سهمیه بنزین ۱۲۰ لیتری آذر

خبر عالی؛ سهمیه بنزین آذرماه دو برابر شد | سهمیه ۱۲۰ لیتری به چه کسانی می‌رسد؟

کد خبر: 1106574

احتمالا سهمیه بنزین آذرماه دو برابر ماه‌های دیگر باشد. یعنی ۱۲۰ لیتر. اما ماجرای افزایش سهمیه بنزین آذرماه چیست و چه کسانی می‌توانند سهمیه ۱۲۰ لیتری بنزین دریافت کنند؟

خبر عالی؛ سهمیه بنزین آذرماه دو برابر شد | سهمیه ۱۲۰ لیتری به چه کسانی می‌رسد؟

 بعد از ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت، بسیاری از پمپ بنزین‌ها در کشور تعطیل شد. گزارش‌های مختلف نشان می‌داد از چهارم آبان ماه به بعد در بسیاری از پمپ بنزین‌ها فقط بنزین آزاد موجود بود و خبری از بنزین سهمیه‌ای نبود.

اگرچه هنوز هم بسیاری از مردم می‌گویند پیدا کردن بنزین سهمیه‌ای کار دشواری است و حتی پمپ بنزین‌هایی که وزارت نفت اعلام کرده هم بنزین ۱۵۰۰ تومانی ندارند.

سهمیه ۱۲۰ لیتری بنزین آذر

به نظر می‌رسد مشکل شبکه سوخت هنوز کامل حل نشده و همه پمپ بنزین‌ها به مدار تولید برنگشته‌اند. اما همزمان با بروز این مشکل، وزیر نفت اعلام کرد که دولت قرار است سهمیه بنزین جبرانی به مردم پرداخت کند.

این پیشنهاد بعد از آن مطرح شد که ابراهیم رئیسی برای حل مشکل بنزین، با وزیر نفت دیدار کرد. بعد آن جلسه بود که جواد اوجی از تخصیص سهمیه بنزین جبرانی خبر داد.

اگرچه هنوز میزان سهمیه بنزین جبرانی مشخص نشده است، اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد احتمالا سهمیه بنزین جبرانی دولت، ۶۰ لیتر است.

مشمولان سهمیه جبرانی بنزین

اما مساله مهم دیگر زمان واریز سهمیه بنزین جبرانی است. وزیر نفت گفته این سهمیه به زودی تخصیص داده می‌شود. اما مساله این است که تخصیص سهمیه بنزین جدید نیاز به روند عملیاتی و اقداماتی دارد که اکنون امکان‌پذیر نیست.

برای همین گفته می‌شود که سهمیه بنزین جبرانی، با سهمیه بنزین آذرماه واریز می‌شود. بر این اساس احتمالا یکم آذرماه، کارت سوخت خودروهای شخصی با ۱۲۰ لیتر بنزین شارژ می‌شود. یعنی ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه و ۶۰ لیتر دیگر هم سهمیه بنزین جبرانی وعده داده شده.

اما سهمیه ۱۲۰ لیتری بنزین آذرماه برای چه کسانی واریز می‌شود؟

آنگونه که وزیر نفت گفته قرار است سهمیه سوخت بنزن جبرانی برای همه واریز شود. این سهمیه هم برای خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، وانتی‌ها، خطی‌ها و آموزشگاه‌ها و سایر موارد است.

آنگونه که مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته سهمیه جبرانی بنزین به تمامی کارت‌های سوخت بنزین یارانه‌ای تعلق می‌گیرد./ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها