کد خبر: 638311
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جواد آرین‌منش

مجلس نتوانست کاری برای مردم کند

جواد آرین‌منش گفت: هرچه می‌گردیم، هیچ اتفاق خاص مثبتی را نمی‌بینیم که نمایندگان مجلس در تحققش مؤثر بوده باشند.

مجلس نتوانست کاری برای مردم کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و از آغاز مجلس یازدهم تا کنون و البته از شروع دولت سیزدهم تا امروز تغییر محسوسی در شرایط اقتصادی کشور به وجود نیامده است. در این بین این پرسش وجود دارد که مجلس که عمده شعارهایش بر محور حل مشکلات اقتصادی می‌گذشت در تحقق وعده‌های اقتصادی‌اش تا چه حد موفق بوده است؟

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «وضعیت امروز اقتصاد کشور محصول عملکرد مجلس و دولت کنونی و دولت قبلی است. مجموعه عملکرد قوای سه‌گانه و همه مسئولان کنونی و قبلی در به وجود آمدن وضعیت فعلی مؤثر بوده است. اگر از مردم پرسیده شود که آیا وضعتان نسبت به دوسال پیش که مجلس یازدهم روی کار آمد بهتر شده یا بدتر، حتما پاسخ بدتر است. گرانی‌ها، تورم، بیکاری، فقر گسترش‌یافته و ده‌ها مسئله اقتصادی دیگر تشدید شده است که کمر مردم را خم کرده است».

او ادامه داد: «علی‌رغم اینکه نمایندگان مجلس پیش از انتخابات مجلس شعار می‌دادند که با وضع مصوبات و نظارت بر دولت می‌توانیم وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیم اما عملا می‌بینیم که هیچ کاری صورت نگرفته است. در ابتدای مجلس گفتند که طرح تأمین کالاهای اساسی با دو فوریت پیگیری می‌شود و می‌گفتند که که نباید اجازه دهیم سبد غذایی مردم کوچک شود یا به نحوه هزینه‌کرد ارز 4200تومانی انتقاد می‌کردند. حالا که نزدیک به دو سال از عمر مجلس می‌گذرد، کدام یک از این مسائل حل شده است؟»

این فعال سیاسی بیان کرد: «هرچه می‌گردیم، هیچ اتفاق خاص مثبتی را نمی‌بینیم که نمایندگان مجلس در تحققش مؤثر بوده باشند و به نوعی مجلس نتوانست کار ویژه‌ای برای مردم انجام دهد».

آرین‌منش در پایان درباره راه حل رفع مشکلات اقتصادی گفت: «حتما تا مسئله برجام حل نشود، نمی‌توان امید داشت که مشکلات اقتصادی به‌طور واقعی حل شود. کشور نیاز به مبادلات تجاری با کشورهای دیگر دارد و تا زمانی که تحریم‌ها و مسئله FATF حل نشود، موانع اقتصادی برداشته نمی‌شود. اکنون ما نمی‌توانیم فروش نفت راحتی داشته باشیم و این موضوع شرایط را بر دولت بسیار سخت می‌کند. در چنین وضعیتی حتما نمی‌توان انتظار داشت که دولت کار خاصی بکند؛ بنابراین امیدواریم که دور جدید مذاکرات نتایج خوبی داشته باشد و باعث رفع تحریم‌ها شود تا متعاقبش وضعیت اقتصادی هم بهوبد یابد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها