کد خبر: 614032
تاریخ انتشار :

مقایسه قیمت درب کرکره ای و جک درب پارکینگ

مقایسه قیمت درب کرکره ای و جک درب پارکینگ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حفظ امنیت خانه و سایر مکان‌ها یکی از جدی‌ترین چالش‌های افراد و شرکت‌های مختلف می‌باشد که در تلاش هستند به روش‌های مختلف آن را حفظ کنند. مخصوصا در پارکینگٰ‌ها و محل‌های نگهداری ماشین این مورد بسیار اهمیت بیشتری پیدا می‌‌کند. استفاده از درب کرکره‌ای پارکینگ مخصوصا کرکره برقی یکی از مطمئن‌ترین راه‌های حفظ اموال و وسایل مختلف از گزند سارقان می‌باشد. استفاده از کرکره برقی پارکینگ می‌تواند آرامش و آسایش خیال را برای شما به همراه داشته باشد. در این نوشته علاوه بر بررسی کرکره برقی پارکینگ به مقایسه قیمت درب کرکره‌ای و جک درب پارکینگ خواهیم پرداخت.

درب کرکره‌ای پارکینگ چیست؟

مقایسه قیمت درب کرکره ای و جک درب پارکینگ

کرکره یک صفحه فلزی بزرگ است که قابلیت رول شدن داشته و می‌توان آن را در یک بخش کوچک جمع کرد. صفحه فلزی بیان شده ممکن است به صورت یک تکه ساخته شده باشد یا از مجموعی قطعه کوچک‌تر به وجود آمده باشد. در نتیجه میزان رول شوندگی آن ممکن است متفاوت باشد. درب کرکره‌ای پارکینگ یک کرکره‌ است که در ورودی پارکینگ خانه‌ها نصب شده و می‌تواند رفت و آمد خودروها را تسهیل کند. درب کرکره‌ای پارکینگ معمولا از جنس فولاد یا آلومینویم مقاوم ساخته می‌شود. این مواد در برابر ضربه مقاوم هستند و می‌توانند از اموال و دارایی‌های شما حفاظت کنند.

کرکره برقی چیست؟

کرکره معمولی با استفاده از دست و نیروی بدنی افراد باز و بسته می‌شود. اما کرکره برقی به صورتی طراحی شده است که برای باز و بسته کردن آن از نیروی برق استفاده می‌شود. به کمک یک موتور الکتریکی که معمولا در بالای درب قرار می‌گیرد، درب باز و بسته خواهد شد. بنابراین برای باز و بسته کردن آن کافی است دکمه های روی کنترل را فشار دهید. استفاده از کرکره برقی پارکینگ به شما کمک خواهد کرد که بدون پیاده شدن از ماشین درب پارکینگ را باز و بسته کنید.

مزایای استفاده از کرکره برقی پارکینگ

استفاده از کرکره برقی برای پارکینگ مزیت‌های بسیار زیادی با خود به همراه دارد. اولین مزیت این است که حفظ امنیت شما را به دنبال دارد و با استفاده از این کرکره‌ها خیالتان بابت دور نگهداشتن افراد سودجو از ماشینتان آسوده خواهد بود. مزیت بعدی راحت‌تر کردن عبور و مرور است. در حالت عادی برای باز کردن درب پارکینگ مجبور هستید که از ماشین پیاده شوید و درب را باز کنید و پس از قرار دادن ماشین در پارکینگ باید دوباره درب را ببنید. همین داستان برای خارج کردن ماشین از پارکینگ هم وجود دارد. اما با استفاده از کرکره برقی پارکینگ تمامی این مراحل از بین می‌رود و نیازی نیست برای ورود و خروج درب را به صورت دستی باز کنید. بر خلاف تصور عموم مردم، قیمت کرکره برقی نسبت به درب‌های آهنی ارزان‌تر است. همچینی استفاده از کرکره برقی پارکینگ باعث می‌شود که فضای بیشتری آزاد شود و بتوانید از فضای پارکینگ به نحو احسنت استفاده کنید. همچنین نصب و اجرای کرکره برقی پارکینگی با محدودیت خاصی روبرو نیست و در هر مکانی که نیاز باشد به راحتی می‌توانید این کرکره‌ها را نصب کنید. مزیت دیگر کرکره برقی، تنوع بسیاری بالای این محصولات است. به صورتی که می‌توانید ‌آن را با نمای ساختمان خود هماهنگ کنید. این مورد را هم در نظر داشته باشید که کرکره برقی پارکینگ به راحتی قابل شستشو می‌باشد.

کاربردهای کرکره برقی

مقایسه قیمت درب کرکره ای و جک درب پارکینگ

بیشتر افراد فکر می‌کنند که کرکره برقی فقط برای پارکینگ کاربرد دارد. اما این کرکره‌ها بسیار کاربردی هستند و در بسیاری از موارد می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کرکره برقی پارکینگ را علاوه بر پارکینگ‌های شخصی می‌توان در پارکینگ‌های عمومی هم به کار گرفت. علاوه بر آن در بسیاری از مغازه‌ها به جای درب فلزی یا کرکره‌های عادی می‌توان کرکره برقی را به کار گرفت که باعث می‌شود به مزایای بالا برای مغازه خود هم دست پیدا کنید. البته کرکره برقی را برای پوشاندن پنجره‌ها و ورودی‌های بزرگ هم می‌توانید استفاده کنید. به طور کل می‌توان گفت کاربرد آن عام است.

قیمت کرکره برقی

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره شده قیمت کرکره برقی نسبت به ساختن یک درب فلزی کمتر است و استفاده از کرکره برقی پارکینگ می‌تواند در کاهش هزینه‌ها به شما کمک کند. در هر صورت قیمت کرکره برقی یکی از مواردی است که می‌تواند تصمیم شما برای خرید آن را تحت تاثیر قرار دهد. قیمت کرکره برقی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. اولین و مهم‌ترین عامل تاثیر گذار، نوع تیغه‌های مورد استفاده می‌باشد. هر چه تیغه‌های مورد استفاده در درب کرکره‌ای پارکینگ مستحکم‌تر باشند، هزینه هر تیغه بیشتر است و می‌تواند هزینه نهایی را افزایش دهد. عامل تاثیر گذار بعدی نوع موتور مورد استفاده در کرکره برقی پارکینگ می‌باشد. پیشنهاد می‌شود که از موتورهای با دوام استفاده کنید. درست است که این مورد باعث می‌شود که قیمت کرکره برقی افزایش پیدا کند، اما چون کمتر خراب می‌شود در نهایت هزینه‌های جانبی شما را کاهش می‌دهد و در بلند مدت از نظر اقتصادی به صرفه می‌باشد. عامل تاثیر گذار بعدی مساحت دهنه است. هر چه مساحت دهنه بیشتر باشد، به تیغه‌های بیشتری برای پوشاندن آن نیاز دارد که باعث می‌شود هزینه نهایی محصول افزایش پیدا کند. هزینه‌های جانبی مانند هزینه حمل و نقل و جابجایی هم می‌توانند هزینه کرکره برقی پارکینگ را افزایش دهد.

جک پارکینگی چیست؟

جک پارکینگی نوعی جک است که از آن برای باز و بسته کردن درب‌های عادی استفاده می‌شود. در واقع برای هر دربی که باز و بسته می‌شود یک بازو قرار می‌دهند که می‌تواند با وارد کردن فشار، درب را باز کند یا آن را ببند. این جک‌ها در دو مدل هیدرولیکی و الکترومکانیکی تولید می‌شوند. جک‌های الکترومکانیکی با استفاده از نیروی الکتریکی باز و بسته می‌شوند و معمولا برای درب‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. جک‌های هیدرولیکی با استفاده از روغن و فشار هوا درب را باز و بسته می‌کنند؛ در نتیجه می‌توانند نیروی بیشتری تولید کنند. به همین دلیل استفاده از جک‌های هیدرولیکی در جاهایی که از درب‌ها بزرگ و سنگین استفاده شده است، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

جک پارکینگی در چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

جک پارکینگی هم همانند درب کرکره‌ای پارکینگ می‌تواند امنیت بسیاری از مکان‌ها را تامین کند. از جک پارکینگی در ورودی‌های ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری می‌توان استفاده کرد. همچنین در مکان‌هایی مانند ویلاها که استفاده از درب کرکره‌ای بسیار به صرفه نمی‌باشد، می‌توان از این جک‌ها استفاده کرد. علاوه بر آن در برخی از مکان‌هایی که ورودی فضا سر بسته نمی‌باشد استفاده از این جک‌ها بسیار مناسب است. برای نمونه در خانه‌هایی که حیاط بزرگ دارند یا کارخانه‌هایی که درب ورودی آن‌ها بزرگ است می‌توان از جک پارکینگی هیدرولیکی استفاده کرد.

قیمت جک پارکینگی

قیمت جک پارکینگ هم به موارد زیادی بستگی دارد. اولین مورد تاثیر گذار در قیمت جک پارکینگی تعداد جک‌ها می‌باشد. چنانچه بخواهید یک درب دو لنگه را باز و بسته کنید، لازم است که از جک‌های دو لنگه استفاده کنید. واضح است که قیمت جک‌های دو لنگه نسبت به جک‌های تک لنگه بالاتر می‌باشد. مورد بعدی وزنی است که قرار است توسط هر جک جابجا شود. هر چه وزن درب ورودی بیشتر باشد، برای جابجایی آن باید از جک‌های قوی‌تر استفاده کنید و هر چه جک قوی‌تر باشد، قیمت آن هم بالاتر است. عامل دیگری که می‌تواند قیمت جک پارکینیگی را تحت تاثیر قرار دهد، توان جایجایی هر لنگه است. توان جابجایی تعیین می‌کند که برای باز شدن کامل درب، هر لنگه آن باید چند متر جابجا شود. مورد بعدی تعداد تردد در روز می‌باشد. هر چه تعداد تردد در روز بیشتر باشد، به جک پارکینگی بهتری نیاز پیدا خواهید کرد. جک پارکینگی قوی‌تر هم گران‌تر است و برای خرید آن مجبور هستید بیشتر هزینه کنید.

مقایسه قیمت درب کرکره‌ای و جک پارکینگی

انتخاب بین درب کرکره‌ای و جک پارکینگی یکی از مواردی است که همیشه با چالش‌های زیادی برای کاربران همراه بوده است. قیمت درب و جک نسبت به درب کرکره‌ای بالاتر است. چرا که علاوه بر جک و موتور آن به ساخت یک درب کامل هم نیاز است. از طرفی دیگر کرکره‌های برقی هم به جک نیاز ندارند و با توجه به اینکه نصب و راه‌ اندازی آن‌ها آسان است در نتیجه می‌توان گفت که قیمت نهایی درب کرکره‌ای چه در حالت برقی و چه در حالت عادی نسبت به جک پارکینگی ارزان‌تر است. اما این مورد را در نظر داشته باشید که گزینه‌های بالا برای مکان‌هایی مطرح است که تازه ساخت هستند و درب یا کرکره ندارند. در مواردی که درب آهنی وجود دارد و قصد دارید آن را الکتریکی کنید، می‌توانید جک‌های پارکینگی را به صورت جداگانه خریداری و نصب کنید. در این حالت هزینه‌های جک نسبت به درب کرکره‌ای پایین‌تر خواهد بود.

مقایسه قیمت درب کرکره ای و جک درب پارکینگ

دیده بان متخصص امنیت شما است

دیده بان با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه تامین امنیت خانه و محل‌ زندگی افراد توانسته است خدمات مناسبی را برای کاربران خود فراهم کند. محصولات این مجموعه شامل انواع دوربین مداربسته، درب کرکره‌ای پارکینگ، جک پارکینگی و سایر موارد مورد نیاز شما می‌باشد. قیمت‌های دیده بان بسیار مناسب بوده و هموراه در تلاش هستیم تا محصولات باکیفیت و با قیمت منصفانه را به شما عزیزان ارائه کنیم. همچنین شما می‌توانید با استفاه از مشاوره رایگان این مجموعه بهترین محصولات را برای خودتان انتخاب کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها