عکسی از حامد بهداد در حال نوازندگی گیتار را مشاهده می‌کنید.

سایت شماره یک:

بیوگرافی حامد بهداد
شروع فعالیت‌های هنری حامد بهداد
ازدواج حامد بهداد
حامد بهداد بازیگر جوان و شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان است. حامد بهداد اگرچه در بیشتر نقش‌هایش فردی عصبی و خشن است اما در زندگی خصوصی خودش بسیار با آن اخلاق فاصله دارد. حامد بهداد تا کنون در نقش‌های ماندگار بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. حامد بهداد به دلیل بازی خوبش طرفداران بسیاری دارد. حامد بهداد از جمله بازیگرانی است که تحصیلات دانشگاهی دارد.
حامد بهداد

بیوگرافی حامد بهداد

حامد بهداد ۲۶ آبان ۱۳۵۲ در شهر مشهد به دنیا آمد. او فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچک‌تر از خودش به نام حسام دارد. حامد بهداد دوران کودکی خود را در تهران گذرانده و بزرگ شدهٔ خیابان جیحون در تهران است، پس از آغاز جنگ به همراه خانواده به نیشابور مهاجرت کردند و او تحصیلات مقطع راهنمایی را در آنجا گذراند و پس از آن دوران دبیرستان را بهمراه خانواده در مشهد سپری کرد. وی بعد از قبولی در دانشگاه برای ادامه تحصیل و زندگی به تهران رفت. دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. ورزش مورد علاقه حامد بهداد بوکس است و او به گفته مربیان تیم ملی بوکس در این رشته ورزشی بسیار با استعداد است، بهداد در دوران نوجوانی ورزش بوکس را به‌صورت حرفه‌ای انجام داده و یکی دو بار هم در مقطع نوجوانان در استان خراسان مقام آورده‌است.

شروع فعالیت‌های هنری حامد بهداد

حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پیشنهاد او به همایون اسعدیان وارد سینما شد. رامبد جوان برای فیلم آخر بازی بازی خود را به حامد بهداد داد. پیش از آن بهداد در دفتر تبلیغاتی رامبد کار می‌کرد و همزمان با تحصیل در رشته تئاتر، همه‌کاره این دفتر تبلیغاتی بود. فردی که بیشترین تأثیر را روی زندگی حامد گذاشته سیدمحسن شهرنازدار است که حامد تمام دانش شفاهی خود را با او در میان می‌گذارد. شهرنازدار روزنامه‌نگار بوده و در زمینه موسیقی و معماری کتاب‌هایی نوشته‌است.

وی برای نخستین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و با همان فیلم، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او در فیلم روز سوم (محمدحسین لطیفی، ۱۳۸۵) در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می‌شود ظاهر شد و برای دومین بار پس از آخر بازی کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

حامد بهداد

بازی بهداد در فیلم کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره به کارگردانی بهمن قبادی، موجب راه‌یابی او به جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد. او در سال ۱۳۸۹ با نقش‌آفرینی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. او در دوران کنش هنری خود، امکان همکاری با بسیاری از کارگردانان بنام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و… را داشته‌است که فیلمش با ناصر تقوایی به سرانجام نرسید. او همچنین از شاگردان حمید سمندریان بوده‌است. وی به عنوان خواننده میهمان با گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری همکاری می‌کند و در چند آلبوم موسیقی و کنسرت موسیقی این گروه حضور داشته‌است.

ازدواج حامد بهداد

مجرد است و هنوز ازدواج نکرده، وی در یکی از مصاحباتش گفته بود که زن های ایرانی خیلی خشن هستند، تازه وقتی کتکشان می زنی شکایت می کنند و در مورد حقوق زنان حرف می زنند، به جای اینکه مثل زنان مالزی بعد کتک خوردن دستشان را به روی سینه شان جفت کنند و تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می کنند که مهریه ام را به اجرا می گذارم و پدرت را در می آورم ! با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان می برند و تو را می اندازند زندان، (خنده).

حامد بهداد حامد بهداد

تگ های مرتبط

ارسال نظر