اطلاعیه تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 19 دی | خبر مهم از زمان برگزاری امتحان نهایی دانش‌آموزان پایه‌ ۱۰، ۱۱ و ۱۲

کد خبر: 1197329

در خرداد ۱۴۰۳، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت. چون در سال ۱۴۰۵ سابقه تحصیلی برای پایه دهم باید داشته باشیم.

اطلاعیه تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 19 دی | خبر مهم از زمان برگزاری امتحان نهایی دانش‌آموزان پایه‌ ۱۰، ۱۱ و ۱۲

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال 1404 سوابق تحصیلی پایه یازدهم هم ایجاد می‌شود و تأثیر سوابق تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم 60 درصد قطعی است، گفت: در خرداد 1403، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه سلام صبح خیر شبکه سوم با بیان اینکه پیش‌دانشگاهی از سال 1392 حذف شد، اظهار کرد: در این سال‌ها موضوع بحث حذف کنکور مطرح بوده است و در قانون مجلس شورای اسلامی تأکید بر حذف کنکور و پذیرش از طریق سوابق تحصیلی بوده و قانون مشتمل بر سنجش و پذیرش کنکور است؛ در این سال ها قانون تبصره‌هاو تغییراتی با هدف ایجاد عدالت بیشتر و همچنین کاهش استرس و اثرات سوء کنکور بر نظام آموزشی، داشته است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که شیوه ارزشیابی به هر صورتی که انجام می‌شود، جهت دهنده به نظام آموزشی است، گفت: با توجه به اینکه شیوه ارزشیابی تستی است، این شیوه طبیعتا نظام آموزشی را به همین سو خواهد کشید و می‌بینیم که در سال‌های اخیر آثار بحث تست در دوره ابتدایی ورود کرده است  و از طرفی هم تلاش سه‌ساله دانش‌آموزان قرار است در یک آزمون سه، چهار ساعته ارزیابی شود که  طبیعتا بحث استرس و آینده یک فرد و دانش‌آموز است.

کاظمی تصریح کرد: با همه این جهات، شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس نقشه جامع علمی کشور تصمیم گرفت که نسبت به کنکور سراسری ورود کند و زمینه‌سازی برای اینکه توجه بیشتر به محتوای برنامه درسی در نظام آموزشی کشور اتفاق بیفتد، انجام دهد و بر همین اساس مصوب شد که تأثیر کنکور  تا سه سال آینده به حداکثر 40 درصد برسد و سوابق تحصیلی برای ورود به مراکز آموزش عالی لحاظ شود.

وی درباره مصوبه شورای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: این مصوبه مربوط به سال 1400 است و ابلاغ هم شده و از طریق جراید و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد؛ البته ابهاماتی هم بود مثلا اگر یک دانش‌آموز یک عنوان درسی را جزو سوابق تحصیلی نداشت طبیعتا هیچکدام از سوابق تحصیلی برایش منظور نمی‌شد. یا اینکه حتما باید سوابق تحصیلی مرتبط می‌بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ابهاماتی در آن مصوبه وجود داشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات 855 و  863 مجددا نسبت به بازنگری این مصوبه اقدام کرد و اصلاحات را انجام داد و اطلاع‌رسانی هم تا قبل از شروع سال تحصیلی در شهریور انجام شد.

وی با اشاره به اقتصاد حول کنکور، گفت: یکی از اهداف این مصوبه، ایجاد عدالت آموزشی بیشتر بود. ولی برخی افراد این موضوع را به‌گونه‌ای دیگر جلوه می‌دادند. نکته دیگر این است دو آزمون در سال وجود دارد ولی پذیرش یکبار انجام می‌شود؛ دانش‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه یک نمره کل دارند که مشتمل بر دو بخش است.

کاظمی ادامه داد: این دو بخش شامل آزمون اختصاصی کنکور سراسری در دروس تخصصی و همچنین سوابق تحصیلی است که اینها نمرات تراز شده چه در آزمون تخصصی چه در سوابق تحصیلی است. سوابق تحصیلی هم مجموع دروس امتحانات نهایی است که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقه تحصیلی برای سال 1402 عدد 40 درصد قطعی است، گفت: نکته قابل توجه این مصوبه نسبت به مصوبه قبلی مجلس شورای این است که در گذشته تأثیر مثبت داشتیم و صرفا در پایه دوازدهم بود اما اکنون 40 درصد قطعی است؛ برای کنکور 1403 نیز این تأثیر 50 درصد قطعی و برای پایه دوازدهم است. برای سال 1404 سوابق تحصیلی پایه یازدهم هم ایجاد می‌شود و سوابق یازدهم و دوازدهم با تأثیر 60 درصد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در خرداد 1403، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت. چون در سال 1405 سابقه تحصیلی برای پایه دهم باید داشته باشیم. سوابق تحصیلی در سال 1405 در سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم تأثیر 60 درصد قطعی است./ فارس

جدیدترین خبر از تعطیلی مدارس

آموزش و پرورش استان اردبیل: بدلیل بارش برف مدارس امروز در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های اردبیل ، نمین و خلخال تعطیل می‌باشد. همچنین در پارس‌آباد مغان مدارس در مقطع پیش دبستانی تعطیل است.

بارش برف مدارس این استان را تعطیل کرد

 بارش برف و برودت هوا در شهرستان اردبیل پیش دبستانی‌ها و ابتدایی‌ها را در این شهرستان و نمین غیرحضوری کرد.

اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان اردبیل در خصوص نحوه استمرار فعالیت‌های آموزشی مدارس در روز یکشنبه 18 دی‌ماه به این شرح است.

به دلیل بارش برف و  برودت هوا در شهرستان اردبیل پیش دبستانی و ابتدایی‌ درنوبت قبل از ظهر تعطیل و فعالیت آموزشی آنان به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد./تسنیم

تعطیلی مدارس دوشنبه 19 دی

خبر جدیدی مبنی بر تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 19 دی ماه تا این لحظه اعلام نشده است ولی به محض اعلام کردن از سوی مراتب ذی ربط در همین خبر بروز رسانی خواهد شد.

حجم ویدیو: 4.51M | مدت زمان ویدیو: 00:03:16 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها