کد خبر: 641502
تاریخ انتشار :

وقتی وزیر صهیونیست‌ها برای طرف‌های برجامی نسخه پیچید!

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که طی روزهای اخیر از تریبون‌های مختلف برای اتهام‌زنی به برنامه هسته‌ای ایران و جمهوری اسلامی استفاده کرده است، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با روزنامه «چوسان ایلبو» کره جنوبی، مواضع ادعایی علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده است.

وقتی وزیر صهیونیست‌ها برای طرف‌های برجامی نسخه پیچید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لاپید در پاسخ به سؤالی درباره موضع رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و احیای برجام بار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و گفت: «ایران هرگز نمی‌تواند اجازه دستیابی به توانمندی تسلیحات هسته‌ای را داشته باشد. ایران هسته‌ای کل خاورمیانه (غرب آسیا) را به سوی یک رقابت تسلیحات اتمی در برهه‌ای از زمان پرتاب می‌کند که گام‌های فوق‌العاده‌ای برای توسعه چرخه صلح در خاورمیانه در حال شکل‌گیری است و ایران و نائبان تروریستی این کشور را برای گسترش بیشتر فعالیت‌های تروریستی در سراسر منطقه و سراسر جهان جسور می‌کند».

ادعاهای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تسلیحات اتمی ایران در شرایطی است که جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و هرگز به دنبال تسلیحات اتمی نیست و گزارش‌های متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را تأیید می‌کند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی در پی احیای احتمالی برجام، گفت: «این تهدیدی است که دوستان ما در جمهوری کره نیز همگی این قضیه را درک می‌کنند. ایران نمی‌تواند اجازه داشته باشد که با زمان بازی کند و میلیاردها دلار در نتیجه رفع تحریم‌ها دریافت کند و جهان را فریب دهد و به صورت پنهانی برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد. این کاری است که آن‌ها در گذشته نیز انجام داده‌اند و این بار نیز انجام خواهند داد».

وی در ادامه بار دیگر خواهان تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: «تحریم‌ها را تشدیدتر کنید و نظارت را تشدیدتر کنید. هرگونه مذاکره از موضع قدرت انجام شود و تهدید نظامی معتبر بر روی میز باشد».

وی با نسخه‌پیچی برای تیم مذاکره‌کننده درباره برجام در وین گفت: «این فرمول است. اگر ایرانی‌ها فکر کنند که جهان برای متوقف کردن آن‌ها جدیت ندارد، به سمت بمب می‌روند. ما باید روشن کنیم که جهان اجازه رخ دادن چنین چیزی نمی‌دهد».

این مقام صهیونیست بار دیگر با تکرار ادعاهای بی‌سند گفت که رژیم صهیونیستی برای خود حق اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران در هر زمان و به هر شکلی را قائل است و این موضوع برای رژیم صهیونیستی حیاتی است.

لاپید در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره روابط میان رژیم صهیونیستی و واشنگتن در دو دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و بایدن گفت: «ایالات متحده، نزدیک‌ترین همپیمان اسرائیل است و ائتلاف بین ما شکست‌ناپذیر است و و درست مانند رابطه‌ای که ما می‌دانیم بین ایالات متحده و جمهوری کره مشترک است، روابط ایالات متحده و اسرائیل بزرگتر از هر حزب سیاسی یا دولت در هر دو کشور است».​

وی درباره رابطه بین تل‌آویو و واشنگتن ادامه داد: «این رابطه مبتنی بر یک چشم‌انداز مشترک برای جهان، ارزش‌های مشترک و منافع مشترک است. من رئیس‌جمهور بایدن را یک دوست باوفا برای اسرائیل می‌دانم و دولت‌های ما نه تنها یک روابط کاری نزدیک دارند بلکه رهبران ما در هر سطحی دوستی‌های شخصی نزدیکی دارند».

در روزهای اخیر، دست و پازنی‌های وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امید انزوای ایران در جامعه جهانی و جلوگیری از احیای برجام به شدت زیاد شده است.

لاپید روز گذشته همچنین در یک نشست خبری درباره موضع تل‌آویو درباره مذاکرات وین گفت: «اسرائیل در حال مذاکره با آمریکا و دیگر قدرت‌ها است تا بر متن توافق نوظهور [احتمالی] تأثیر بگذارد و اطمینان حاصل کند که این توافق تا حد امکان خوب است».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این نیز با تکرار عجز و لابه‌های این رژیم، ایران را نه فقط مشکل این رژیم بلکه تمام جهان خوانده و بار دیگر خواستار توقف کل ساختار برنامه هسته‌ای ایران شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها