یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

یارانه جدید خرداد در جیب مردم | آغاز برداشت یارانه خردادماه

«طیبه حسینی» اظهارداشت: هم اکنون دو دسته از افراد هستند که یارانه اردیبهشت و خرداد ماه آنها مسدود است، نخست افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند اما پس از طرح اصلاح ارز ترجیحی و بررسی‌های انجام شده از لیست دریافت کنندگان یارانه خارج شدند.

یارانه جدید خرداد در جیب مردم | آغاز برداشت یارانه خردادماه
کدخبر : 8348
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: برداشت یارانه مسدودی واریزی به متقاضیان منوط به پایش اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.

وی افزود: دسته دیگری از افراد در سال‌های گذشته یارانه دریافت نمی‌کردند و با اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی خواستار دریافت یارانه نقدی شدند و در سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ثبت کردند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند و پس از آن از لیست خارج شدند بنا به دستور رییس جمهور یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد اما مبلغ واریزی مسدود است که باید این دسته از افراد همچنان منتظر بمانند تا وزارت تعاون سامانه‌ای را که برای بررسی وضعیت این افراد در نظر گرفته معرفی کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این خانوارها پیش از این اعتراض خود را ثبت کردند باید در سامانه جدید وزارت تعاون، باید جزئیات اعتراض خود را وارد کنند و پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص می‌شود که آیا مشمول پرداخت یارانه هستند یا نه و چنانچه در پایش انجام شده جزو ۹ دهک ابتدایی تشخیص داده شدند یارانه واریزی اردیبهشت ماه برای این افراد قابل برداشت است.

حسینی توضیح داد: دسته‌ دیگری از افراد بودند که در سنوات گذشته یارانه آنها قطع شده بود این افراد در صورتی که خواهان دریافت یارانه نقدی باشند باید در سامانه وزارت تعاون ثبت نام کنند و دیگر نیازی نیست که منتظر سامانه وزارت تعاون باشند چرا که پایش اطلاعات آنها درحال انجام است و چنانچه تایید شود یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

برداشت یارانه خردادماه مشمولان طی روزهای آینده اعلام می‌شود 

وی درباره برداشت یارانه خردادماه افرادی که مشمول یارانه طرح مردمی سازی یارانه‌ها شدند نیز گفت: یارانه خردادماه این افراد پس از اعلام سازمان برنامه و بودجه طبق روال گذشته قابل برداشت است. 

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخصوص افرادی که به تازگی ازدواج کردند و می‌خواهند یارانه دریافت کنند، گفت: زوج‌های جوانی که در دوره جدید خانواده‌های آنها مشمول یارانه‌بگیران بودند می‌توانند با مراجعه به پلیس ۱۰+ از خانواده خود جدا شوند و از این پس یارانه به حساب آنها واریز می‌شود.

وی افزود: زوج‌هایی که خانواده آنها در دوره جدید از لیست مشمولان دریافت یارانه حذف شدند و اعتراض خود را ثبت کردند باید منتظر معرفی سامانه جدید وزارت تعاون برای ثبت موارد اعتراضی باشند و پس از ثبت جزئیات اعتراض می‌توانند برای جدا کردن یارانه خود اقدام کنند.

یارانه جدید

به دستور رئیس جمهوری تمام افرادی که خود را مستحق دریافت یارانه جدید می‌دانستند، مشمول این یارانه شدند. یارانه‌ای که به حساب سرپرستان خانوار واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست.

حالا وزیر اقتصاد اعلا کرده تمام افرادی که اعتراض خود را در سامانه وزارت کار ثبت‌کرده باشند، مشمول یارانه جدید شده‌اند و مبلغ یارانه باید به حساب همه این افراد واریز شده باشد. اگر فردی اعتراض خود را ثبت کرده اما هنوز یارانه‌ای به حسابش واریز نشده، حتما باید اطلاع بدهد و مجددا به وزارت کار مراجعه کند.

اولین مرحله یارانه جدید ۱۸ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و ۲۱ اردیبهشت ماه قابل برداشت شد. برخی از مشمولان هم یارانه خرداد ماه را دریافت کرده‌اند اگرچه هنوز قابل برداشت نیست.

سازمان‌های متولی هنوز زمان دقیق برداشت یارانه را اعلام نکرده اما وعده داده‌اند که در هفته پایانی خرداد این یارانه قابل برداشت است.

اگر قرار باشد یارانه جدید در تاریخ قبلی واریز شود، همه مشمولان باید امشب پیامک واریز یارانه را دریافت کنند و روز شنبه ۲۱ خرداد ماه امکان برداشت کمک معیشتی خرداد را داشته باشند.

اما نکته مهم این است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود که کار بررسی اطلاعات خانوارهایی که در مرحله اول مشمول کمک معیشتی جدید دولت نشده‌اند، ادامه دارد و واریز یارانه‌ها بعد از بررسی اطلاعات این خانوارها انجام می‌شود.

گزارش‌ها می‌گوید حدود ۵ میلیون نفر جدید مشمول کمک معیشتی شده‌اند و اطلاعات این افراد در حال بررسی است. اما این روند احتمالا در هفته سوم و یا نهایتا آخر خرداد تمام می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت در پرداخت یارانه ها گفت: در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تاکید کرد که در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

رییس جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تاکید کرد که در این زمینه باید به عدالت عمل کرد.

سید ابراهیم رییسی در جلسه چهارشنبه هیأت دولت با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به دهک‌بندی‌ها در اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داد با تعیین یک تیم کاری به سرعت دهک‌بندی‌ها بررسی شوند و تاکید کرد که در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد.

رییسی در ادامه «پیگیری مجدانه» را رمز موفقیت در انجام کارها دانست و تأکید کرد: اگر یک تصمیم یا مصوبه به طور جدی پیگیری نشود هر قدر نیروی انسانی و بودجه به کار گرفته شود باز هم کار پیش نمی‌رود و در حد یک صورتجلسه بر روی کاغذ می‌ماند.

رییس جمهور همچنین با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

رییسی در آغاز سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) و تبیین مفهوم حدیث مشهور سلسله الذهب آن حضرت، تصریح کرد: ولایت مهم‌ترین موضوع در جامعه اسلامی است و تمام پیشوایان دینی بر مسأله ولایت حقه تأکید کرده‌اند.

رییس جمهور مهمترین عنصر در ولایت حقه را عدالت عنوان کرد اما در عین حال اظهار داشت: حکومت و جامعه عادل تنها با وجود امام عادل در رأس جامعه شکل نمی‌گیرد و همه ارکان حاکمیت و کارگزاران نظام باید از عدالت برخوردار باشند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

رییسی بر همین اساس خاطر نشان کرد: همه کسانی که در هر بخشی از دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی خدمت می‌کنند، باید با تأسی از امام عادل خودشان عدالت‌خواه بوده و به عدالت رفتار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه