کدخبر: 176

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۵۷۴هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۵۶۸هزار تومان رسید.

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۵۷۴هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۵۶۸هزار تومان رسید. ارزش سهام عدالت سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ١٣ میلیون و ۵٨۶هزار تومان و ٢۵ میلیون و ۵٩١هزار تومان رسید. سهام عدالت  تا 20 میلیون تومان هم افزایش یافت.آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت تبدیل به یک مطالبه مردمی شده است. سهام عدالت در ابتدا قابل فروش نبود.

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۱درصد کاهش یافت.

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۵۷۴هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۵۶۸هزار تومان رسید.

ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۴۴هزار تومان رسیده است.

 وزیرکار درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت گفت: دولت این عزم را دارد که در یک بستر و فرایند قانونی به جاماندگان سهام عدالت هم سهام واگذار شود و با تصمیم دولت و محوریت وزارت اقتصاد تا آخر سال این واگذاری انجام شود.

حجت‌الله عبدالملکی،وزیرکاردر هفته تعاون سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت اقتصاد  را 5 رکن  دانست و گفت:  این 5رکن شامل مردمی بودن، عدالت‌محور بودن، دانش‌بنیان بودن، درون‌زا و برونگرا بودن را مورد تأکید قرار داده که سه رکن مردمی، عدالت‌محور و درون‌زا در بخش تعاونی وجود دارد و ما باید کمک کنیم تا برونگرایی یعنی توسعه صادرات و دانش‌بنیانی یعنی گسترش نوآوری و فناوری در بخش تعاون عملیاتی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در فعالیت‌های اقتصادی محور را باید تعاونی قرار دهیم. اگر از ابتدا این رویکرد را داشتیم، اهداف اسناد بالادستی همچون سهم 25درصدی تعاون از اقتصاد تاکنون محقق می‌شد اما هم‌اکنون وضعیت به شکلی است که برای تحقق این هدف چشم‌اندازی نمی‌بینم.

عبدالملکی ادامه داد: وقتی اصل اقتصاد، تعاون باشد همه بانک‌ها اولویتشان حمایت و توسعه این بخش خواهد بود. همچنین قالب اولیه برای مجموعه‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیانی، تعاونی خواهد بود. در دولت سیزدهم این رویکرد جدید را کلید می‌زنیم و تبدیل به سکویی برای پرتاب بخش تعاون به جایگاه اصلی خود خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: محور اقدامات اساسی همچون مقررات‌زدایی و مبارزه با تعارض منافع باید تعاون باشد؛ در چنین شرایطی این بخش از کنج عزلت و غربت خارج خواهد شد.

به گفته وزیر وی، اصل کار مورد تأیید دولت قرار گرفته و امیدواریم تعاونی‌های سهام عدالت احیا شوند و ظرفیت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

عبدالملکی گفت: در بحث تعاونی‌های سهام عام نیز انتظار داریم با قوانین مشخصی که در سند توسعه تعاون آمده از بازار سرمایه هم کمک بگیریم و مشوق‌های دولتی و تسهیل‌گری‌های حوزه اقتصاد را با اولویت بخش تعاون صورت دهیم.

وزیر کار به جزئیات تشکیل اولین جلسه ستاد فرماندهی اشتغال کشور نیز اشاره کرد و گفت: محور این جلسه که با حضور همه نهادهای عمومی دولتی و انقلابی برگزار شد، بیشتر برنامه‌ریزی میان مدت برای سال 1401 و تحقق یک میلیون فرصت شغلی بود که دولت وعده آن را داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال منسجم کردن برنامه اشتغال کشور هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر به طور پراکنده برخی از نهادها در حال فعالیت هستند و ما در صدد هستیم در قالب سامانه جامعی که در وزارت کار شکل می‌گیرد همه این فعالیت‌ها را منسجم کنیم و در آینده نزدیک آمار برنامه اشتغال کشور در سال 1400 را در قالبی متفاوت نسبت به سالهای قبل ارائه خواهیم کرد.

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت 

سهام عدالت

با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۴۶۴هزار تومان رسیده است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با بیان اینکه دولت اکنون باید تکلیف ۱.۸ میلیون دارنده کارت سهام عدالت به عنوان جامانده را مشخص کند، گفت: البته حدود ۱۶ میلیون نفر دیگر هم از ۶ دهک کم درآمد، سهام عدالت نگرفته‌اند.

اکبر حیدری در مورد تعیین تکلیف ۱.۸ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت که همه مراحل ثبت و شناسایی را انجام داده و حتی کارت پرس شده سهام عدالت در دست دارند، اما به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند، گفت: حداقل جاماندگان سهام عدالت ۱.۸ میلیون نفر هستند که با توجه به رویکرد دولت قبلی این افراد به صورت غیرقانونی از شمول سهامداران عدالت خارج شدند، در حالی که همه مراحل ارسال دعوتنامه، شناسایی، ثبت‌نام و کارت مهر و موم شده سهام عدالت را در اختیار داشتند و در واقع حقوق مکتسبه آنها باید معادل سایر دارندگان سهام عدالت باشد، اما دولت قبلی آنها را از لیست سهامداران خارج کرد و مدعی شد، سامانه سازمان خصوصی‌سازی آنها را به عنوان سهامدار نمی‌شناسد.

وی گفت: به نظر من جاماندگان سهام عدالت دو دسته هستند؛ یک دسته کسانی که دعوتنامه سهام عدالت گرفته و مراحل نهایی را مانند سایر سهامداران طی کرده و کارت پرس شده سهام عدالت هم دارند و حق آنها معادل سایر سهامداران عدالت باید پرداخت شود که در این زمینه به قولی گفته می‌شود ۱.۸ میلیون نفر جا مانده‌اند و به قول دیگری ۴ میلیون نفر جا مانده هستند. دسته دوم کسانی از ۶دهک کم درآمد جامعه هستند که به هر دلیل در فرآیند شناسایی و پرداخت سهام عدالت قرار نگرفتند و اگر دولت بخواهد سهام جدیدی اختصاص دهد، باید به آنها توجه کند که این تعداد حدوداً ۲۰ میلیون نفر هستند که احتمال دارد ۴ میلیون از آنها کسانی باشند که کارت سهام عدالت دارند بنابراین حداقل ۱۶ میلیون نفر هستند که مستحق گرفتن سهام عدالت بوده، اما تا کنون سهامی دریافت نکردند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: بر اساس طرحی که در مجلس کنونی در دست بررسی است و در کمیسیون اقتصادی مجلس هم به تصویب رسیده و اکنون در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار دارد باید به جا ماندگان سهام عدالت، سهام دولتی اختصاص یابد در مورد گروه اول یعنی ۱.۸ میلیون دارنده کارت سهام عدالت باید مانند سایر سهامداران عدالت پرداخت شود، چون دولت قبلی به صورت غیرقانونی سهام این افراد را به نفع خود مصادره کرد.

حیدری همچنین گفت: از طرفی از سهام عدالت دارندگان سهام بیش از ۴۷ درصد از ارزش اسمی یک میلیون تومانی به بهانه اینکه اقساط ۱۰ ساله از محل سود شرکت‌ها به حد ۵۳۲ هزار تومان دریافت شده است. بنابراین دولت بقیه این سهام یعنی ۴۷ درصد ارزش اسمی را برگرداند و در حالی که آن ۴۷ درصد سهام عدالت هم مال سهامداران بود.

ارسال نظر: