کد خبر: 642169
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با داریوش قنبری

اصولگرایان بیش از اصلاح‌طلبان به انتصاب علی‌عسگری انتقاد می‌کنند

داریوش قنبری گفت: انتصاب‌های نادرست صرفا محدود به دولت کنونی نیست و این موضوع ریشه‌دار است و مهم‌ترین دلیلش هم نبود احزاب در کشور است.

اصولگرایان بیش از اصلاح‌طلبان به انتصاب علی‌عسگری انتقاد می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری به مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس واکنش‌های زیادی را به همراه داشت اما فرای این انتصاب یک موضوع عام‌تری مطرح شد؛ آنکه نحوه انتصاب‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی چگونه است؟

داریوش قنبری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «درباره انتصاب آقای علی‌عسگری باید بگویم که اتفاقا تخصص او در زمینه پتروشیمی بیشتر از حوزه صداوسیماست اما با این حال مسئله تجربه بحثی است که در این انتصاب باید مورد توجه قرار می‌گرفت. متأسفانه بعد از هر انتخابات گویی که یک انقلابی رخ داده باشد، تحولات بسیاری در حوزه انتصاب‌ها رخ می‌دهد و حتی بسیاری از مدیران غیرسیاسی هم تغییر می‌کنند؛ مدیرانی که اصلا حوزه کاری‌شان مربوط به سیاست نیست و کاملا تخصصی است اما می‌بینیم که وقتی رئیس‌جمهور جدیدی روی کار می‌آید، آنها هم عوض می‌شوند. این رویکرد نتایج خوبی به دنبال ندارد و باید تجدیدنظری شود».

او ادامه داد: «در ایران یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم نبود تحزب در کشور است. در واقع بخش مهمی از انتصاب‌های نادرست برگرفته از نبود کارکرد واقعی احزاب در کشور است. اگر احزاب واقعی در کشور وجود داشت و آنها کار واقعی حزبی می‌کردند، حتما کادرسازی‌های وسیعی در کشور ایجاد می‌شد که نتیجه‌اش تربیت نیروها و مدیران متخصص بود و دولت‌ها می‌توانستند از این ظرفیت استفاده کنند اما وقتی تحزب نیست هر رئیس‌جمهوری حلقه نزدیکان خود را می‌آورد؛ مثلا دیدیم که آقای احمدی‌نژاد دوستان خود در شهرداری تهران و دانشگاه علم و صنعت را به دولت برد و آقای روحانی هم از همکاران خود در مرکز تحقیقات استراتژیک استفاده کرد».

این فعال سیاسی مطرح کرد: «انتصاب‌های نادرست صرفا محدود به دولت کنونی نیست و این موضوع ریشه‌دار است و مهم‌ترین دلیلش هم نبود احزاب در کشور است».

قنبری در پایان گفت: «جالب است که اصولگرایان بیش از اصلاح‌طلبان به انتصاب آقای علی‌عسگری انتقاد می‌کنند و این در حالی است که مسئولیت جدید او بیش از مسئولیتش در صداوسیما با تخصصش هم‌خوان است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها