کد خبر: 635919
تاریخ انتشار :

واکنش طالبان به بیانات اخیر رهبری درباره افغانستان

تسنیم/ سخنگوی وزارت خارجه طالبان با اشاره به اظهارات روز یکشنبه مقام معظم رهبری درباره وحدت مسلمانان از این سخنان استقبال کرد.

واکنش طالبان به بیانات اخیر رهبری درباره افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت که از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت‌ الله خامنه‌ای پیرامون ضرورت وحدت اسلامی بین اهل سنت و اهل تشیع در افغانستان استقبال می‌کنیم.

بلخی افزود: افغانستان از طریق اتحاد به استقلال دست یافته و انشالله با اتحاد توطئه‌های نفاق‌افکنانه را نیز با وحدت خنثی می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مهمانان کنفرانس اسلامی تاکید کردند که انفجارهای افغانستان نتیجه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

علت اینکه ما در جمهوری اسلامی بر وحدت مسلمین زیاد تأکید می‎کنیم، این است که امروز مرتّباً تلاش می‎شود که بین فِرق مسلمین، بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد بشود، شما ملاحظه کنید در ادبیات سیاسی آمریکا مسئله‌ سنی بودن و شیعه بودن چند سال است که وارد شده؛ با اینکه آنها با اصل اسلام مخالفند، دشمنند. اما مسئله‌ی شیعه و سنی را رها نمی‎کنند.

مقام معظم رهبری اظهار داشتند: ملاحظه هم می‎کنید دست‌آموزهای آمریکا در هر جای دنیای اسلام بتوانند فتنه ایجاد می‎کنند. نزدیکترین نمونه‌اش همین حوادث تأسف‌بار و گریه‌آور افغانستان در این دو جمعه‌ گذشته است که مسجد مردم و مسلمان را، در حال نماز منفجر کردند. چه کسی منفجر می‎کند؟ داعش. داعش کیست؟ داعش همان مجموعه‌ای است که آمریکایی‌ها - همین گروه دموکرات آمریکا - صریحاً گفتند که این را ما به وجود آوردیم، البته حالا نمی‎گویند و انکار می‎کنند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری گفتند که اسلام، دین جامعی است. باید حق این جامعیت را ادا کرد. قدرت‎های سیاسی مادی اصرار دارند بر اینکه اسلام را منحصر کنند در عمل فردی و عقیده‌ی قلبی؛ این تلاش از قدیم بوده است. در دوره‌ی تشکیل جمهوری اسلامی این تلاش مضاعف شده است.

این قدرت‎ها با گرایش باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، سعی می‎کنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند. به متفکرین و نویسندگان و فعالان فکری مأموریت داده می‎شود درباره‌ این مساله بنویسند و اثبات کنند که اسلام به مسائل اجتماعی، مسائل زندگی، مسائل اساسی بشریت کاری ندارد و اسلام یک عقیده‌ قلبی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها