پایگاه خبری خانه فوتبال:

کالابرگ الکترونیکی به جریان می افتد. قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل شود تا مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند که کارهای آن تا حد خوبی پیش رفته است. یارانه جدید به کالابرگ الکترونیکی تغییر ماهیت می دهد. کالابرگ الکترونیکی دارای شرایط خاصی است. اخبار جدید از نحوه پرداخت یارانه کالابرگ الکترونیکی را با هم در سایت خانه فوتبال می خوانیم.

صفر تا صد کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیک مشمول ۱۰ گروه کالایی شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر می‌شود.

مشمولان یارانه مخیر به استفاده از کالابرگ الکترونیک یا دریافت وجه نقد هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیک مشمول ۱۰ گروه کالایی شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر می‌شود.

سیدصولت مرتضوی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیک از چهارشنبه به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد. وی با اشاره به اختیاری بودن این طرح بیان کرد: طرح کالابرگ الکترونیک مشمول 10 گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارانی، قند و شکر) می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ‌این طرح آزمایشی را ارزیابی می‌کنیم و چنانچه مطلوب بود، آن را به سرعت در کل کشور تعمیم خواهیم داد. مرتضوی اضافه کرد: کالابرگ الکترونیک با قیمت پایه شهریور 1400 در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت آن به ‌صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود، همچنین در صورت افزایش قیمت کالاها، تمهیدات جبرانی پیش‌بینی شده است. ‌مردم و متقاضیان هم می‌توانند از فرصتی که تقریباً یک ماه زودتر از موعد مقرر واریز یارانه نقدی به حساب مردم است، استفاده و به قدر نیاز از این 10 قلم کالا خریداری کنند. مردم چنانچه به خرید کالا تمایل نداشتند، می‌توانند بیستم هر ماه یارانه نقدی را دریافت کنند. اینطور که پیداست در این طرح احتیاجی به معرفی کارت جدید بانکی نیست و با همان کارتی که پیش از این سرپرستان خانوار یارانه نقدی 300 تا 400 هزار تومانی دریافت می‌کردند، می‎توانند اقدام به خرید کنند. همچنین تاکنون جزئیاتی از فروشگاه‌های سرویس‌دهنده در طرح کالابرگ الکترونیک معرفی نشده است و مشخص نیست چه فروشگاهایی با کارت بانکی میزبان کالابرگ الکترونیک امکان خرید به مشمولان را می‌دهند.  از اردیبهشت‌ماه سال جاری با اصلاح ارز ترجیحی دولت سیزدهم یارانه نقدی 400 هزار تومانی برای دهک‌های یک تا 3 و 300 هزار تومانی تا دهک‌ 9 پرداخت شده است.

دولت بر اساس بودجه سال جاری موظف شده بود به گونه‌ای اقدام کند که کالاهای تحت تاثیر از دلار 4200 تومانی با قیمت شهریورماه سال گذشته در اختیار مردم قرار گیرد و در این مسیر مردم دچار زحمت و هزینه جدید نشوند. با توجه به اینکه جمع‌بندی دولت و مجلس شورای اسلامی حذف سریع روند اختصاص ارز ترجیحی به کالاها بود، این سیاست اجرایی و مقرر شد تا زمان طراحی کالابرگ الکترونیک به مردم یارانه نقدی تعلق گیرد. حالا با ایجاد زیرساخت‌های لازم دولت به صورت آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک را در استان هرمزگان کلید‌ زده است.  بررسی‌ها و نظرسنجی‌‎ها حاکی از آن است که اغلب مشمولان یارانه روش نقدی را بر کالایی ترجیح می‌دهند. دولتمردان نیز با درک این موضوع مشمولان را مخیر در انتخاب بین روش نقدی و کالایی گذاشته‌اند. در روش یارانه کالایی مابه‌التفاوت قیمت افزایش یافته 10 کالای اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شهریورماه سال 1400 از سوی دولت تامین می‌شود و بخش دیگر هزینه کالا باید از سوی مشمول پرداخت شود./ وطن امروز

10 گروه کالایی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی می‌شود. صولت مرتضوی گفت: عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از روزچهارشنبه به‌صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد.طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر) می‌شود. این طرح آزمایشی را ارزیابی می‌کنیم و چنانچه مطلوب باشد به سرعت در کل کشور آن را تعمیم خواهیم داد. او گفت: کالابرگ الکترونیکی با قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت آن به‌صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود، همچنین در صورت افزایش قیمت کالاها، تمهیدات جبرانی پیش‌بینی شده است.

جزئیات قیمت و سرانه ۱۰ قلم خوراکی در طرح کالابرگ الکترونیکی

۱۰ قلم کالای اساسی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان به‌صورت اختیاری جایگزین یارانه نقدی ۳۰۰هزار تومانی خواهد شد.

عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از چهارشنبه به‌صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شده است.

 طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر) می‌شود.

کالابرگ الکترونیکی

لازم به ذکر است، قیمت پرداختی مردم در خصوص 10 قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک (که اکنون در استان هرمزگان اجرا می‌شود) بر مبنای شهریور 1400 است، به‌عنوان مثال قیمت امروز روغن 810گرمی: 62000 تومان، پرداختی فرد حدوداً 14000 تومان است. مابه‌التفاوت از محل یارانه فرد پرداخت می‌شود و «در سقف یارانه» خرید می‌کند البته از این پس هم سقف پرداخت مردم حتی در صورت افزایش قیمت‌ها، ثابت خواهد ماند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: