کد خبر: 642431
تاریخ انتشار :

«آیت‌الله اعرافی» عضو هیئت موسس جامعه روحانیت شد

مهر/ سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از عضویت آیت الله اعرافی در شورای مرکزی و هیئت موسس جامعه روحانیت مبارز خبر داد.

«آیت‌الله اعرافی» عضو هیئت موسس جامعه روحانیت شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با مهر اظهار داشت: در جلسه با رئیس دستگاه قضا مطرح شد با توجه به آنکه بعد از مرحوم آیت‌الله محمد یزدی، عضو مشترکی بین جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین نداریم، از آیت‌الله اعرافی تقاضا شد به جامعه روحانیت مبارز پیوندد. اگرچه آیت‌الله اعرافی مشغله بسیاری دارد، چرا که علاوه بر جامعه مدرسین در شورای عالی حوزه و شورای نگهبان حضور دارد، مدیریت حوزه‌ها را نیز بر عهده دارد اما با این درخواست موافقت کرد.

مصباحی‌مقدم گفت: با توجه به فقدان مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری به عنوان یکی از اعضای هیئت مؤسس، جامعه روحانیت باید یک عضو به اعضای هیئت مؤسس خود اضافه می‌کرد، بنابراین عضویت آیت‌الله اعرافی به عنوان عضو جدید شورای مرکزی و هیئت مؤسس جامعه روحانیت مبارز نیز به رأی گذاشته شد و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: همچنین دستورالعمل تشکیل اولین مجمع عمومی جامعه روحانیت مبارز مورد بررسی قرار گرفت؛ این مجمع عمومی باید شامل مجموعه کسانی باشد که عضو شورای مرکزی بوده یا منتخب جامعه روحانیت مبارز استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق تهران هستند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه هنوز مجمع عمومی تشکیل نشده است، بیان کرد: در حال حاضر مقدمات برگزاری این مجمع در دست انجام است و مهمترین دستور آن، تعیین دبیر عالی دائمی است، چرا که از زمان بازنگری جامعه روحانیت مبارز در اساسنامه، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی به عنوان دبیر عالی موقت این شورا انتخاب شده بود. این دستورالعمل چگونگی تعیین دبیر عالی دائمی مشخص خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها