کدخبر: 3052

عکس بازیگران/عکس بازیگران مرد /عکس بازیگران معروف

بازیگر معروف درگذشت

ژان-پل بلموند از نمادهای سینمای فرانسه پس از جنگ جهانی دوم و یکی از مشهورترین ستارگان سینمای این کشور بود که نیم قرن روی پرده سینما حضور داشت و امروز در خانه خود در شهر پاریس دارفانی را وداع گفت.

بازیگر مشهور سینمای فرانسه در سن ۸۸ سالگی درگذشت. ژان-پل بلموند از نمادهای سینمای فرانسه پس از جنگ جهانی دوم و یکی از مشهورترین ستارگان سینمای این کشور بود که نیم قرن روی پرده سینما حضور داشت و امروز در خانه خود در شهر پاریس دارفانی را وداع گفت.

بلموندو تصویر موج نوی سینمای فرانسه بود. همسنگ با جیمز دین و همفری بوگارت در کشور آمریکا.

او با فیزیک یک مشت زن و بینی شکسته در سال‌های ۱۹۶۰ در سینمای فرانسه قالب شکست. ژان -لوک گدار، کارگردان موج نوی فرانسه او را در فیلم از نفس افتاده مقابل جین سیبرگ در سال ۱۹۶۰ قرار داد. فیلمی که منتقدان و مردم را مسحور کرد و با ۴۰۰ ضربه ساخته فرانسوا تروفو تاریخ سینمای فرانسه را موج نو تغییر داد.

مجله تایم سال ۱۹۶۴ ژان-پل بلموندو را چهره فرانسه مدرن توصیف کرد. با وجود اینکه او در سال‌های بعدی تصویرخود را به عنوان یک گانگستر جذاب در سینما معرفی می کرد ، این بازیگر در منطقه بورژوایی پاریس ، بزرگ شد. او پسر مجسمه ساز مشهور ، پل بلموندو بود.

بلموندو مقابل ستارگان مشهور سینمای جهان ایفای نقش کرده است. از کاترین دونوو گرفته تا سوفیا لورن.

از سال‌های ۱۹۷۰ او بیشتر به فیلم‌ها و نقش‌های اکشن رو آورد. و بدلکاری‌های نقش‌های خود را هم انجام می‌داد.او از آمیزه‌ی حضور در فیلم‌های هنری و فیلم‌های تجاری لذت می‌برد، می‌گفت:«مثل زندگی است، یک روز می‌خندی و فردایش گریه می‌کنی.»

او در دو فیلم انگلیسی زبان قابل فراموشی هم ایفای نقش کرده است:«آیا پاریس می‌سوزد؟»(۱۹۶۶) و «کازینو رویال»(۱۹۶۷).

در سال‌های ۱۹۸۰ نقش‌های پخته‌تری را برگزید.که رهاوردش یک جایزه سزار برای فیلمی از کلود للوش «سفرنامه‌ای از یک بچه لوس»(۱۹۸۸) بود. اما او جایزه سزار را نپذیرفت چون مجسمه ساز تندیس سزار، سزار بالداچینی، آثار پدر بلموندو را تحقیر کرده بود.

بلموندو دوبار ازدواج کرد و دوبار از همسرانش جدا شد. هفت سال با اورسلا اندرس، یکی از باندگرل ها زندگی کرد.یکی از پسرانش پل بلموندو، راننده ماشین های مسابقه است.سال ۲۰۱۶ جشنواره ونیز به او شیر طلایی افتخاری داد.

او به خبرنگاران گفته بود هرگز به گذشته فکر نمی کنم. فقط به پیش، به پیش و به پیش.

ارسال نظر: