با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

حسین سوری گفت: یک افزایش ۱۰ درصدی است که پس از ابلاغ قانون از سوی رئیس جمهور به کلیه دستگاه‌ها، به سهولت قایل پرداخت است؛ این افزایش رقمش برای تمامی گروه‌های حقوق بگیر ۱۰ درصد است که در همین ماه جاری پرداخت می‌شود و دلیلی ندارد آن را به تعویق بیندازند. اما فقره دوم افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، ناشی از اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان  جهت متناسب‌سازی است. توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان، اهمیت دارد و امیدواریم عادلانه توزیع شود.

وی افزود: در هر حال، توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان به شیوه نامه یا آیین نامه‌ای نیاز دارد. اگر ناگزیر شدند شیوه‌نامه‌ای به کار ببرند، بایستی روشی اعمال نمایند که هم بازنشستگان لشکری که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارند، ولی تعدادشان کمتر است و هم بازنشستگان کشوری که تعدادشان زیاد است، راضی باشند و عادلانه بهره‌مند شوند. حدس این است که آن ۱۰ درصد در همین فروردین ماه، با حقوق این ماه پرداخت می‌شود اما فقره دوم احتمالا به ماه دیگر کشیده شود.

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۶۷ میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب فرهنگیان عضو این موسسه که از دوم دی تا اول بهمن ۱۴۰۰ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و گفت: این مبلغ شامل واریزی عضو، واریزی دولت برای اعضا و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که به حساب ۲۵۲۹ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شده است.

جواد نوری با اشاره به اینکه این مبلغ که روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ واریز شد، همه دریافتی فرهنگیان مذکور نیست، تصریح کرد: سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نیز پس از برگزاری مجمع عمومی منتهی به تاریخ مزبور و تصویب صورت‌های مالی و تسهیم سود بین اعضا، به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته نیز ۵۵۲ میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب ۳۳۱۱ نفر از فرهنگیان بازنشسته دیماه ۱۴۰۰، واریز شده بود.

نوری با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان نسبت به تعهدات خود در قبال اعضاء پایبند است، گفت: سهم‌الشرکه اعضا در کمتر از سه ماه پس از بازنشستگی و سود سال مالی نیز پس از برگزاری مجامع سالانه شرکت‌ها و موسسه، تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود قابل تقسیم، به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: در حال حاضر حدود ۸۷ درصد از فرهنگیان، عضو موسسه هستند؛ بنابراین سایر فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند می‌توانند در اسرع وقت نسبت به عضویت در موسسه اقدام نمایند تا از سودآوری آتی این مجموعه بهره‌مند شوند.

جواد نوری با تاکید بر اینکه اعضای فعلی موسسه می‌توانند نسبت به افزایش حق عضویت خود حداکثر تا ۵ درصد اقدام کنند، تصریح کرد: فرهنگیانی که در شرف بازنشستگی قرار دارند نیز با مراجعه با نمایندگی‌های استانی موسسه در سراسر کشور و پر کردن فرم استمرار عضویت در موسسه، می‌توانند از سودآوری چشمگیر سال‌های آتی برخوردار شوند.

حسین سوری از افزایش دوگانه حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد.

حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد.

وی گفت: یک افزایش ۱۰ درصدی است که پس از ابلاغ قانون از سوی رئیس جمهور به کلیه دستگاه‌ها، به سهولت قایل پرداخت است؛ این افزایش رقمش برای تمامی گروه‌های حقوق بگیر ۱۰ درصد است که در همین ماه جاری پرداخت می‌شود و دلیلی ندارد آن را به تعویق بیندازند. اما فقره دوم افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، ناشی از اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان  جهت متناسب‌سازی است. توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان، اهمیت دارد و امیدواریم عادلانه توزیع شود.

وی افزود: در هر حال، توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان به شیوه نامه یا آیین نامه‌ای نیاز دارد. اگر ناگزیر شدند شیوه‌نامه‌ای به کار ببرند، بایستی روشی اعمال نمایند که هم بازنشستگان لشکری که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارند، ولی تعدادشان کمتر است و هم بازنشستگان کشوری که تعدادشان زیاد است، راضی باشند و عادلانه بهره‌مند شوند. حدس این است که آن ۱۰ درصد در همین فروردین ماه، با حقوق این ماه پرداخت می‌شود اما فقره دوم احتمالا به ماه دیگر کشیده شود.

دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان فروردین‌ماه مشخص شود.

علی اکبر عیوضی دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران  به ماجرای «افزایش حقوق بازنشستگان و "ویرگول"» پرداخت و گفت: بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ۱۰ درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده و نوشته شده «صندوق تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ درحالیکه منظور صندوقِ تأمین اجتماعی نیروهای مسلح یا همان صندوق لشگری است.

وی در ادامه با بیان اینکه این اشتباه تایپی، تأمین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری‌بگیر را ۱۰ درصد درنظر گرفته است، اظهار کرد: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نامه‌ای را جهت اصلاح این موضوع به مجلس ارسال کرده است.

دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی  گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته تکلیف حقوق بازنشستگان تا پایان فروردین‌ماه جاری مشخص شود.