کد خبر: 614581
تاریخ انتشار :

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول  ترکیه را از دست ندهید

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول  ترکیه را از دست ندهید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که همه جاذبه های دیدنی را یکجا دارد تا جائیکه در سال ۲۰۱۰ میلادی عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را بدست آورده ‌و سومین شهر توریستی جهان شناخته شده است . این شهر دارای طبیعت خیره کننده است و وجود دریای مرمره ، تنگه بسفر و خلیج شاخ طلائی به زیبایی آن افزود است . استانبول دارای تاریخی هزاران ساله است و همراه تحت نفوذ امپراتوری های بزرگ قار داشت و به همین خاطر بازدید از آثار باستانی این شهر بخش جدائی ناپذیر از سفر شما خواهد بود .

این شهر نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا بوده و به همین خاطر دو چهره سنتی و مدرن دارد که این امر به جذابیت ان افزوده است . جاذبه های شهر استانبول بقدری زیاد است که نمیتوان در سفری چند روزه از همه آن ها دیدن کرد و حتی نام بردن از همه آن ها کاری دشوار خواهد بود . از این رو در ادامه این مطلب برخی از مشهورترین آن ها را به شما معرفی می کنیم .

بازدید از کاخ باشکوه توپکاپی

تور استانبول ارزان دارای کاخ های باشکوهی است که اغلب آن ها از دوران حکومت عثمانیان به یادگار مانده و قرن ها قدمت دارند . در این میان توپکاپی مشهورترین کاخ در شهر استانبول است و در بهترین نقطه شهر یعنی محل اتصال تنگه بسفر و دریای مرمره بنا شده است . این کاخ متعلق به سلاطین عثمانی بوده مابین قرون پانزدهم تا نوزدهم میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است . و به مدت پنج قرن قدرتمندترین سلاطین این سلسله در آن اقامت داشتند و خود سلطان محمد تا سال 1481 میلادی در این کاخ زندگی می کرد .

به اعلام سفر باتو ، امروزه مجموعه های ارزشمندی از کریستال ها ، نقره جات و ظروف چینی که مربوط به دوره امپراتوری عثمانی است در موزه این کاخ به نمایش درآمده و ردای حضرت محمد نیز یکی از دیدنی ترین جاذبه های این موزه است . در قسمت چپ کاخ حرمسرای سلاطین قرار داشته است که در آن همسران و فرزندان آن ها که تعداد شان بسیار زیاد بوده در انزوا زندگی می کردند . همچنین در این موزه بیش از دویست هزار سند تاریخی و هشتاد و شش هزار کتاب نفیس و بیست سالن مملو از شاهکارهای تاریخی وجود دارد . باید افزود این موزه در زمره بزرگ ترین موزه های جهان قرار دارد .

بازدید از کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه یا همان سرای دولما باغچه از دیگر بناهای ساخته شده توسط عثمانیان است که در بخش اروپایی شهر و کنار تنگه بسفر قرار دارد . این بنا دارای معماری با شکوهی است و ترئینات سبک روکوکو و وجود اشیاء ارزشمندی نظیر شمعدان‌های چک و باکارا ، راه‌پله‌ی کریستال و چلچراغ چهار‌هزار کیلوگرمی هدیه‌ی ملکه ویکتوریا بریتانیا سبب شده آن را هم ردیف با کاخ ورسای در نظر بگیرند .

کاخ باشکوه دولما باغچه در تور ترکیه زمینی در زمان سلطنت سلطان عبدالمجید و مابین سال های 1843 تا 1856 میلادی ساخته شد و بعد از توپکاپی از مهم ترین کاخ های این امپراتوری است . مساحت این بنا در حدود چهل و پنج هزار متر مربع است .

مسجد ایاصوفیه

مسجد باشکوه ایا صوفیا بیش از هزار و پانصد سال قدمت دارد و بهنماد شهر استانبول تبدیل شده است . این بنا یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول بوده و جالب است بدانید در زمان امپراتوری روم شرقی یا همان بیزانس به مدت هزار سال بزرگ ترین کلیسای کاتالیک در دنیا بود و با ورود اسلام به این سرزمین از کلیسا به مسجد تبدیل شده و تغییراتی در آن داده شد .

همچنین جالب است بدانید که نام صوفیه از نام یکی از اساطیر یونانی به نام صوفیا گرفته شده و به معنای خدای هوشمندی و فراست است . این مسجد در میدان سلطان احمد قرار دارد و برخی از کارشناسان بواسطه معماری باشکوهش آن را عجایب هفتگانه دنیای امروز قلمداد می کنند . این بنا دارای گنبدی با ارتفاع پنجاه و پنج متر بوده و چهل پنجره بر روی گنبد آن خود نمایی می کند . همچنین این بنا دارای نه درب است و بر پایه صد و هفت ستون استوار گردیده است .

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

این مسجد باشکوه و بسیار دیدنی از دیگر شاهکارهای امپراتوری عثمانی است و به دستور سلطان احمد بنا گردید . وی همیشه در فکر ساخت مسجدی بود تا از لحاظ وسعت و زیبایی با مسجد ایاصوفیه رقابت کند و تلاشهای او به بار نشست و مسجد آبی به زیباترین شکل ممکن ساخته شد . همچنین می توانید تور کیش ارزان لحظه آخری را در سایت مشاهده کنید.

این مسجد از دیگر جاذبه های توریستی شهر استانبول است و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . بهتر است بدانید برای بازدید از این مکان مذهبی می بایست لباس پوشیده به تن داشته باشید و خانم نیز با روسری اجازه ورود خواهند داشت . این بنای باشکوه در محله سلطان احمد واقع شده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است . باید افزود ورودیه به آن رایگان خواهد بود .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها