اینستاگرام وب | اینستاگرام ورود | اینستاگرام فارسی | اینستاگرام لاگین

اطلاعیه: خبر خوش رفع فیلترینگ رسید | رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ در چند روز آینده!

کد خبر: 1196381

طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند.

اطلاعیه: خبر خوش رفع فیلترینگ رسید | رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ در چند روز آینده!

همه شبکه های اجتماعی دارای ویژگی های مشترکی هستند ، اما هر کدام نیز مخاطبان خاص خود را دارند. برای اینستاگرام ، تقریباً همه چیز درباره  عکس ها تنظیم شده است. این پلت فرم سرگرم کننده است و دسترسی به آن را آسان می کند. و اینستاگرام نیز جایی است که افراد مشهور نیز در آن حضور دارند. به همین دلیل وقتی ناگهان با محدودیت IP اینستاگرام مواجه می شوید بسیار ناراحت کننده است. یک لحظه با خوشحالی عکس ها و فیلم ها را مرور می کنید و لحظه ای دیگر موقتاً مسدود می شوید. این ممنوعیت اینستاگرام می تواند صدمه زننده باشد و حتی ممکن است ناعادلانه باشد. بنابراین ، آیا راهی برای دور زدن آن وجود دارد؟ بیایید نگاهی دقیق تر به همه گزینه های موجود برای دور زدن ممنوعیت اینستاگرام بیندازیم.

وزیر کشور درباره رفع فیلترینگ شبکه های مجازی گفت: اگر متولیان شبکه های اجتماعی و مجازی بخواهند با ناامنی و هدایت جریانات اغتشاشگر کار کنند، طبیعی است ما هم همان موضع قبلی را خواهیم داشت.

احمد وحیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برآورد خسارات اغتشاشات اخیر گفت: عددهای آن بررسی و توسط دوستان اعلام می شود.

وحیدی درباره تغییر در مدیران استانی نیز اظهار کرد: برنامه ریزی اولیه ما انجام شد و در مسیر عادی خود قرار دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی دیگر درباره رفع فیلترینگ شبکه های اجتماعی اظهار کرد: باید ببینیم کسانی که در این فضا می خواهند فعال باشند به سیاست های جمهوری اسلامی ایران تمکین کنند یا نه. اگر بخواهند با ناامنی و هدایت جریانات اغتشاشگر کار کنند طبیعی است ما هم همان موضع قبلی را خواهیم داشت.

وی‌ درباره تعطیلی ادارات دولتی به خاطر استمرار وضعیت هوا و آلودگی نیز گفت: کمیته اضطرار هوای پاک در این باره تصمیم گیری می کند، اگر آلودگی هوا از حدی بالاتر برود درباره ادارات هم تصمیم گیری خواهد شد.

وزیر کشور تصریح کرد: طبیعی است مهمترین وظیفه ما حفظ انقلاب و حرکت توفنده در مسیر انقلاب است و این هم با پیروی از منویات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و با جهاد و میدان داری و حرکت بی وقفه و امید به آرمان های بلند انقلاب محقق می شود./ ایسنا

به نقل از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند.

حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: با دستن دهان‌ها افکار بسته نمی‌شود و انسان‌ها آرام نمی‌گیرند. ما باید مغزها، فکرها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را تغییر دهیم لذا فیلتر کردن قطعا نتیجه مثبتی نداشته و ندارد.

وی اظهار کرد: فیلتر کردن باعث نمی‌شود مردم کمتر فضای مجازی ببینند اتفاقا درصد خیلی کمی کاهش پیدا کرده آن هم به جهت اینکه هجمه بسیار زیادی در حوزه فیلترینگ است.

نماینده مردم بردسکن و کاشمر در مجلس بیان کرد: فیلترینگ باعث شده تا فروش VPN در فضای غیررسمی آنقدر زیاد شود که بخش زیادی از هزینه‌های مردم و پول این کشور خرج VPN شود. این VPN را چه کسی تولید می‌کند همان که ما با آن ارتباط خوبی ندارد.

نیک بین تصریح کرد: خرید VPN یعنی فروش اطلاعات شخصی ما به یک کشور واسطه و بعد به آن کشور مبدا؛ مثلا اگر بخواهیم از واتس اپ استفاده کنیم و مبدا کشور الف باشد ما به صورت مستقیم نمی‌توانیم به آن کشور مرتبط شویم لذا می‌رویم به کشور ب اطلاعات خود را می‌دهیم و بعد می‌آییم از کشور الف اطلاعاتمان را می‌گیریم.

وی اضافه کرد: این امر یک زحمت برای مردم، خروج ارز از کشور، پایین آمدن خرید و فروش‌های اینترنتی و درست کردن بازار سیاه برای VPN فروش‌ها است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: تصمیم جدی برای جلوگیری از فروش VPN بعد از اغتشاشات گرفته خواهد شد و جلوی شرکت‌های VPN فروش گرفته می‌شود.

نیک بین با بیان اینکه فیلتر باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.

اینستاگرام و واتس اپ که هر دو متعلق به شرکت آمریکایی متا هستند تا کنون زیر بار درخواست‌های ایران برای داشتن نمایندگی در کشورمان نرفته بودند، اما از آنجا که این دو پلتفرم در کشورهای دیگر طبق قوانین آن کشورها کار می‌کنند لذا نمی‌توانند بهانه‌ای برای فعالیت نکردن طبق قوانین ایران داشته باشند./باشگاه خبرنگاران

۸

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها