ایران خودرو | فروش فوری ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو | سایت ایران خودرو

فروش فوق العاده ایران خودرو با قیمت باورنکردنی؛ تحویل 90روزه | لینک ثبت نام و قیمت قطعی خودرو

کد خبر: 1122095

گروه صنعتی ایران خودرو طرح فروش فوق‌العاده این محصولات خود را به اجرا می‌گذارد.

فروش فوق العاده ایران خودرو با قیمت باورنکردنی؛ تحویل 90روزه | لینک ثبت نام و قیمت قطعی خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای سیاست‌های وزارت صمت در تنظیم بازار خودرو،‌ طرح فروش فوق‌العاده محصولات خانواده هایما را به اجرا می‌گذارد.

در این طرح دو محصول هایما S۵ مجهز به گیربکس ۶AT و هایما S۷ پلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه عرضه می‌شود.

قرعه کشی این طرح شنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور نمایندگان نهادهای ناظر در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد. مراسم قرعه کشی به صورت زنده از سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند از امروز سه شنبه تا پنج شنبه همین هفته، نسبت به ثبت نام اولیه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند.

هایما

شانس برنده شدن در قرعه کشی طرح فروش فوری ایران خودرو چقدر است؟

مراسم قرعه کشی طرح فروش فوری سه محصول ایران خودرو امروز برگزار شد. در این طرح فروش سه محصول رانا پلاس سقف شیشه ای، پژو 207 دستی سقف شیشه ای و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک عرضه شده است.

مشخصات متقاضیان منتخب این طرح از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو تا عصر امروز اعلام و همچنین پیامک اطلاع رسانی برای منتخبان ارسال خواهد شد همچنین منتخبان به مدت سه روز مهلت خواهند داشت تا به واریز مبلغ پیش پرداخت براساس بخشنامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات فهرست ذخیره جایگزین خواهند شد.

در روند قرعه کشی امروز، سه محصول ایران خودرو برای خودروی رانا پلاس پانوراما 795 هزار و 613 نفر برای هزار دستگاه خودرو و در محصول دنا پلاس توربو اتوماتیک 488 هزار و 222 نفر برای 4 هزار خودرو و برای محصول پژو 206  دستی پانوراما دو میلیون و 515 هزار و 347 نفر برای دو هزار دستگاه اقدام به ثبت نام کرده بودند. در مجموع در این مرحله از طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو سه میلیون و 799 هزار و 182 نفر برای هفت هزار دستگاه خوردو ثبت نام کرده بودند/تسنیم

رونمایی از محصول جدید ایران خودرو تا آخر سال

یک مدیر صنعتی شرکت دانش بنیان، ضمن تاکید بر اینکه تولید انبوه خودروی برقی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است. ، از رونمایی نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا پایان سال خبر داد.

تیرماه سال جاری نخستین نمونه آزمایشی خودرو تارا برقی گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رونمایی شد. در این مراسم رونمایی، فرشاد مقیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو) ضمن تاکید بر اینکه کاهش آلایندگی‌ها علت اصلی ورود به حوزه تولید خودروهای برقی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها با ادامه روند مصرف گاز CO۲ و گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ به دو برابر تولید فعلی CO۲ در جهان می‌رسیم. همچنین با توجه به اینکه خودرو یکی از این منابع آلایندگی‌ها به حساب می‌آید، ایران‌خودرو با طراحی خودروی برقی تارا حرکت خود در این مسیر را آغاز کرده است.

این مدیر خودروساز به هدف‌گذاری برای داخلی‌سازی تمام اجزا و قطعات تارا برقی اشاره کرده و گفت: ایران‌خودرو در جهات کاهش فاصله فناوری خودرو داخلی با دنیا، در این بخش فعالیت‌های خود را رونق خواهد بخشید. حمایت نهادهای حاکمیتی برای ادامه مسیر ایران‌خودرو در طراحی و تولید خودروهای برقی ضروری خواهد بود. حاکمیت نقشه راه را ترسیم و وظایف هر بخش را تبیین کند تا حرکت آغاز شده گروه ایران‌خودرو، متوقف نشود. در نظر داریم تا از طریق ایجاد شبکه تامین به یک محصول دست یابیم که در تارای برقی این خواسته تحقق یافته است.

حال طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو- داوود خسروی- مدیر یک شرکت صنعتی دانش‌بنیان- ضمن اشاره به رونمایی از نسخه آزمایشی تارا برقی در تیرماه سال جاری و تاکید بر اینکه تبدیل پلتفرم خودروی بنزینی به برقی و طراحی پلتفرم اختصاصی خودروی برقی، دو مسیر تولید خودروی برقی در جهان هستند که در کشور ما نیز مشابه سایر کشورها عمل می‌شود، گفت: طراحی پلتفرم جدید با مفهوم برقی هزینه قابل توجهی دارد. اگر خودروی برقی با اعمال تغییراتی در پلتفرم‌های بنزینی موجود، طراحی و تولید شود، هزینه میلیارد دلاری در بر نخواهد داشت؛ این روش از جمله روش‌هایی است که خودروسازان دنیا همچون پژو، رنو و خودروسازان شرق آسیا برای طراحی و تولید خودروی برقی استفاده کرده‌اند.

این مدیر صنعتی با بیان اینکه شرکت ما با رویکرد ساخت اجزای اصلی خودرو در داخل کشور، برای کاهش هزینه تولید و کاهش ارزبری، پروژه ساخت خودروی برقی را بر روی پلتفرم خودروی تارا آغاز کرده که  منتج به نتایج بسیار خوبی هم تا این مرحله شده است، گفت: مجموعه پاورترین خودرو شامل الکتروموتور، باتری‌پک، درایو، شارژر و مبدل DC به DC به طور کامل توسط تیم‌های تخصصی طراحی شده و ساخت نمونه‌ها کاملا در داخل انجام شده است.  برخی قطعات کوچک به ویژه قطعات جزئی الکترونیکی از منابع خارجی تامین می‌شود که داخلی‌سازی آن نیز با توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار برخی قطعه‌سازان است. براین اساس تا پایان سال جاری نمونه برقی خودرو تارا رونمایی خواهد شد.   

وی افزود: بهره‌برداری از خودروی برقی، صرفا با تولید خودرو امکان‌پذیر نمی‌شود؛  چرا که استفاده از خودروی برقی، نیازمند ایجاد بستر و زیرساخت‌هایی در کشور همچون ایستگاه‌های شارژ سریع است که فراهم آوردن آن به عهده خودروساز نیست.  همانطور که تامین جایگاه سوخت بنزین بر عهده خودروساز تولیدکننده خودروی بنزینی نیست. در تمام دنیا دولت‌ها به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای خودروی برقی کمک می‌کنند.   

خسروی ضمن تاکید بر اینکه ایستگاه‌های  شارژ خودروی برقی بایستی در سطح کشور ایجاد شود تا خودروهای برقی در زمان ۲۰ دقیقه شارژ شوند گفت: ایجاد شرایطی برای پارکینگ‌های شخصی مالکان نیز ضروری است تا شارژ خودرو در زمان پنج تا هشت ساعت انجام شود.  علاوه بر توسعه شبکه ایستگاه‌های شارژ خودرو، تامین برق مورد نیاز به‌ویژه در ماه‌های پیک مصرف برق نیز حائز اهمیت است.  

وی بر ضرورت ایجاد زیرساخت در شرکت‌های قطعه‌سازی اشاره کرده و گفت:‌ قطعه‌سازان نیز برای به تولید انبوه رسیدن خودروی برقی نیاز به حمایت‌هایی به ویژه در خصوص سرمایه‌گذاری در خطوط تولید دارند و ضروری است در این زمینه نیز تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

خسروی با بیان اینکه نمونه‌سازی محصول صورت می‌گیرد تا امکان تولید قطعات در داخل و وجود دانش طراحی و ساخت آن به اثبات برسد، خاطر نشان کرد: لازم است شرایطی فراهم شود تا زیرساخت لازم برای تولید انبوه ایجاد شود.  در حال حاضر، در دنیا بخش قابل توجه‌ای از هزینه خودروی برقی، مربوط به پک باتری است که بین ۳۵ تا ۴۵ درصد قیمت خودرو را شامل می‌شود.  در همه کشورها دولت به خریدار خودروی برقی یارانه‌های دولتی تخصیص می‌دهد تا بخشی از هزینه تولید را پوشش دهند. ضمن اینکه مشوق‌هایی مانند پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدودیت‌های طرح ترافیک و تخفیف در بیمه و مالیات برای خودروهای برقی نیز در نظر گرفته می‌شود./منبع: ایسنا

سود دلالی خودرو‌های ایران خودرو و سایپا چقدر است؟

قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در بازار آزاد به ۲۷۸ میلیون تومان رسیده درحالی که ایرانخودرو همین محصول را ۱۲۷ میلیون تومان می‌فروشد. به‌این ترتیب سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز معادل ۱۱۸ درصد است و محصولاتی مثل پژو پارس TU ۵ و پژو ۲۰۶ تیپ دو به‌ترتیب با سود ۱۱۶ و ۱۱۰ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیردند. کسانی که برای این کار سراغ دنا معمولی، دنا پلاس و پژو ۲۰۷ i می‌روند سودشان از ۱۰۰ درصد بیشتر می‌شود. در سوی مقابل شاهین با ۱۳ درصد، کوییک پلاس اتوماتیک با ۱۷ درصد و وانت پراید با ۲۹ درصد به‌ترتیب کمترین سوددهی را از لحاظ خرید و فروش دارند.

سود دلالی محصولات ایران‌خودرو

سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۱۸ درصد است. کسی که پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز را در کارخانه ۱۲۷ میلیون تومان می‌‎خرد، در بازار آزاد می‌تواند آن را با قیمت ۲۷۸ میلیون تومان بفروشد. یعنی اختلاف ۱۵۱ میلیون تومانی. سود ۱۱۸ درصدی حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز بین تمامی مدل‌های ایرانخودرو بیشتر است و بعد از آن پژو پارس TU ۵ با ۱۱۶ درصد سود در رتبه دوم این فهرست قرار می‌گیرد. پژو پارس TU ۵ در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان ارزش دارد و در بازار آزاد حدود ۳۲۵ میلیون تومان. سود حاصل از خرید و فروش دنا معمولی و دنا پلاس هم بیشتر از ۱۰۰ درصد است. قیمت کارخانه دنا معمولی ۱۷۸ میلیون تومان است و قیمت آزاد این خودرو ۳۵۹ میلیون تومان. دنا پلاس نیز که در کارخانه ۱۹۸ میلیون تومان فروخته می‌شود، در بازار آزاد ۴۰۵ میلیون تومان ارزش دارد. یعنی سود حاصل از خرید و فروش دنا پلاس و دنا دنده‌ای به‌ترتیب ۱۰۴ و ۱۰۱ درصد خواهد بود.

قیمت سمند EF ۷ بنزینی در کارخانه ۱۳۶ میلیون تومان و در بازار آزاد ۲۶۰ میلیون تومان است. این اختلاف ۱۲۴ میلیون تومانی معادل ۹۱ است. دقیقا به اندازه سود حاصل از خرید و فروش سمند LX که ۹۱ است برآورد می‌شود. این یکی در کارخانه ۱۳۵ و در بازار آزاد ۲۵۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت دنا پلاس توربو بین بازار آزاد و کارخانه ۶۳ درصد اختلاف دارد. یعنی کسی که این مدل را در کارخانه با قیمت ۲۹۷ میلیون تومان می‌خرد، امکان دارد آن را با رقم ۴۸۵ میلیون تومان در بازار آزاد بفروشد. سود حاصل از خرید و فروش رانا پلاس پانواما یا همان سقف شیشه‌ای به ۵۳ درصد رسیده است. مدلی که در کارخانه ۲۰۰ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۰۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس و رانا پلاس کمترین اختلاف قیمت را بین کارخانه و بازار آزاد دارند و سود حاصل از خرید و فروش این دو خودرو معادل ۴۴ درصد است. سمند سورن پلاس در کارخانه و بازار آزاد ۲۱۱ و ۳۰۵ میلیون تومان قیمت دارد و رانا پلاس هم به‌ترتیب ۱۸۶ و ۲۶۸ میلیون تومان معامله می‌شود. بعد از این دو خودرو کمترین سود حاصل از خرید و فروش خودرو بین محصولات ایرانخودرو به دنا پلاس اتوماتیک تعلق دارد. محصولی که در کارخانه ۳۴۸ میلیون تومان و در بازار آزاد ۵۲۲ میلیون تومان ارزش دارد و این اختلاف به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

سود دلالی محصولات سایپا

سود حاصل از خرید و فروش ساینا دنده‌ای نسبت به دیگر محصولات سایپا بیشتر است؛ ۸۱ درصد. خریداران ساینا دنده‌ای در کارخانه ۱۰۶ میلیون تومان هزینه می‌کنند، اما در بازار آزاد برای این خودرو فعلا ۱۹۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود. بعد از ساینا دنده‌ای بیشترین سود از خرید و فروش تیبا صندوقدار به دست می‌آید. محصولی که در کارخانه ۱۰۲ میلیون تومان ارزش دارد و در بازار آزاد ۱۸۱ میلیون تومان. به این ترتیب کسی که تیبا صندوقدار را از کارخانه می‌خرد و در بازار آزاد می‌فروشد، تقریبا ۷۷ درصد سود نصیبش می‌شود. این کار برای تیبا هاچ بک سود ۷۱ درصدی را در پی خواهد داشت. چون در کارخانه ۱۰۸ و در بازار آزاد ۱۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

ساینا S از لحاظ سود حاصل از خرید و فروش خودرو رتبه چهارم را بین محصولات سایپا به دست می‌آورد، اما این رقم اختلاف زیادی با خودرو‌های قبلی دارد؛ ۴۲ درصد. این کار برای کوییک دنده‌ای ۳۹ درصد سود خواهد داشت. شرکت سایپا برای کوییک دنده‌ای رقم ۱۴۵ میلیون تومان را درنظر گرفته، اما در بازار آزاد ۲۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کوییک S هم با سود ۳۵ درصدی در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. محصولی که در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب ۱۵۹ و ۲۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.

شاهین کمترین سود خرید و فروش را بین محصولات سایپا و تمامی مدل‌های داخلی دارد؛ فقط ۱۳ درصد. چون توسط سایپا ۳۰۳ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. بعد از شاهین کمترین سود خرید و فروش بین محصولات سایپا به کوییک پلاس اتوماتیک با رقم ۱۷ درصد و پراید وانت با ۲۹ درصد تعلق دارد. کوییک پلاس اتوماتیک در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب ۲۴۲ و ۲۸۴ میلیون تومان وانت پراید هم به‌ترتیب ۱۳۱ و ۱۶۹ میلیون تومان فروخته می‌شوند./ منبع: فرارو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها