کد خبر: 608449
تاریخ انتشار :

زندگی شادی داشته باشیم

زندگی شادی داشته باشیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شاد باشید

خوشحالی یک انتخاب است و افرادِ واقعا خوشحال هر روز آن را انتخاب می‌کنند! چیزی که شاید ندانید این است که این آدم‌ها درست مانند آدم‌های معمولی با سختی رو‌به‌رو می‌شوند، اما با سلاحِ خنده و مثبت اندیشی برای آن زندگی‌‌ای که لایقش هستند، دائما مبارزه می‌کنند؛‌ بنابراین اگر تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که «چرا آنها همیشه اینقدر خوشحال‌اند؟» با ما همراه شوید تا با هم برخی از رازهای این افرادِ واقعا خوشحال را مرور کنیم.

زندگی شادی داشته باشیم

شادی چیست؟

شادی از لحاظ روانشناسی میشود حالت ذهنی و روانی از خوشبختی و از نظر علم می‌شود ترشح بیشتر هورمون هایی چون سروتونین و دوپامین. ولی در کل میتوان گفت شادی یعنی داشتن حس رضایت و آرامش درونی، وجود خنده بر لب و در کل داشتن حس مثبت نسبت به زندگی. حضرت حافظ میفرمایند:

غنیمت دان و می خور در گلستان که گل تا هفته دیگر نباشد

همیشه خوشحال نیستند

بیایید روراست باشیم، هیچ‌کس همیشه خوشحال نیست، دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. این درّه‌ها هستند که زیبایی قله‌ها را به ما نشان می‌دهند. افراد واقعا خوشحال این را می‌دانند و به خودشان اجازه می‌دهند که به‌طور طبیعی احساس اندوه یا سرحال نبودن را تجربه کنند. تلاش برای خوشحالیِ تحمیلی، خب، تحمیلی است. پس آنها اندوه، اشک و موانع پیش‌ِ رو را می‌پذیرند و به خودشان اجازه‌ی تجربه‌ کردن این لحظات را می‌دهند. هر چه باشد آنها آدم‌اند.کشورهای مختلف برای شاد کردن مردم روش های مختلفی رو پیش میرن همچنین خوانندگانی از جمله آهنگ شاد افغانی برای شاد کردن مردم اجرا میکنن

آیا خودمان میتوانیم خودمان را شاد کنیم ؟

ما همیشه توقع داریم فرد دیگری خوشحالمان کند. در صورتی که خودمان نیز می‌توانیم اسباب شادی‌مان را مهیا کنیم. باید بیاموزیم خود را دوست داشته باشیم و برای خود وقت و اهمیت قائل شویم. راهکار‌های بسیاری برای کسب رضایت درونی وجود دارد. برای مثال خرید شاخه گلی برای خود و لذت بردن از عطر آن، رفتن به پارک و پیاده‌روی، تزئین غذایی که میل می‌کنید، انجام کار‌های نیک، کاشتن گیاه مورد علاقه‌تان و… پس کمتر به مشکلات اقتصادی و روز جامعه بیندیشید و کمی هم آسمان را بنگرید.

نه گفتن را آموخته‌اند

عجیب به نظر می‌رسد، اما نه گفتن برای بعضی از آدم‌ها کار راحتی نیست، به خصوص اگر از آن دسته از افرادی باشید که عاشق خوشحال کردن دیگران‌‌اند؛ با این حال، اگر در نتیجه‌ی چنین کاری همیشه حالِ بدی را تجربه می‌کنید، باید بدانید افرادِ واقعا خوشحال، انرژیِ خود را وقفِ این کار نمی‌کنند. این کار، بی‌بروبرگرد به استرس و اضطراب ختم می‌شود و به نوعی هدفِ خوشحال بودن را به تمام معنا نابود می‌کند. در عوض، آدم‌های خوشحال از حقِ خود برای نه گفتن استفاده می‌کنند. آنها این کار را به شیوه‌ای جسورانه انجام می‌دهند، شیوه‌ای که نه به روابط‌شان آسیب می‌زند و نه خوشحالی خودشان را از بین می‌برد. آهنگ های بی کلام شاد برای شاد بودن خیلی خوب است .

زندگی شادی داشته باشیم

تاثیر موسیقی در زندگی

طبق پژوهش محققین، شنوایی یکی از حس‌هایی است که تاثیر مستقیمی روی فعالیت مغز دارد و با توجه به چیزهایی که در طول روز می‌شنوید، اعم از خبر بد و خوب و صداهای مختلف، می‌تواند تاثیر مستقیمی روی بازدهی و عملکرد مغز شما بگذارد. حالا با دانستن این حقیقت، اگر شما در طول روز صبح‌ها به هنگام بیدار شدن از آهنگ‌های شاد استفاده کنید، میتوانید صبح بهتر و شادتری را تجربه کنید و با انرژی بیشتری روز خود را آغاز کنید. یا اگر در طول روز با مشکل عدم تمرکز مواجه هستید یا زیر بار فشار مشکلات دارید له می‌شوید، از آهنگ‌های آرامش بخش و فاز خوب استفاده کنید تا ذهن شما را آرام کنند. در ادامه برای کمک به شما تعدادی از این آهنگ‌های شاد جدید و قدیمی و آهنگ‌های آرام و فاز خوب را معرفی خواهیم کرد.

سعی کنید از آهنگ های انرژی زا تو زندگی خود بیشتر گوش کنید تا همیشه شاد و خوشحال باشید

امیدوارم این مطلب مورد پسندتون باشه و با دوستان خود به اشتراک بزارید …

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها