کد خبر: 641079
تاریخ انتشار :

رئیسی: دولت برای بازگشت اطمینان به بورس تلاش می‌کند

رییس جمهور گفت: تلاش دولت بر این است که بورس برای سهامداران یک سازمان اطمینان بخش باشد.

رئیسی: دولت برای بازگشت اطمینان به بورس تلاش می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت الله سیدابراهیم رییسی شامگاه جمعه و در برنامه پایانی سفر دو روزه خود به قم در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، برای بازگشت آرامش به بورس در ستاد اقتصادی دولت ۱۰ تصمیم گرفته شده است و با اجرای این تصمیمات وضعیت بورس طی روزهای گذشته کاملا متفاوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: نوسانات طبیعی در بورس قابل تحمل است اما نوساناتی که سبب نگرانی مردم می شود را نمی توان تحمل کرد.
رییسی با اشاره به مهار تورم گفت: دولت تصمیمات تورم زا مانند استقراض از بانک مرکزی را کنار گذاشته و از طرفی با پیگیری برخی امور مانند توسعه صادرات به دنبال درآمدزایی بیشتر است؛ عدم خلق نقدینگی بعنوان یکی از مباحث مهم در کاهش تورم از سیاست های اصلی دولت است.
وی با اشاره به آغاز سیر نزولی تورم، بیان داشت: هم اکنون تورم در سطح کشور شکل روند نزولی به خود گرفته و با ادامه این وضعیت کنترل و سیر نزولی تورم در آینده کاملا نمایان خواهد شد.
رییس جمهور بیان کرد: راه اندازی سامانه بازرگان یکی از اقدامات دولت برای بازگرداندن آرامش به بازار و کنترل تورم است، دولت به دنبال این است که محصولات و کالاهای مورد نیاز جامعه را در حدنیاز فراهم و با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار بدهد.

 

بازآفرینی بافت فرسوده شهر قم

رییس جمهور تاکید کرد: بازآفرینی بافت فرسوده شهر قم با تلاش برای حفظ  لکه‌های تاریخی موجود در آن در دستور کار است.

وی گفت: برای حل مشکل صنایع و واحدهای صنعتی کارگروهی با نظارت دولت تشکیل شده است تا واحدهای نیمه فعال و راکد به مدار تولید بازگردند.
رییسی با اشاره به موقعیت مواصلاتی استان قم، گفت: قم ظرفیت بالایی برای گردشگری زیارت دارد و برای رفع مشکلات حوزه گردشگری زیارت باید کارگروه زیارت با نظارت استانداری قم فعال شود، رونق گردشگری زیارت ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی و اشتغال دارد.

حل مسائل اقتصادی و عمرانی قم برنامه دولت است

رییس جمهور ابراز داشت: قم یک استان فرهنگی است و مباحث و مسائل فرهنگی در قم باید فعال و پررنگ شود و آثار آن در استانهای دیگر کشور مشهود شود.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی و عمرانی قم اظهار داشت: حجم بالای بافت های فرسوده یکی از معضلات استان قم است و برای ساماندهی بافت های فرسوده قم لازم است تا لکه های تاریخی به صورت نقطه ای مشخص شود تا امکان بازآفرینی سایر بافت های ناکارآمد فراهم شود.
رییس جمهور بیان کرد: برای حل معضل آب و فاضلاب در برخی نقاط قم دستوراتی به وزارت نیرو صادر شده است، همچنین برای رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف و اتمام پروژه مونوریل، تصریح کرد: برای اتمام پروژه نیمه تمام مونوریل قم با ضمانت از اصل سرمایه و سود توسط دولت، از بخش خصوصی برای همکاری با هدف به سرانجام رسیدن مونوریل دعوت به عمل می آورد.

رییسی گفت: دولت برای به سرانجام رسیدن فرودگاه حمایت های لازم را انجام خواهد داد؛ یکی از مصوبات قطعی این سفر تعیین تکلیف فرودگاه این استان است، همچنین برای تامین واگن های مترو قم و بهره برداری از این طرح نیز تصمیات مهمی گرفته خواهد شد.
وی مشکل عدم تامین حقابه های استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برای تامین حقابه های قم و دریاچه نمک به زودی کارگروهی تشکیل خواهد شد، مشکلات زیست محیطی این دریاچه دامن گیر استانهای مجاور نیز خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز گذشته وارد قم شد.

در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات روز نخست سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به قم ، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات قم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شد.

رییس جمهور در این سفر همچنین با آیات علوی گرگانی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها