قیمت طلا| قیمت طلا جهانی| قیمت طلا امروز

قیمت طلا امروز 12 مهر 1400| طلا ارزان شد

در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۳۷۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۵۹,۲۰۰ (یک میلیون و یکصد و پنجاه و نه هزار و دویست ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا امروز 12 مهر 1400| طلا ارزان شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در انواع مختلف آن امروز کاهش یافته است.افزایش قیمت طلا در بازار امروز تهران قابل توجه بوده است . این افزایش قیمت طلا در حالی رخ داده که مجلس مشغول بررسی افراد کابینه رئیسی است. افزایش قیمت طلا در حالی است که قیمت دلار هم در بازار گران شده است. قیمت طلا در ایران وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد.

قیمت طلا در بازار امروز

  قیمت طلا در بازار امروز اندکی افت کرد.

در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۳۷۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۵۹,۲۰۰ (یک میلیون و یکصد و پنجاه و نه هزار و دویست ) تومان نرخ گذاری شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۱۵۹,۲۰۰ -۳,۷۰۰.۰۰ -۰.۳۲ 11:30
۱,۱۶۲,۹۰۰ -۳,۴۰۰.۰۰ -۰.۳ روز قبل
۱,۱۶۶,۳۰۰ ۱,۸۰۰ ۰.۱۵ ۲ روز پیش

آخرین نرخ مثقال طلا 18 عیار

هر مثقال طلا 18 عیار امروز با کاهش ۰.۵۱ درصدی، از ۵,۰۴۸,۰۰۰ (پنج میلیون و چهل و هشت هزار) تومان به ۵,۰۲۲,۰۰۰ (پنج میلیون و بیست و دو هزار) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز

در بازار امروز دلار در بازار آزاد نسبت به روز قبل ، با ۱۲۰ تومان کاهش، ۲۸,۰۵۰ (بیست و هشت هزار و پنجاه ) تومان نرخ گذاری شد.

 
جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۰۵۰ -۱۲۰.۰۰ -۰.۴۳ 11:16
۲۸,۱۷۰ -۱۶۰.۰۰ -۰.۵۷ روز قبل
۲۸,۳۳۰ ۱۳۰ ۰.۴۵ ۳ روز پیش

 رشد 7800 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل  بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه سبزپوش شد و با رشد 7800 واحدی در ارتفاع یک میلیون و  481 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما 409 واحد افت کرد و  424 هزار و 418 واحد را ثبت کرد.

نمادهای فار، تاپیکو و پارسان بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، وبملت، وملی مانع از رشد بیشتر شاخص بورس تهران شده  اند.

شیوع گسترده ویروس کرونا با سویه دلتا قیمت طلا را در بازارهای جهانی بیش از ۲ دلار افزایش داد و دومین هفته افزایشی را ثبت کرد.در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تأثیر شیوع سویه جدید ویروس دلتا افزایش یافت.دیروز هر اونس طلا با ۲٫۱ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۷۸۲٫۵دلار به فروش رفت. قیمت فلز زرد جمعه در کمترین زمان ۱۷۷۹٫۲ و در بیشترین زمان ۱۷۸۹٫۹دلار معامله شد.
خبرگزاری رویترز نوش؛ دیروز جمعه قیمت طلا دومین هفته افزایشی خود را در پی نگرانی‌ها از شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا ثبت کرد.
شیوع این بیماری بهبود اوضاع اقتصاد را به خطر انداخته و زمان بهبود آن را طولانی می‌کند.
نیکلاس فراپل مدیر کل شرکت ABC بولیون گفت: «چشم‌انداز منفی درباره بهبود وضعیت اقتصاد در کوتاه‌مدت باعث افزایش قیمت طلا شده است.»
وی افزود: «در حال حاضر بازار تا حدودی به دلیل نگرانی‌ها درباره بهبود اوضاع اقتصادی چالش‌برانگیز است.»
دیروز ارزش سهام بازارهای آسیایی هم به کمترین رقم از ماه نوامبر و بدترین هفته از فوریه تاکنون را ثبت کرد. قیمت دیروز فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته ۲۰٫۸دلار و نسبت به یک سال گذشته ۱۶۴٫۱ دلار کاهش داشت. در گروه سایر فلزات گرانبها هم روند کاهشی بود به طوری که نقره با ۷ سنت و پالادیوم ۱۸ دلار کاهش را ثبت کردند.
ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی به معنای آن است که سرمایه به سمت اوراق قرضه می رود که باعث کاهش بازده می شود و بنابراین بازده رشد چندانی نداشته و این موضوع روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

تاثیر تقویت دلار بر قیمت طلا

روند نزولی بازارهای آسیایی ادامه یافت و دلار نزدیک بالاترین رکورد ۹ ماه اخیر که روز پنج شنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. دلار قویتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می کند.

به گفته اسپیواک، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سمپوزیوم جکسون هال، بخشی از رشد قیمت اصلاحی طلا احتمالا از دست می دهد. بازارها خود را آماده می کنند که بانک مرکزی آمریکا همچنان به این داستان ادامه دهد که آغاز تعدیل برنامه های محرک مالی قریب الوقوع است و اعلام رسمی در این باره ممکن است در سپتامبر انجام بگیرد. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در این رویداد درباره دورنمای اقتصادی صحبت خواهد کرد و انتظار می رود نقشه راه روشنتری درباره تعدیل برنامه های محرک مالی ارائه کند.

گزارش نشست سیاست پولی ژوییه بانک مرکزی آمریکا نشان داد مقامات بانکی تا حدود زیادی با آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در سال میلادی جاری در صورت ادامه روند بهبود اقتصادی، موافق هستند.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد شمار آمریکایی های متقاضی دریافت بیمه بیکاری هفته گذشته به پایینترین رکورد در ۱۷ ماه اخیر رسیده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۲۲ سنت رسید و در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

با توجه به‌روند قیمت سکه در هفته‌‌ گذشته که تنها دو روز بازار رسمی فعال بوده‌است، شاهد کاهش دادوستدها و معاملات بودیم که سبب افت اندک حباب سکه امامی شد.

بهای این فلز گرانبها در روز یکشنبه‌ تا ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان پیشروی کرد و عملکرد هفتگی خود را تنها در دو روز کاری به‌۲/ ۳درصد رساند. در حقیقت بازار در دو روز ابتدایی هفته اخیر فعال بود و روند صعودی داشت؛ چراکه تغییرات قیمت اونس طلا نسبت به‌هفته قبل از آن افزایشی بود؛ اما طی روزهای اخیر نیز طلای جهانی تغییر چندانی نداشته‌است.

برخی از کارشناسان و فعالان بازار عقیده دارند که در صورت ادامه‌دار بودن روند افزایشی نرخ دلار و عدم‌مشخص شدن وضعیت برجام، بازار طلا و سکه مجددا با افزایش تقاضا مواجه شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید