کدخبر: 2698

طالبان/ حمله طالبان/طالبان در افغانستان

هواپیما ربایی در افغانستان/ آیا پای طالبان در میان هست؟

معاون وزیر خارجه اوکراین این خبر را اعلام کرده است.​

 وزارت خارجه اوکراین از ربوده شدن یک فروند هواپیمای نظامی این‌کشور در فرودگاه کابل خبر داده است.

 به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرده که یک فروند هواپیمای این کشور که برای عملیات تخلیه به فرودگاه کابل ارسال شده بود، از سوی افراد ناشناس ربوده شده و به ایران برده است.

ایفگینی اینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین با تأیید این خبر می‌گوید: «یکشنبه گذشته، هواپیمای ما توسط افراد ناشناس ربوده و امروز سه شنبه خبر رسید که هواپیما واقعا دزدیده شده و به جای خارج کردن اوکراینی ها با گروهی از مسافران ناشناس به ایران پرواز نموده است. سه تلاش بعدی ما برای تخلیه شهروندان نیز موفقیت آمیز نبود، زیرا مسافران ما امکان ورود به قلمرو فرودگاه را ندارند».

معاون وزیر امور خارجه اوکراین جزئیاتی بیشتری ازاین اتفاق نداد.

پیشتر وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور برای خارج کردن شهروندان اوکراینی راهی افغانستان شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حساب توئیتر خود اعلام کرد که 83 نفر از جمله 31 تن از شهروندان کشورش را از افغانستان تخلیه کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه به تخلیه شهروندان از کابل ادامه می‌دهند، افزود: 83 نفر که 31 نفر از آنها شهروندان اوکراینی هستند، صبح امروز با هواپیمای نظامی از کابل به کیف منتقل شدند.

اوکراین روز 16 آگست نیز 80 نفر از جمله 8 شهروند خود را از افغانستان تخلیه کرده بود.

گفتنی است گروه طالبان (ممنوع در روسیه) در 15 آگست بدون هرگونه درگیری وارد کابل شدند و ظرف چند ساعت کنترل کامل پایتخت را به دست آوردند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت که برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می کند. امرالله صالح معاون رئیس جمهور گفت که در غیاب رئیس دولت، وی طبق قانون اساسی سرپرست موقت کشور می شود و خواستار مقاومت مسلحانه در برابر طالبان شد. کشورهای غربی شهروندان و کارکنان سفارت خود را تخلیه می کنند.

این هواپیما در ماموریت انتقال نیروها و پناهجویان از افغانستان بود.

ارسال نظر: