کد خبر: 609632
تاریخ انتشار :

همه چیز درباره بلوک دیواری یا ساختمانی

همه چیز درباره بلوک دیواری یا ساختمانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بلوک سیمانی متداول ترین پرطرفدارترین نوع بلوک دیواری است که از نسل جدید این نوع بلوک می توان به بلوک سبک یا بلوک پوکه ای اشاره کرد. درواقع بلوک سبک به دلیل وزن پایین خود بسیار مورد علاقه ی مهندسین واقع شده است. همچنین مقاومت بالا، پرت اندک مصالح، سهولت در اجرا و سرعت بالای کار نیز از جمله دیگر مزایای استفاده از بلوک های سبک سیمانی در ساختمان سازی است که سازندگان و پیمانکاران را به سمت این نوع از بلوک ها سوق داده است. بلوک سیمانی برای ساخت دیوارهای باربر، دیوارهای غیر باربر، دیوارهای محوطه‌ای، سقف و طاق استفاده می‌شود. کیفیت و ویژگی‌هایی که بلوک‌ها دارند می‌تواند بر روی میزان مصرف انرژی، قیمت تمام شده ساخت ساختمان، چگونگی اجرای سایر بخش‌های ساختمان و خیلی موارد دیگر مؤثر باشد.

انواع بلوک سیمانی

بلوک‌های سیمانی از مخلوط ماسه، سیمان و آب تهیه شده در قالب ریخته می‌شوند و پس از شکل گرفتن آماده اجرا هستند. البته با پیشرفت تکنولوژی صنعت ساختمان، موادی مانند پرلیت، دانه لیکا، الیاف و ... به جای ماسه در ساخت بلوک سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به بلوک ویژگی‌های منحصر به فردی می‌دهد.

بلوک سیمانی سنگین

بلوک‌های سیمانی سنگین هم مانند بلوک‌های سیمانی معمولی از مخلوط ماسه، سیمان و آب درست می‌شوند و به دو نوع ته باز و ته بسته تولید می‌شوند. اندازه این بلوک‌ها در مقایسه با بلوک‌های سیمانی معمولی بزرگ‌تر و ضخامت آن‌ها بیشتر است. بلوک سنگین سیمانی برای ساخت سازه‌های باربر و غیر باربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بلوک‌ها در اجرای چوی خیابان‌ها، کانال‌های آبیاری، جدول‌های خیابان، دیوارهای پارکینگ، دیوارهای حیاط و تیغه‌های باربر کاربرد دارند.

بلوک سبک سیمانی

بلوک سبک سیمانی نسل جدید بلوک های سیمانی است که معمولا توسط پوکه ی معدنی و سیمان تولید می شود.

مشخصات فنی بلوک سبک

بلوک های سبک در طیف بسیار گسترده و با مشخصات فنی متفاوتی تولید می شوند. اما جدول زیر به انواع متداول این بلوک های سبک سیمانی اشاره می کند.

بلوک سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی؟

پاسخ این سوال خیلی سادست. طبیعتا بلوک سیمانی به واسطه ی ویژگی ها و مزایایی که دارد و همچنین نداشتن مشکلات بلوک سفالی جایگزین بسیار عالی و با کیفیتی برای بلوک های سفالی است.

اگر بلوک سیمانی به طور صحیح و اصولی ساخته شود، برای فونداسیون (پی ساختمان) و دیوارهای طبقات زیرین مناسب است زیرا آنها از بتن خالص مستحکم‌تر هستند. با استفاده از این بلوک‌ها، دیوارهای تیغه در هر خانه‌ای می‌تواند خیلی سریع ساخته شده و بالا بیایند و برای مقاومت بیشتر می‌توان حفره‌های آنها را با میله‌های تقویت کننده فولادی و بتن پر کرد.

همه چیز درباره بلوک دیواری یا ساختمانی

بلوک سیمانی در برابر موریانه‌ها و دماهای شدید مقاوم بوده و بسته به نوع و کیفیت ساختی که دارند می‌توانند تا حدودی عایق صدا باشند. همچنین، آنها در برابر سرما و گرما نیز عایق هستند و از اینرو قادرند مصرف انرژی خانه شما را کاهش دهند. علاوه بر موارد گفته شده، قیمت بلوک سیمانی یکی از مهم‌ترین مزایای آن است که بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

در واقع می توان گفت آن دسته از سازندگانی که به کیفیت ساخت و ساز خود اهمیت می دهند، در پروژه های خود همیشه یکی از انواع بلوک سبک. را انتخاب میکنند. مباحث مقررات ملی ساختمان نیز تاکید بر استفاده مصالح مرغوب دارد.

مزایا بلوک سبک سیمانی

  • وزن سبک
  • سرعت بالا در اجرای دیوارچینی
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • سطح صاف و عدم نیاز به مصالح پوششی
  • از لحاظ قیمت نسبت به مصالح دیگر با صرفه تر است .

همه چیز درباره بلوک دیواری یا ساختمانی معایب بلوک سفالی

  • پرت و شکستگی زیاد در مرحله حمل و نقل
  • نفوذ بتن به داخل حفره‌های بلوک سفالی
  • کاهش سرعت اجرای سقف
  • زمان اجرای نسبتا طولانی
  • نیاز به مصالح پوششی زیاد برای هموارسازی سطح دیوار
  • سنگینی بلوک سفالی که موجب سنگینی سازه میشود.
  • احتمال آلودگی خاک رس به آهک در معدن کارخانه که موجب ایجاد ترک می شود.
  • کارپذیری نامناسب به دلیل مقاوم نبودن
  • غیرباربر بودن به دلیل مقاومت فشاری فوق پایین
  • نفوذ بتن به داخل حفره های بلوک سفالی وزن زیاد
  • پرت و شکستگی زیاد در مرحله حمل و نقل
  • نفوذ بتن به داخل حفره‌های بلوک سفالی
  • آسیب جبران ناپذیر به محیط زیست

قیمت انواع بلوک سیمانی

به‌طورکلی هر چه مواد تشکیل دهنده بلوک‌ها ساده‌تر و برای تهیه آن‌ها از تجهیزات پیشرفته‌ای استفاده نشده باشد و به صورت معدنی و نه صنعتی استحصال شوند، قیمت پایین‌تری دارند. بلوک سبک پوکه ای به دلیل پوکه معدنی به کار رفته در ان ها قیمت بالاتری دارند و بلوک‌های سیمانی معمولی و سنگین یا همان بلوک ماسه ای و سنگین قیمت پایین‌تری دارند.

درست است که بلوک‌ پوکه ای قیمت بالاتری دارند ولی در ادامه و بهره برداری از ساختمان، صرفه جویی در هزینه انرژی به دلیل عایق بودن و جلوگیری از ورود صدای مزاحم به داخل ساختمان به دلیل عایق صدا بودن، می‌تواند هزینه‌های بیشتر را جبران کند. برای اطلاع از قیمت انواع بلوک سیمانی و ساختمانی به سایت کارا بلوک مراجعه نمایید.

همه چیز درباره بلوک دیواری یا ساختمانی

جهت بررسی ویژگی‌ها و خرید بلوک سبک کارا به وب‌سایت این شرکت مراجعه و یا با شماره های ذیل تماس بگیرید

karablock.ir

تلفن دفتر فروش بلوک سیمانی کارا: ۲۲۳۸۶۳۳۷-۰۲۱

همراه بلوک سبک کارا: ۰۹۱۲۱۰۷۴۵۳۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها