کدخبر: 1882

احتمال کاهش قیمت سکه قوی شد/قیمت سکه چقدر می شود؟

ارزش ذاتی قیمت سکه دیروز بعدازظهر حدود ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود و همین عامل موجب می شد که برخی از احتمال برگشت قیمتی سکه سخن بگویند. در معاملات شبانه تقاضای خرید سکه بالا رفت.​

خط حمایت بازار سکه مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است. این جمله ای است که دیروز بعدازظهر توسط برخی از تحلیل گران فنی مطرح شد. آن ها اعتقاد داشتند، قیمت سکه ظرفیت شکست محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از خود نشان نداده است ولی دلیل خاصی برای شکست سطح حمایتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز وجود ندارد. در واقع درست است که تقاضای قدرت مندی در بازار به چشم نمی آید، ولی عرضه نیز در چنان سطح بالایی نیست که زمینه ساز افت معنادار قیمت شود.

در واقع از نگاه برخی فعالان، بازار برای از دست ندادن محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی از حمایت عوامل بنیادی برخوردار است، مساله ای که انتظارات کاهشی معامله گران را تعدیل می کند.

نشانه دیگری که انتظارات کاهشی سکه بازان را تعدیل می کرد، افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی در معاملات پشت خطی بود. قیمت سکه پس از اینکه دیروز بعدازظهر تا محدوده ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان افت کرد، شبانه با افزایش خریدها موجب شد و به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قدم گذاشت. برخی از بازیگران بازار این رشد شبانه را ناشی از افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی تلقی کردند و باور داشتند، در صورتی که قیمت طلا بالای سطح هزار و ۸۰۰ دلار تثبیت شود، خریدها در بازار سکه نیز بیشتر خواهد شد. با این حال هم چنان بیشتر فعالان بازار سکه اعتقاد دارند که عامل تعیین کننده قیمت سکه، نوسانات دلار است و در صورتی که اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی بازگردد، افت قیمت فلز گران بهای داخلی از سر گرفته خواهد شد.

ارسال نظر: