کد مطلب: 25392

وام| وام جدید| وام فوری

خبر خوش برای وام بازنشستگان | واریزی مهم جدید دولت به کارت حقوق بازنشستگان | خبر مهم از بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت هفتم وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری خبر داد.

وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در ادامه جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را بخوانید.

نوبت هفتم وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان واریز شد

از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی بانک عامل، هفتمین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری مانند نوبت قبلی (ششم) با مبلغ ۱۵ میلیون تومان به حساب ۳۱ هزار و ۳۳۶ نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول واریز شد

، براساس آمارها و داده‌های صندوق بازنشستگی کشوری، با پرداخت ۶ مرحله تسهیلات تاکنون ۲۵۰ هزار و ۷۶۸ نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق وام ضروری قرض‌الحسنه دریافت کردند.

براساس جدیدترین آمارهای مربوط به سالنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر هستند که ۳۴ درصد جامعه حقوق‌بگیران بانوان و ۶۶ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با توجه به آغاز نام نویسی وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی از امروز، به دلیل افزایش چشمگیر ترافیک و ورودی، سامانه اینترنتی (درگاه خدمات الکترونیک sabasrm) با اختلال مواجه شده است که تا ساعاتی دیگر رفع خواهد شد.

در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: ضمن پوزش از متقاضیان نام نویسی، همکاران با اختصاص سرورهای جدید در حال رفع اختلال و ترافیک ایجاد شده هستند.

از آنجایی که مهلت ثبت‌نام وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق تا روز یکشنبه ۲۸ اسفند ادامه خواهد داشت، بازنشستگان می‌توانند در کمال آرامش تا پایان دوره تعیین شده یعنی تا ۲۸ اسفند نسبت به ثبت‌نام این تسهیلات اقدام کنند.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده پلکانی نیست و به حقوق همه افراد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

غلامعلی کوهساری درباره مهم ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: حذف بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بودجه است؛ با این بند از لایحه بودجه، قیمت کود، بذر و نهاده های کشاورزی در سال آینده چند برابر می شد ولی با بررسی هایی که کمیسیون تلفیق انجام داد و مشورتی که با کارشناسان در این حوزه داشت، با این مصوبه کمیسیون تلفیق جلوی این کار گرفته شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: پس از اتمام دوره حدود یک ماهه ثبت نام اینترنتی در اسفند امسال، فرآیند بررسی تقاضای بازنشستگان و تعیین واجدین شرایط دریافت وام آغاز خواهد شد تا با هماهنگی بانک عامل، پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود.

به گفته وی، زمان پرداخت این تسهیلات در سال آینده خواهد بود.

براساس داده‌های آماری موجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند./ایرنا

 نعمت‌الله ترکی روز سه‌شنبه اظهار داشت: مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری با هماهنگی بانک عامل یعنی بانک صادرات ایران با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان برای سال آینده افزایش یافته است.

ترکی با تاکید بر اینکه برای ثبت نام این تسهیلات بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق صرفا باید به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند، گفت: به مناسبت اعیاد ماه شعبان، امکان ثبت درخواست اینترنتی برای متقاضیان دریافت این تسهیلات همانند گذشته در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir از روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ تا روز یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ فراهم خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: پس از اتمام دوره حدود یک ماهه ثبت نام اینترنتی در اسفند امسال، فرآیند بررسی تقاضای بازنشستگان و تعیین واجدین شرایط دریافت وام آغاز خواهد شد تا با هماهنگی بانک عامل، پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود.

به گفته وی، زمان پرداخت این تسهیلات در سال آینده خواهد بود.

براساس داده‌های آماری موجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره میزان تسهیلات ضروری پرداختی به بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری این مطلب را اینجا بخوانید.

وام بازنشستگان افزایشی شد؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی از پرداخت ۱۷۰ هزار فقره وام به بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای افزایش مبلغ وام در سال آینده هستیم.

علی دهقان‌کیا در ارتباط با آخرین آمار پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: بنا بر آخرین گزارشی که از کانون بازنشستگان دریافت شده است در کل کشور ۱۷۰ هزار نفر و در تهران بالغ بر ۳۰ هزار نفر وام خود را پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رقم وام پرداختی ۱۲ میلیون تومان بوده و ثبت نام و پرداخت به سایر بازنشستگان و متقاضیان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که میزان وام بازنشستگان سال آتی افزایش پیدا خواهد کرد گفت: در این بخش صحبتی نشده ولی ما انتظار داریم که این رقم در سال آینده افزایش پیدا کند اما به طور کلی هنوز در بحث رقم جلسه و مبحثی نداشته‌ایم.

وی در ارتباط با رقم و زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تأمین اجتماعی تصریح کرد: آنچه را که سازمان تأمین اجتماعی تاکید دارد این است که میزان عیدی به بازنشستگان بر مبنای رقمی است که در زمان شاغل بودن فرد پرداخت می‌شده است البته ما انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر باشد اما به هر ترتیب احساس می‌شود که میزان عیدی همانند فرمول سنوات گذشته به بازنشستگان پرداخت شود.

دهقان‌کیا گفت: در خصوص رقم آن هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است همچنین در خصوص زمان آن نیز باید منتظر اعلام سازمان تأمین اجتماعی باشیم اما پیش‌بینی می‌شود که طبق سنوات گذشته در بازه زمانی سال‌های قبل پرداخت شود.

وی در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: در این خصوص از هفته‌های آتی جلسات برگزار می‌شود و انتظار ما از رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که عنایت ویژه‌ای را به شرایط اقتصادی و زندگی بازنشستگان داشته باشد.

 یکی از موضوعاتی که در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و از سال گذشته تا امروز اجرایی شده است پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی است بطوریکه تاکنون ۸۰۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه را درخواست کرده و به بیش از ۹۰ درصد آنها تسهیلات پرداخت شده است.

براساس رایزنی‌های انجام شده با بانک، در ابتدای هر ماه (چهارم و پنجم) وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگانی که درخواست دادند واریز می‌شود و پرداخت‌ها تا پایان سال ادامه دارد. لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر از این تسهیلات برخوردار شدند و در نهایت تا ابتدای اسفند ماه نیز ۹۰ هزار نفر دیگر وام را دریافت می‌کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی