پایگاه خبری خانه فوتبال:

در طرح جدید یکی از خودروسازان چینی در ایران قرار است شش مدل خودروی MVM و سه مدل خودروی تیگو و آریزو فروش اقساطی داشته باشد البته شرایط آن در نوع خود جالب است. زمان تحویل این خودروها بعد از ۳۰ روز کاری قید شده است و تا ۷۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

در طرح فروش اقساطی مدیران خودرو قید شده که می‌توانید با حداقل پرداخت ۱۴۹ میلیون تومان صاحب خودروی MVM X22 شوید یا با پرداخت ۱۶۹ میلیون تومان مدل X33 همین خودرو را بخرید.

اقساط پرداخت تسهیلات ۱۲ تا ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده اما مدیران خودرو میزان سود را اعلام نکرده است. این درحالیست که در طرح پیشین این خودروساز چینی محاسبات قیمت تمام شده خودروهای اقساطی نشان می‌داد سود برخی محصولات به بالای ۳۰ درصد هم می‌رسد.

مدیران خودرو

مدیران خودرو

این فروش درحالیست که پیش از این فروش لیزینگی در ایران سابقه چندان خوشی در ذهن مشتریان به جای نگذاشته است و تجمع مکرر مالباختگان شرکت‌های لیزینگی بارها حاشیه‌ساز شده است. شرکت‌هایی که خودرو را ظرف موعد مقرر تحویل نداده‌اند و در بهترین حالت پس از استفاده مقطعی از سرمایه مردم آن را به بهانه تامین نشدن خودروی مورد نظر پس داده‌اند.

گرچه کارشناسان صنعت خودرو توصیه می‌کنند که مردم با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی از فهرست شرکت‌های لیزینگی دارای مجوز مطمئن شوند اما با یک جستجوی ساده می‌توان فهمید در مقاطعی برخی همین شرکت‌های دارای مجوز و از جمله مدیران خودرو هم اعتراضات مشتریان را به دنبال داشته‌اند.

به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند به دلیل گرفتاری‌های فراوان خرید لیزینگی خودرو تا حد ممکن از خرید اقساطی خودرو صرف‌نظر کنید.

 

منبع: تجارت‌نیوز

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: