کد خبر: 614376
تاریخ انتشار :

بازار داغ تازه‌واردان چینی در ایران

بازار داغ تازه‌واردان چینی در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

با افزایش تحریم‌ها و نارضایتی مردم از خودروهای داخلی، ورود خودروهای چینی به بازار ایران اتفاق خوبی به نظر می‌رسید. امکانات بیشتری که با قیمت پایین و مناسب به دست می‌آمدند، انگیزه خرید خودروهای چینی در مردم را افزایش می‌دادند. اما گذر زمان پرده از کیفیت پایین خودروهای چینی برداشت و بسیاری از این ماشین‌ها با بازاری کساد مواجه شدند. البته اوضاع به همین روال نماند و شرکت‌های داخلی با وارد کردن خودروهای باکیفیت چینی، ورق را برگرداندند. اکنون می‌بینیم که بازار ایرانی حسابی به خودروسازان چینی ساخته است و برندهای مختلف، درصدد بهبود روزافزون کیفیت تولیدات خود و افزایش میزان فروش خودرو به خریداران ایرانی بر خواسته‌اند. در ادامه مطلب به‌منظور تسهیل در انتخاب شما، به معرفی و بررسی برخی برندهای چینی و تجربه بازار ایران از آن‌ها می‌پردازیم. البته باید گفت که در کنار بازار پرابهام خودروهای چینی، خرید خودرو برای بسیاری از ما به کاری سخت تبدیل شده و نیازمند دانش و تجربه یا مشاوره از افراد باتجربه و کارشناسان است. بنابراین در ابتدا سایت فروش خودرویی را به شما معرفی می‌کنیم که خرید و فروش خودرو را به روندی ساده و اطمینانی برای شما تبدیل می‌کند.

روند دل‌چسب خرید خودرو با همراه مکانیک

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.

تیم متخصصان همراه مکانیک با به‌روزترین دانش و تجربه فراوان در صنعت خودرو، آماده ارائه مشاوره در تمام مراحل خرید و فروش خودرو و عقد قولنامه است. اگر حتی زمان کافی برای فروش ماشین خود ندارید، همراه مکانیک مراحل فروش ماشین شما را بدون حتی یک تماس تلفنی عملی می‌کند. این تیم حرفه‌ای با اطمینان کامل به دانش و تجربه خود، به شما ضمانت کارشناسی و پرداخت خسارت در صورت خطا را می‌دهد. به‌این‌ترتیب، خرید و فروش خودرو شما متحمل کمترین ریسک می‌شود. با همراه مکانیک حتی برای خرید خودروهای کارکرده و دست‌دوم نیز می‌توانید با خیالی آسوده وارد معامله شوید. همین الان وارد سایت فروش خودرو همراه مکانیک همراه مکانیک و از خدمات مختلف این شرکت دیدن کنید.

چری ( Chery )

بازار داغ تازه‌واردان چینی در ایران

چری از آن دسته خودروهای دلربا است که با ظاهری شیک و ایرانی پسند پا به میدان گذاشته و همواره تجربه خوبی از بازار ایرانی دریافت کرده است. اولین تجربه بازار ایران با برند چری، ورود خودروهای چری ویانا و چری A15 در سال 1381 بود که باوجود استقبال خوب اولیه، بعدها این دو خودرو به دلیل کیفیت و امنیت پایین از دور خارج شدند. چری A15 شباهت تقریبی به پراید دارد و در میان رقیب‌های آن قرار می‌گیرد؛ اما به نظر می‌رسد کیفیت پراید از این خودرو چری بیشتر است. بعد از چری ویانا و چری A15، برند چری با انگیزه بیشتر و کیفیت بالاتری به بازار ایران ورود می‌کند و سدان‌های آریزو و شاسی بلندهای تیگو حاصل این تجدیدقوای برند چری هستند.

ظاهر زیبا و امکانات رفاهی بالاتر نسبت به خودروهای ایرانی، از مزایای این خودروهای چینی به‌شمار می‌آیند. ظاهر اسپرت و قابلیت‌های بیشتر خودروهای تازه‌نفس چری در بازار ایران، باعث ورود آن‌ها به لیست بهترین خودروهای چینی ازنظر خریداران شده است؛ که این می‌تواند موفقیتی شیرین برای خودروسازان چینی به‌شمار بیاید.

ام وی ام ( MVM )

بازار داغ تازه‌واردان چینی در ایران

ام وی ام ازجمله برندهای چینی شناخته‌شده در ایران است. درواقع ورود نسل اول خودروی شهری ‌ام وی ام 110 در سال 1384، به استارت محبوبیت خودروهای چینی در ایران تبدیل شد. هنوز هم تعداد زیادی از این خودرو جمع‌وجور را در سطح شهرهای شلوغ می‌بینیم. امروز شاهد حضور پررنگ مدل‌های مختلفی از خودروهای ام وی ام در ایران هستیم که درصد فروش خودروهای چینی در ایران را افزایش داده‌اند.

بعد از تجربه‌ ام وی ام 110، این خودروساز راه خود را برای ادامه حضور در ایران یافته‌ است و با ارائه سدان‌هایی مانند ام وی ام 315، ام وی ام 550 و ام وی ام 530 و همچنین شاسی بلندهایی ازجمله ‌ام وی ام X22، X33 و X55 که در میان خودروهای گران‌قیمت قرارگرفته‌اند، محبوبیت برند خود را در بازار ایران افزایش داده‌اند.

هایما ( Haima )

بازار داغ تازه‌واردان چینی در ایران

هایما از آن دسته برندهای چینی کمتر شناخته‌شده است که از همان اول با شاسی بلندها به بازار ایران قدم گذاشته است. در آغاز حضور هایما در بازار ایران، عدم موفقیت فروش مدل‌های اولیه S7 موجب ناامیدی ایران‌خودرو شده بود و این موضوع به‌قدری جدی بود که این شرکت را وادار کرد به پایان همکاری با برند هایما بیندیشد. به‌این‌ترتیب، ورود هایما S7 به ایران در سال 1397 متوقف شد؛ اما خودروهای بعدی که به نظر جایگزین‌های خوبی برای S7 می‌آمدند، بار دیگر خط مونتاژ برند هایما را در ایران‌خودرو روشن کردند. ورود و موفقیت فروش خودروهای S5 و S7 توربو، حاصل ادامه همکاری ایران‌خودرو با هایما در سال‌های بعدی است.

در حال حاضر (اسفند 99) بازار خرید و فروش از وضعیت رضایت‌بخشی برای این شرکت‌ها برخوردار است و ماشین‌های هایما در میان خودروهای 500-600 میلیونی بازار ایران قرار دارند. به‌این‌ترتیب، تاکنون خط مونتاژ هایما و بازار خرید و فروش ماشین‌های آن توانسته‌اند به ادامه فعالیت خود ادامه دهند. امنیت خودروهای S5 و S7 توربو در این محدوده قیمتی ازنظر کارشناسان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مزایای آن در بحث فنی و تجهیزات رفاهی نیز رضایت‌بخش است.

جک ( JAC )

بازار داغ تازه‌واردان چینی در ایران

جک یا جی ای سی از دیگر برندهای چینی شناخته‌شده در ایران است که بسیاری را به خرید خودروهای سدان و کراس اوور چینی ترغیب می‌کند. تجربه بازار ایران خرید ماشین چینی با پیشرانه توربوشارژ، با برند جک و خودرو S5 رقم خورده است. این نوع پیشرانه، افزایش راندمان موتور را در عین کاهش مصرف خودرو میسر می‌کند و در نسل جدید خودروهای اسپرت بیشتر دیده می‌شود. اگر به دنبال خرید خودرو فول آپشن در میان تولیدات برند جک هستید، کراس اوور J5 اتوماتیک می‌تواند گزینه خوبی باشد.

جک S5 لذت رانندگی با یک خودرو کره‌ای را شبیه‌سازی کرده است و با قیمت کمتری در اختیار مشتریان ایرانی خود قرار می‌دهد. جک J3 در دو سری هاچ بک و جعبه دار، J4، J5، S3 و S5 خودروهای برند جک در ایران هستند که باوجود تمام چالش‌ها، توانستند راه سری‌های بعدی جک به بازار ایران را هموارتر کنند. به‌این‌ترتیب، کرمان موتور که تا امروز فروش خودروهای S5 و J5 را در دست گرفته، در حال آماده‌سازی فعالیت خط مونتاژ T8 و X7 است.

خودروهای چینی در آینده‌ای نزدیک

کیفیت خودروهای چینی اگرچه به‌پای ماشین‌های آمریکایی و کره‌ای نمی‌رسد؛ اما شرکت‌های ایرانی در طی سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای یافتن و مونتاژ بهترین خودروهای چینی به کار گرفته‌اند. بنابراین، روزبه‌روز شاهد افزایش کیفیت و آپشن‌های خودروهای چینی حاضر در بازار ایران هستیم. در حال حاضر به‌جز برند جک، چند شرکت خودروسازی دیگر نیز در صف ورود به بازار ایران قرارگرفته‌اند و منتظر فرصتی برای عرض‌اندام هستند. گروه بهمن در حال آماده‌سازی خط مونتاژ دیگنیتی و فیدلیتی است و کرمان موتور با همکاری برند لیفان، خودرو X70 را نیز به ایران وارد می‌کند. جی‌ام اس S350 و SX60 از دیگر خودروهای چینی هستند که بازار خودرو ایران در انتظار آن‌ها نشسته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها