از صرف انرژی بیهوده است.

در موارد بسیاری کاربرد یک نشانه، علامت یا تصویر گرافیکی و یا کلماتی محدود و مشخص می تواند مانع از مکالمات غیرضروری شود.

درست به همین دلایل است که طراحی صحیح و حرفه ای تابلوهای راهنما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هرگونه اهمال و اشتباه در این زمینه، از نتایج مثبت کاربرد این تابلوها کاسته و جنبه راهنما و روشنگری آنها را به شدت ضعیف می کند.

کاربرد تابلو راهنما از مفیدترین و معمول ترین شیوه های مطرح در این مورد است.

انواع این تابلوها از نمونه های کوچک رومیزی، دیوارکوب ها و آویزهای راهنما تا تابلوهای بسیار بزرگ در اماکن عمومی نظیر فرودگاه ها و ترمینال های شهری در این طیف وسیع قرار می گیرند. طراحی این تابلوها بسته به نوع و حساسیت کاربردی آنها موارد زیادی را شامل می شود.

برای مثال تابلوهای راهنمای مورد استفاده در خطوط هواپیمایی و فرودگاه ها از نظر کاربردی بسیار خطیر بوده و طراحی و کاربرد آنها مستلزم رعایت اصول و قواعد خاصی است.

این در حالی است که استفاده از تابلوهای آویز یا دیواری در درجه کمتری از اهمیت قرار داشته و کاربرد آنها به مراتب انعطاف پذیرتر است.

آشنایی با متریال مصرفی در ساخت تابلو راهنما! 

در پروسه ساخت این نوع تابلوها نیز از کلیه متریال متنوع مصرفی در فیلد کاری تابلوسازی بهره گرفته می شود. انواع چوب و شیشه، پلاستیک، فلزاتی نظیر آلومینیوم، فلکسی و پلکسی گلاس و سایر ملزومات ساخت تابلوهای تبلیغاتی، در تهیه این نوع تابلو نیز کاربرد دارند. به عبارتی این لوازم نیز در نهایت هدف جلب توجه کاربران را دارند که در نهایت به راهنمایی آنها در مسیرهای درست منتهی می شود.

موارد زیادی از کاربرد این نوع تابلوها در ادارات دیده می شود که از اسامی اتاق ها، نشانی میزها و بخش های مختلف در هر اتاق و دیوارکوب ها و تابلوهای آویز در میان آنها مشاهده می شود. تاثیر قوی کاربرد این نوع تابلوهای راهنما در کاهش ازدحام ارباب رجوع ادارات و تسهیل امور اداری کاملا آشکار است.

مواد اولیه مورد استفاده در این تابلوها اغلب از جنس های نشکن و مقاوم نظیر فلزات مختلف انتخاب می شود تا با قرار گرفتن در معرض تردد و تماس افراد و ارباب رجوع آسیب نبیند.

قابلیت چاپ و وضوح کلمات، عبارات و تصاویر بر روی تابلو راهنما از موارد مهمی است که انتخاب متریال مورد نیاز برای ساخت آن را در کانال صحیحی قرار می دهد.

از آنجا که متون چاپ شده روی این تابلوها باید راهنمای افراد برای رسیدن به موقعیت های مورد نظر باشد، انتخاب موادی با قابلیت چاپ واضح و آسان در این مورد اهمیت می یابد.

به علاوه چنین موادی باید از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد تا در صورت نیاز بتوان ن را بارها جابجا کرد، بدون آنکه از شکل اصلی خارج شده یا آسیب ببیند.

از قیمت تابلو راهنما ساختمان بیشتر بدانیم!

غیر از تابلوهای راهنما و حروف فلزی نام بنا، انواع تابلو  راهنمای ساختمان نیز کاربردی بوده و تاثیر زیادی در راحتی و آسایش افرادی دارد که در بنا ساکن بوده یا به دلایل مختلف در آن تردد می کنند.

این مورد در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی مصداق داشته و ضمن معرفی طبقات و اتاق های واقع در هر طبقه، کار جستجوی آنها را آسان تر می کند. این موارد به ویژه در ساختمان های بلند مرتبه و دارای واحدهای زیاد بیشتر خودنمایی می کند.

جنس متریال مصرفی و ابعاد مورد نظر در ساخت این ملزومات در تعیین قیمت تابلو راهنما ساختمان بسیار موثر بوده و اغلب از طرف سفارش دهندگان مورد توجه قرار می گیرد. در این زمینه می توانید از مشاوره با مهندسین خبره و کارآزموده گروه لیزر پلاس نیز بهره مند شوید.

نتایج مشاوره با گروه طراحی و سازندگان تابلوهای راهنما در این مورد، بدون شک بر انتخاب بهینه نوع تابلو، جنس آن و ابعاد مناسب برای ساخت آن تاثیرگذار خواهد بود.

و در پایان

تابلو راهنما از ملزومات و تجهیزات مهم و بسیار است. کاربرد این تابلوها علاوه بر جنبه تبلیغاتی قوی، به لحاظ مزیت راهنمایی بسیار کاربردی بوده و به افراد در پافتن آسان محل مورد نظر کمک زیادی می کنند.

برند مهندسی لیزر پلاس در زمینه ساخت تابلوهای راهنما ، تابلو مغازه دیگر نمونه های این کالای هنری و تبلیغاتی پیشگام است. از مشاوره تا کلیه مراحل ساخت این ملزومات با انتخاب سفارش دهندگان و استفاده از متریال مرغوب و تجهیزات مدرن و به روز انجام می گیرد.

در این مجموعه می توانید انواع نمونه های کلاسیک و مدن را سفارش دهید. اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی در لیزر پلاس را به تجربه این مجموعه و تجهیزات مدرن کاربردی بسپارید!

این مجموعه مهندسی به دلیل همکاری با طراحان برجسته و گروه مهندسی توانمند در ساخت این نوع تابلوها، به عنوان نامی آشنا در این صنعت مطرح است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها