کدخبر: 2305

قیمت سکه امامی چند؟

افت قیمت سکه بازار را شوکه کرد / جزئیات

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با قیمت 1814 دلار به پایان رساند، در حوالی ساعت 11 صبح به وقت ایران قیمت دلار 25 هزار و 780 تومان و قیمت سکه امامی 11 میلیون و 450 هزار تومان بود.

اخبار برجامی مهم برای بازار قیمت سکه
قیمت سکه افت کرد
آیا قیمت سکه به افزایش نااطمینانی واکنش نشان می‌دهد
قیمت سکه امامی امروز یکشنبه10 مرداد1400
تاثیر بازار مجاور هرات و نااطمینانی در مورد احیای برجام روز گذشته واکنش احساسی دلار داخل را موجب شد، امروز دلار قدری عقب نشینی کرد تا کنترل بانک مرکزی بر بازار افزایش یابد.  دلار آمریکا اولین روز هفته را با افزایش قابل توجه قیمت آغاز کرد. قیمت دلار روز گذشته از مرز حساس 25 هزار و 800 تومان عبور کرد و پشت مرز 26 هزار تومان متوقف شد. برخی تحلیل‌گران علت اصلی رشد قیمت دلار را رشد نرخ این ارز در بازار مجاور هرات عنوان می‌کردند و معتقد بودند درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان باعث افزایش قیمت دلار در بازار هرات شده و قیمت دلار بازار داخل را نیز به سمت بالا سوق داده است.

با قرار گرفتن قیمت دلار بالای 25 هزار و 800 تومان این نگرانی به وجود آمد که کنترل بانک مرکزی بر بازار تضعیف شود.

اخبار برجامی مهم برای بازار قیمت سکه

قیمت سکه

همراه با رشد قیمت دلار توجه فعالان بازار به اخبار منفی از مذاکرات احیای برجام جلب شد. از جمله این اخبار به گزارش نیویورک تایمز مربوط می‌شود. این گزارش بر کمرنگ شدن امیدها به احیای برجام تاکید می‌کند.

بر اساس این گزارش مقام‌های دولت بایدن نسبت به احیای برجام بدبین هستند و نگرانند با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، تهران تقاضاهای جدیدی را مطرح کند. به هر روی دلار آمریکا در شروع معاملات امروز قدری عقب نشینی کرد، گویی دلار تاثیر این اخبار را پیش خور کرده بود. دلار آمریکا در شروع معاملات امروز قدری عقب‌نشینی کرد و پشت مرز حساس 25 هزار و 800 تومان قرار گرفت. 

با عقب نشینی دلار نگرانی نسبت به خارج شدن کنترل از دست بانک مرکزی قدری کمرنگ شد. صبح امروز نرخ ابتدایی دلار 25 هزار و 780 تومان بود. دلار آمریکا در پایان معاملات نیمه اول روز روی 25 هزار و 670 تومان قرار گرفت.

تحلیل‌گران عبور درهم از مرز 7 هزار و 200 تومان را یک نیروی محرک مهم برای ادامه روند افزایشی قیمت دلار و حرکت آن به سمت 26 هزار و 300 تومان عنوان می‌کردند، درهم صبح امروز حوالی 7 هزار و 60 تومان نوسان داشت و نتوانست به کمک دلار بیاید.

قیمت سکه افت کرد

قیمت سکه

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با قیمت 1814 دلار به پایان رساند، در حوالی ساعت 11 صبح به وقت ایران قیمت دلار 25 هزار و 780 تومان (قیمت دلار نسبت به روز گذشته قدری افت کرده بود) و قیمت سکه امامی 11 میلیون و 450 هزار تومان بود (قیمت سکه از عصر روز گذشته 20 هزار تومان بالاتر بود). با این حساب اندازه حباب سکه نزدیک به 4 درصد به دست می‌آمد. سکه در ادامه معاملات به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و قدری عقب نشینی کرد. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 300 هزار تومان قرار داشت.

آیا قیمت سکه به افزایش نااطمینانی واکنش نشان می‌دهد

قیمت سکه

همراه با رشد قیمت‌ها و افزایش نااطمینانی نسبت به آینده مذاکرات تقاضا در بازار سکه قدری تقویت شده است و اندازه حباب سکه در سطوح نسبتا بالایی قرار گرفته است. امیدواری‌ها نسبت به آینده طلای جهانی قدری افزایش یافته و احتمالا این مسئله نیز به رشد سکه و تحریک تقاضا در این بازار کمک کرده است.

در حالت کلی انتظار می‌رود اگر عدم اطمینان نسبت به روند مذاکرات ادامه یابد و طلای جهانی سکه را ناامید نکند، سکه بازدهی خوبی داشته باشد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت در اولین روز هفته همراه شدن تاثیر مثبت بازار مجاور هرات و افزایش نااطمینانی نسبت به احیای برجام باعث واکنش احساسی بازار و نزدیک شدن قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان شد. امروز قیمت دلار قدری عقب‌نشینی کرد و دوباره زیر مرز حساس 25 هزار و 800 تومان قرار گرفت. تقاضا در بازار سکه تقویت شده و این مسئله در رشد حباب سکه قابل مشاهده است. البته سکه روز گذشته نتوانست مرز 11 میلیون و 500 هزار تومان را حفظ کند و امروز تحت تاثیر افت قیمت دلار زیر 11 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت. با این وجود برخی احتمال می‌دهند سکه دوباره رشد کند.  

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه10 مرداد1400

قیمت سکه

 قیمت هر عدد سکه امامی امروز در حالی افت ۱.۲۴ درصدی را تجربه کرد و به ۱۱,۳۸۰,۰۰۰ (یازده میلیون و سیصد و هشتاد هزار) تومان رسید که در روز گذشته افزایش ۳۶۰,۰۰۰ تومانی را تجربه کرده بود.

قیمت  هر عدد  سکه امامی در بازار امروز در مقایسه با روز گذشته کاهش یافت.

قیمت هر عدد سکه امامی امروز در حالی افت ۱.۲۴ درصدی را  تجربه کرد و به ۱۱,۳۸۰,۰۰۰ (یازده میلیون و سیصد و هشتاد هزار) تومان رسید که در روز گذشته  افزایش ۳۶۰,۰۰۰ تومانی را تجربه کرده بود

ارسال نظر: