کد مطلب: 24956

یارانه|یارانه نقدی| یارانه جدید

فوری| واریز یارانه نقدی دوبله برای این دهک ها | خبر مهم از یارانه عید برای مردم

در طرح کالابرگ الکترونیکی، خانوارهای یارانه بگیر می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با اعتبار کالابرگ‌شان، جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول این طرح خرید کنند.

فوری| واریز یارانه نقدی دوبله برای این دهک ها | خبر مهم از یارانه عید برای مردم

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا دی ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه نمایند.

رقم نهایی افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال جدید اعلام شد | افزایش حقوق کارگران برای سال جدید چقدر است؟

گفتنی است در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکد خوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور هستند.

سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاه‌های خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت هیئت‌رئیسه فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه شانزدهم اسفند ماه)قرار دارد و وکلای ملت در این نشست به تبصره ۱۴ این لایحه خواهند پرداخت که در ادامه برخی از مصوبات را می‌خوانیم:

۳۱۵ هزار میلیارد برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی اختصاص یافت

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ، با بخش‌های (۲)و (۳) جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش‌ (۲) جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه آمده است: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه‌وبودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف به شرح ذیل متناسب با تحقق دریافتی‌ها (منابع) اقدام نماید. ایفای تعهدات مربوط به پرداخت وجوه موضوع جزء۲ بند الف تبصره ۱۸ مشمول این حکم نمی باشد.

مبلغ سه میلیون و یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۳,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال بابت یارانه نقدی و معیشتی پرداخت شود.

تعیین ۴۵ هزار میلیارد برای مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

همچنین در بخش‌ (۲) جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه آمده است: مبلغ چهارصد و پنجاه هزار میلیارد (۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور پرداخت شود.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را موظف به پرداخت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و همچنین ۴۵ هزار میلیارد تومان برای مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کردند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی