کدخبر: 54

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا امروز 4 مهر 1400 چقدر شد؟

​به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی اونس جهانی بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان ثبت شد.

 قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان اعلام شد.روند صعودی انس جهانیقیمت طلا متوقف شد.قیمت طلا در نوسانات بازار و افت و خیزی که بازار درگیر آن می شود نقش و سهم جدی ای دارد.کسی نمیتواند این صعود و سقوط را در بازار طلا دقیق پیش بینی کند زیرا قیمت طلا هر لحظه درحال تغییر و دگرگونی است . قیمت طلا را با ما دنبال کنید.

اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی اونس جهانی در بازار امروز بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان اعلام شد.

به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی اونس جهانی بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان ثبت شد.

قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت طلا و سکه در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات نسبی در نرخ ارز با تغییرات قیمتی زیادی همراه نبود و به دلیل ثبات در فاکتورهای موثر شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار طلا بودیم.

بازار طلا و سکه رونق می گیرد

محمد کشتی آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: در هفته گذشته بازار طلا و سکه در رکود به سر برد و البته لازم به ذکر است که در ایام صفر این رکود طبق تجربه هر سال وجود دارد اما امسال این امر تشدید شده بود.

این فعال صنفی ادامه داد: به طور کلی در هفته گذشته بازار شرایط آرامی را سپری کرد و حباب سکه حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافت و به رقم ۵۰۰ هزار تومان رسید.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آنکه در روزهای آینده اتفاق خاصی به لحاظ اقتصادی و سیاسی رخ نمی‌دهد، در چند روز آینده قیمت طلا و سکه در محدوده کنونی باقی بماند.

بعدازظهر روز گذشته ارزش ذاتی سکه امامی به محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید، حال آنکه در انتهای هفته قبل در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت. ریزش ارزش ذاتی فلز گران‌بهای داخلی نشان می‌داد که سکه در بازار نیز تحت فشار نزولی‌ها قرار خواهد گرفت. به گفته فعالان، دلیل اصلی کاهش ارزش ذاتی سکه نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

با وجود افت ارزش ذاتی سکه، معامله‌گران همچنان باور دارند که حمایت ۱۱ میلیون و۸۰۰ هزار تومانی در بازار قوی است. در واقع آنها اعتقاد دارند که فلز گران‌بهای داخلی به راحتی حمایت ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومانی را از دست نخواهد داد. در این میان شماری از معامله‌گران باور دارند که روند آتی سکه به حرکات دلار بستگی دارد. در صورتی که اسکناس آمریکایی از محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کند، سکه کار دشواری برای حفظ حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد. هفته گذشته سکه دو روز در محدوده ۱۱میلیون و ۷۹۰ هزار تومان نوسان کرد، ولی به سرعت به سوی نرخ‌های بالاتر حرکت کرد و نشان داد که به راحتی در مسیر ریزش قرار نمی‌گیرد.

مقاومت فنی قیمت طلا

قیمت طلا

سرمایه‌گذاران اونس طلا در معاملات بازار جهانی در حالی در انتظار انتشار گزارش‌های بازار کار آمریکا بودند – که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در مشخص کردن سیاست پولی آینده فدرال رزرو آمریکا داشته باشد – که همزمان با تضعیف شاخص دلار، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش قابل‌توجهی بود. به طوری که بهای این فلز گرانبها در روز گذشته در ساعت ۱۹:۴۵ به وقت تهران به ۱۸۳۲ دلار رسید. قرار گرفت. به گفته عده‌‌‌ای از تحلیلگران فنی این بازار رفتار قیمتی طلای جهانی در موقعیت کنونی خود در محدوده سطح مقاومتی قدرتمندی قرار گرفته و بر همین اساس می‌توان انتظار داشت چند روزی ثابت بماند. همچنین تحرکات منفی برای افت ارزش شاخص دلار و گزارش‌های امیدبخش اشتغال آمریکا می‌توانند عواملی برای بهبود وضعیت اونس باشند.

پیش بینی جدید قیمت طلا

قیمت طلا

رسیدن شاخص قیمت مصرف‌کننده و اعلام نرخ تورم ۴/ ۵ درصدی‌ سالانه ماه جولای که البته از پیش‌بینی‌ها پایین‌تر بود، باعث داغ‌تر شدن انتظارات تورمی سرمایه‌گذاران شد. همین اتفاق موجب شد فلز زرد در روز جمعه دوباره روند صعودی خود را در پیش بگیرد و با رشدی ۲ درصدی و ۲۷ دلاری، به مرز کانال هزار و ۷۸۰ دلاری برسد. این افزایش به علت عقب‌نشینی احساسات مصرف‌کنندگان ایالات متحده در اثر کاهش نگرانی‌ها برای کاهش زودهنگام برنامه خرید اوراق قرضه فدرال رزرو رخ داد. دلار آمریکا نیز در پی این اتفاقات کاهشی شد که توانست جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران تقویت کند. دلار سبز آمریکایی در روز جمعه ۵/ ۰ درصد از ارزش خود و کانال ۹۳ واحدی را از دست داد.

ارسال نظر: