کد مطلب: 25015

تعطیلی مدارس| مدارس| مدارس و آلودگی

فوری: آخرین خبر از تعطیلی مدارس امروز 4 بهمن ماه| کدارس این استان ها تعطیل شد+ جزییات مهم

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر، ضمن انتقاد شدید از تعطیلی مدارس به علت های گوناگون گفت: واقعا تعطیلی مدارس به دانش آموزان ضربه می زند.

فوری: آخرین خبر از تعطیلی مدارس امروز 4 بهمن ماه| کدارس این استان ها تعطیل شد+ جزییات مهم

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: مدارس استان در نقاط شهری تا پایان هفته جاری غیرحضوری است و آموزش در بستر شاد پیگیری می‌شود.

 

مرتضی رجایی شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدارس استان در نقاط روستایی مطابق با روال گذشته حضوری است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: فردا جایگاه های سوخت سی.ان.جی استان همچنان تعطیل است.

رجایی گفت: فردا فعالیت ادارات و بانک ها طبق روال مصوبه قبل بوده و باز است.

وی تاکید کرد: استفاده از سوخت جایگزین در دستگاه های اجرایی که امکان آن وجود دارد ضروری است.

تخطی دانشگاه آزاد از مصوبه ستاد مدیریت بحران

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گاز ۳۷۷ اداره و مرکز آموزشی پر مصرف استان قطع شده است گفت: این اقدام با اجرای مصوبه دولت در خصوص صرفه‌جویی و کنترل و مدیریت بهینه مصرف انجام شد.

وی از تخطی دانشگاه آزاد اسلامی استان از مصوبه ستاد مدیریت بحران مبنی بر تعطیلی این مرکز به منظور صرفه جویی در مصرف گاز گفت: متاسفانه با تخطی این دانشگاه و فراخوان دانشجویان برای حضور در دانشگاه، گاز این واحد به ناچار برقرار شد.

رجایی گفت: مصوبه ستاد مدیریت بحران به منظور صرفه جویی در مصرف گاز و جلوگیری از قطع آن در بخش خانگی وضع شده و لازم الاجرا است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: توصیه ما این است که مردم و مشترکان همچنان مصرف گاز را مدیریت کرده و نسبت به صرفه جویی حساس باشند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند./ایرنا

وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای رئیس‌جمهور در جلسه قبل و این جلسه هیأت دولت دستور داد که تعطیلی نباشد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر، اظهار کرد: در زمان کرونا مدارس کشورهای دیگر باز بودند و ما هم خیلی اصرار داشتیم تا مدارس ما باز شوند اما متأسفانه وقفه زیادی داشت و آسیب زیادی هم زد.

وی ادامه داد: امسال شاهد بودیم که بر اساس عوامل گوناگونی چون آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف گاز و سرما، تعطیلی مدارس را داشتیم و بنده به آن تعطیلات بی‌سابقه می‌گویم.

نوری افزود: با دوستان صحبت کردیم که واقعا تعطیلات دارد به دانش‌آموزان ضربه می‌زند و جدی هم این موضوع باید پیگیری شود. آقای رئیس‌جمهور در جلسه قبل و این جلسه هیأت دولت دستور داد که تعطیلی نباشد.

وی با بیان اینکه به شاخص‌های جهانی برای آلودگی هوا نگاه کردم و دیدم تعطیلات به این صورت نیست، گفت: ما در زمینه آلودگی هوا مصوبه‌ای داشتیم که قرار شد مصوبه تغییر کند.

مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود

وی تأکید کرد: بارها این را عرض کردیم مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود اما اکنون مدارس را گذاشتیم اولین جایی که تعطیل می‌شود.*

نوری درباره امتحانات دانش‌آموزان نیز گفت: برگزاری امتحانات داخلی نوبت اول به شورای مدارس سپرده شده است. مدارس ادامه تحصیل را داشته باشند و امتحانات را بین آنها برگزار کنند؛ باید کاستی‌هایی که بابت تعطیلات به وجود آمد، جبران شود.

0دهمچنین کلیه مقاطع تحصیلی در استان‌ تهران به استثناء شهرستان‌های پردیس ،دماوند و فیروزکوه در روز شنبه یکم بهمن ماه غیرحضوری شد.

آزمون‌های المپیادهای علمی دانش آموزی در روز شنبه یکم بهمن ماه طبق برنامه برگزار خواهند شد.

بر اساس این مصوبات، طرح زوج و فرد برای روز شنبه یکم بهمن ماه از درب منزل اجرا خواهد شد.

خراسان‌رضوی تعطیل شد

در ضمن کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می‌شود. همچنین بنا بر مصوبه ستاد بحران استانداری قزوین امتحانات دانشگاه‌ها و مقاطع متوسطه طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

 تعطیلی شنبه و یکشنبه تهران از هفته گذشته مطرح بود. تعطیلی که قرار است تنها مختص هفته جاری نباشد و احتمالا در هفته‌های آتی هم اعمال شود. اگرچه هنوز نه دولت و نه استانداری خبر تعطیلی شنبه و یکشنبه‌های فصل سرد سال را نهایی نکرده‌اند.

سرما و برودت هوا فعلا دو روز اول هفته جاری را تعطیل کرده است. برق و گاز در بسیاری از استان‌ها قطع شده، مدارس و ادارات همه دورکار شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که توده هوای سرد همچنان ادامه دارد و سرمای هوا فردا دوشنبه شدت پیدا می‌کند.

با این حساب احتمال افت فشار گاز و قطع گاز و برق در فردا هم قوت گرفته است. برای همین به نظر می‌رسد که فردا دوشنبه 26 دی ماه هم دولت برای تامین برق و گاز با مشکل مواجه است و ممکن است تعطیلی دو روز اول هفته تمدید شود.

هنوز هیچ خبری در مورد تعطیلی تهران مطرح نشده است. اما به نظر می‌رسد که با توجه به سردی هوا و یخبندان معابر و خیابان‌ها فردا احتمال تعطیلی مدارس قوت بگیرد. به خصوص که مدارس و دانشگاهها در برخی از استان‌ها تعطیل شده است.

از آن جمله مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد که با ادامه سرما و یخبندان، مدارس استان از دوشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل است و کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

کلیه مدارس و دانشگاه های استان گیلان هم تا پایان هفته جاری غیرحضوری است و ادارات با ساعت کاری محدودتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

از طرف دیگر وزیر نفت اعلام کرد که دستور رئیس جمهور برای تعطیلی شهر تهران کمک بسیار بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف گاز صورت گرفت و به یک رکورد بی‌نظیر دست پیدا کردیم.

درباره تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها هم باید منتظر تصمیم‌گیری دولت و استانداری بود.

محمد زنگانه ظهر امروز ۲۵ دی ماه در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه استان ما در انتهای شبکه انتقال گاز کشور قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همه مردم شریف ایران اسلامی از این برهه نیز به سلامت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در استان گلستان تلاش کرده ایم با تدابیر ممکن تمام ظرفیت گاز موجود را به سمت استفاده خانگی و منازل مردم هدایت کنیم، افزود: راه اندازی پویش هر خانه یک اتاق گرم از جمله این تدابیر است.

 استاندار گلستان با اعلام این خبر که شروع ساعت کاری ادارات در استان گلستان فردا دوشنبه از ساعت ۹ صبح خواهد بود، خاطرنشان کرد: فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها همچون روزهای گذشته غیرحضوری خواهد بود.

زنگانه با تاکید بر اینکه با توجه به تداوم موج سرما، فعالیت ادارات بجز دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان از ساعت اعلام شده خواهد بود، ادامه داد: در فعالیت مدارس نیز فقط امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار شده و دانشگاه‌ها نیز همانند شرایط سه روز گذشته اقدام می کنند.

بارش برف و سردی هوا سبب تعطیلی دو روزه پایتخت شد. اما حالا اعلام شده که تا روز چهارشنبه هوای سرد در تهران ماندگار است و احتمال یخبندان به خصوص در نیمه شمالی تهران وجود دارد. آیا تهران دوشنبه هم تعطیل می‌شود؟

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی