جاماندگان سهام عدالت | ثبتنام جاماندگان سهام عدالت

خبر خوش مجلس برای جاماندگان سهام عدالت | مجوز مجلس برای واگذاری سهام عدالت

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با متن الحاقی به بند الف تبصره 2 و همچنین بند الحاقی یک این تبصره موافقت کردند.

خبر خوش مجلس برای جاماندگان سهام عدالت | مجوز مجلس برای واگذاری سهام عدالت
کدخبر : 5654
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پرونده جاماندگان سهام عدالت همچنان باز است و درمورد تعیین تکلیف آن وعده های زیادی داده شده است. آمار رسمی نشان می‌دهد جاماندگان سهام عدالت ۲۱ میلیون نفر هستند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت اولیه رئیس‌جمهور برای واگذاری به جاماندگان سهام عدالت  خبر داده بود .اما تاکنون هیچ خبری از ثبت نام جدید از جاماندگان سهام عدالت صورت نگرفته است.در ادامه آخرین خبر در رابطه با جاماندگان سهام عدالت را می خوانید.

جاماندگان سهام عدالت

نمایندگان مجلس نحوه واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند را مشخص کردند.

براساس متن الحاقی به بند الف؛ دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه های (1) و (2) ماده (2) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 25 خردادماه 1387 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند اقدام کند.  

بندالحاقی1-دولت مکلف است مبلغ یک میلیون و سیصد هزار میلیارد (1.300.000.000.000.000)ریال  از طریق واگذاری سهام شرکت های دولتی بابت پرداخت بدهی خود تأدیه و به شرح زیر پرداخت کند.

جاماندگان سهام عدالت

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به این که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف خواهند شد، گفت: به دلیل کمبود منابع نمی توان سریعا این مهم را برای تمامی جاماندگان انجام داد.

سید غنی نظری خانقاه با اشاره به پیشنهادی که در جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در رابطه با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت مطرح کرده بود، گفت: بر اساس این پیشنهاد که به تصویب اعضای کمیسیون تلفیق رسید، جاماندگان سهام عدالت نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری ها و تلاش های مستمر و ۲ ساله کمیسیون اقتصادی به ریاست پورابراهیمی درباره این موضوع اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم پیگیر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت بودند که به همه اقشار تعلق گیرد چرا که در حال حاضر عده ای گرفته اند و عده نگرفته اند که این تبعیض است.

وی در این باره تصریح کرد: بطور مثال افرادی که دسترسی به اینترنت داشته و یا از اقشار کارمندی جامعه بودند توانستند سهام عدالت بگیرند اما اقشاری همچون روستاییان و عشایر که امکانات کافی نداشتند و حتی مستحق تر هم بودند از این امکان که نوعی دارایی بود بدون هیچ دلیلی جا ماندند که احساس تبعیض را افزایش داد.

نظری خانقاه در ادامه با اشاره به پیشنهادی که در کمیسیون تلفیق مطرح کرد تا این افراد تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد: خوشبختانه این پیشنهاد تصویب شد که دغدغه نمایندگان کمیسیون اقتصادی را نیز برطرف ساخت، چرا که جلسات متعددی برای آن برگزار کرده بودیم اما دولت قبل به موضوع جاماندگان اهمیت نمی داد و بهانه تراشی می کرد که منابع ندارند اما با روی کار آمدن دولت فعلی که به دنبال رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان بود، قرار شد این موضوع به سرانجام برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه جاماندگان اغلب از اقشار کارگران ساختمانی، حاشیه نشیانان، روستاییان، عشایر، زنان بی سرپرست و بدسرپرست هستند که با این مصوبه می توانند سهام عدالت خود را دریافت کنند، یادآور شد: به دلیل کمبود منابع نمی توان سریعا این مهم را برای تمامی جاماندگان انجام داد اما بر اساس اولویت اقشار از سطوح پایین تر سهام عدالت پرداخت می شود تا زمانی که تمام آنها بتوانند از این درآمد بهره مند شوند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این مصوبه کمیسیون نظر مثبت نمایندگان در صحن علنی را نیز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان با این موضوع ملی درگیر هستند چرا که حدود ۲۰ میلیون نفر جامانده داریم که باید تعیین تکلیف شوند و دولت نیز باید مساعدت لازم را انجام دهد.

سید غنی نظری خانقاه، با اشاره به پیشنهادی که در جلسه  کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 در رابطه با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت مطرح کرده بود، گفت: بر اساس این پیشنهاد که به تصویب اعضای کمیسیون تلفیق رسید، جاماندگان سهام عدالت نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند، گفت: روز گذشته پیشنهادی در کمیسیون تلفیق ارائه شد و رأی آورد که وضعیت جاماندگان سهام عدالت را تعیین تکلیف کرده و از تبعیض موجود کاسته می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری ها و تلاش های مستمر و 2 ساله کمیسیون اقتصادی به ریاست پورابراهیمی درباره این موضوع اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم پیگیر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت بودند که به همه اقشار تعلق گیرد چرا که در حال حاضر عده ای گرفته اند و عده نگرفته اند که این تبعیض است.

وی در این باره تصریح کرده:بطور مثال افرادی که دسترسی به اینترنت داشته و یا از اقشار کارمندی جامعه بودند توانستند سهام عدالت بگیرند اما اقشاری همچون روستاییان و عشایر که امکانات کافی نداشتند و حتی مستحق تر هم بودند از این امکان که نوعی دارایی بود بدون هیچ دلیلی جا ماندند که احساس تبعیض را افزایش داد.

نظری خانقاه در ادامه با اشاره به پیشنهادی که در کمیسیون تلفیق مطرح کرد تا این افراد تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد: خوشبختانه این پیشنهاد  تصویب شد که دغدغه نمایندگان کمیسیون اقتصادی را نیز برطرف ساخت چرا که جلسات متعددی برای آن برگزار کرده بودیم اما دولت قبل به موضوع جاماندگان اهمیت نمی داد و بهانه تراشی می کرد که منابع ندارند اما با روی کار آمدن دولت فعلی که به دنبال رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان بود، قرار شد این موضوع به سرانجام برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه جاماندگان اغلب از اقشار کارگران ساختمانی، حاشیه نشیانان، روستاییان، عشایر، زنان بی سرپرست و بدسرپرست هستند که با این مصوبه می توانند سهام عدالت خود را دریافت کنند، یادآور شد: به دلیل کمبود منابع نمی توان سریعا این مهم را برای تمامی جاماندگان انجام داد اما بر اساس اولویت اقشار از سطوح پایین تر سهام عدالت پرداخت می شود تا زمانی که تمام آنها بتوانند از این درآمد بهره مند شوند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این مصوبه کمیسیون نظر مثبت نمایندگان در صحن علنی را نیز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان با این موضوع ملی درگیر هستند چرا که حدود 20 میلیون نفر جامانده داریم که باید تعیین تکلیف شوند و دولت نیز باید مساعدت لازم را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه