پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سود سهام عدالت.سهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

از آنجایی که از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اواخر سال قبل اعلام کرد که امکان پرداخت سود به جاماندگان وجود دارد.

بر این اساس تا اواسط خردادماه سال جاری،  دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شد، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند. در مرحله سوم که اوایل مردادماه صورت گرفت، مجموعا حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و حدود ۹۱ هزار رکورد هم مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود. ارزش این پرداخت‌ها برای سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بود. یعنی در مرحله سوم مجموعا بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  به حساب بیش از ۹۱ هزار نفر مشمولان واریز شده است.

در این راستا، شرکت سپرده‌گذاری برای چهارمین مرتبه اعلام کرده است که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار گیرند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است./ ایسنا

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت اعلام شد

رییس سازمان بورس درمورد پرداخت سود سهام عدالت توضیح داد: در شورای عالی بورس مصوب شد تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تا پایان پاییز به حساب مشمولان واریز شود.

مجید عشقی در مراسم رونمایی از صندوق املاک و مستغلات در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تا کنون مجوز اصولی راه اندازی چهار صندوق دیگر نیز صادر شده است، اظهار کرد: پذیره‌نویسی یک صندوق که انجام شد و سه صندوق دیگر درحال تاسیس هستند. همچنین درخواست‌های متعددی از سوی سیستم بانکی صورت گرفته که بانک مرکزی باید مجوز صادر کند. پیش‌بینی می شود که این بازار در اینده به بازار بزرگی تبدیل شود.

وی در ادامه درمورد پرداخت سود سهام عدالت توضیح داد: در شورای عالی بورس مصوب شد تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تا پایان پاییز به حساب مشمولان واریز شود.

رییس سازمان بورس درمورد بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نیز توضیح داد: نمادها پس از برگزار مجامع بازگشایی خواهند شد. درمورد نحوه برگزاری مجامع اختلاف نظرهایی وجود دارد که اما قوانین و مقررات آن با مشورت چند نهاد درحال انجام است.

عشقی درمورد بودجه‌ای که برای صندوق تثبیت درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: در بودجه تصمیم‌گیری شد مبالغی از بازار سرمایه به خزانه در قالب مالیات فروش سهام واریز شد، برای ثبات بازار سرمایه به صندوق تثبیت واریز شود. درواقع این سرمایه‌گذاری دولت است.

وی با بیان اینکه بازار سهام ارزان‌ترین بازار کشور است، اظهار کرد: مصوبه ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه و طرح بیمه این اطمینان را برای سهام‌داران خرد ایجاد کرد که بازار سرمایه برای دولت مهم است و تا یک سال آینده رشد خوبی خواهد داشت.

در لایحه بودجه سال آینده در حوزه انرژی شرکت‌ها افزایش قیمت نداریم

رییس سازمان بورس در پاسخ به سوال ایسنا درمورد وضعیت بازار سرمایه در لایحه بودجه گفت:  از ابتدای کار تدوین لایحه بودجه سال آینده پیشنهادات بورسی مطرح و بندهای لازم نیز در نظر گرفته شده است. مجلس شورای اسلامی هم قول همکاری داده است و امیدواریم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بهتر از سال ۱۴۰۱ باشد.

به گفته وی، در لایحه بودجه سال آینده در حوزه انرژی شرکت‌ها افزایش قیمت نخواهیم داشت.

عشقی با اشاره به فعالیت حقوقی‌ها در بازار اظهار کرد: جلسه به حقوقی‌ها به صورت مستمر ادامه دارد. عمده معاملات حقوقی‌ها بلوکی است و خرید و فروش آن‌ها به صورت مستمر رصد می‌شود./ایسنا

نمادهای متوقف سهام عدالت چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازگشایی نماد‌های سهام عدالت حتما باید پس از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باشد.

آقای مجید عشقی گفت:در خصوص بازگشایی نماد های سهام عدالت حتما باید پس از برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی باشد که اکنون در حال تدارک بحث مقرراتی و قوانین هستیم.

او می گوید:اختلاف نظرهای که در خصوص نحوه تشکیل مجامع آنها وجود داشت که با رایزنی با مجلس و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و دیگر دست اندکاران در حال انجام هستیم. مجامع آنها که انجام شود بعد، بازگشایی نماد ها صورت خواهد گرفت./باشگاه خبرنگاران

اکبر حیدری در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار داشت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از 60 هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود 50 درصد معادل 30 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با پیگیری سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که متعلق به سهام عدالت است، وصول شده و در آخرین جلسه شورای عالی بورس مقرر شد‌ نزدیک به نیمی از این مبلغ خارج از عرف و رویه معمول سال‌های قبل در پاییز پرداخت شود، در حالی که سال‌های گذشته سودها تجمیع شده و در اواخر سال پرداخت می‌شد و در برخی‌ از سال‌ها نیز بخشی از سود به سال بعد موکول می‌شد.

حیدری ادامه داد: در مرحله اول 50 درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان 30 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌‌شود.

حیدری گفت: سود 30 هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود.

نحوه واریز سهام عدالت متوفیان به همراه سود به وراث

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

تجمیع سود عملکرد‌ سال‌های 98 و 99 شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت‌

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های 98 و 99 شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند./ فارس

واریز سود سهام عدالت شگفت انگیز  8.5 میلیونی برای این سهامداران

حسین قربانزاده در مورد پرداخت سود سهام عدالت‌، بیان کرد‌: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.

وی در مورد میزان و زمان واریز سود در مرحله اول، گفت: رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است اما به زودی مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد واگذاری سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد جامعه شامل مشمولان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت: از 22 خرداد‌‌ پیش‌نویسی در راستای قانون بودجه سال جاری تهیه کردیم و افراد مشمول دریافت سهام عدالت، از دو دهک کم‌درآمد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به تعداد 3.5 میلیون نفر که فاقد سهام عدالت بودند را شناسایی‌ و پیش‌نویس آن را به دولت ارائه کردیم.

وی افزود: بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمدی هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن در دولت عملیاتی خواهد شد.

طبق بندی از ‌‌قانون بودجه سال 1401 دولت مکلف است جاماندگان از سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمدی جامعه را شناسایی کرده و از محل باقیمانده سهام دولت در شرکت‌ها، سهام عدالت اختصاص دهد./فارس

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: