کد خبر: 638585
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با فیاض زاهد

مجلس به مردم استرس می‌دهد و برای دولت دردسر می‌آفریند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در مجلس یازدهم بیشتر شاهد حضور افراد فرصت طلب هستیم که می دانند سوراخ دعا کجاست بنابراین بیشتر دنبال مطامع و منافع فردی خودشان هستند.

مجلس به مردم استرس می‌دهد و برای دولت دردسر می‌آفریند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس یازدهم با شعارهای انقلابی در حوزه تسهیل امور معیشتی مردم و ریل گذاری صحیح برای قطار دولت سرکار آمد اما تنها کاری که نکرد عمل به این شعارها بود. نمایندگان مجلس یازدهم امروز گویی نیت کرده اند حالا که توانایی عمل به وعده ها را ندارند حداقل روی اعصاب مردم راه بروند بنابراین طرح هایی را در دستورکار قرار می دهند که با واکنش های منفی افکارعمومی مواجه شده است، از طرح صیانت از کاربران فضای مجازی گرفته تا طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک.

فیاض زاهد در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی اصرار مجلس برای بررسی طرح‌هایی که مردم نگاه منفی نسبت به آنها دارند، گفت: این مشکل به آنجا بر می گردد که آدم های شناسنامه دار وارد مجلس نشدند و مجلس عملا امروز از کار افتاده است. معتقدم هم اکنون نهاد قانون گذاری که به نظام کمک کند وجود خارجی ندارد.

وی افزود: اگر مجلس یازدهم را با مجلس کشورهای دموکراتیک مثل فرانسه و آمریکا مقایسه کنیم، متوجه می شویم این مجلس در بسیاری از تصمیم گیری های ملی حضور ندارد و اصلا مورد وثوق و اعتماد نیست چون این نمایندگان واقعا عصاره فضائل ملت نیستند و تنها به دلیل نوع مکانیزم برگزاری انتخابات به ویژه در حوزه نظارت، به مجلس راه یافته اند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در مجلس یازدهم بیشتر شاهد حضور افراد فرصت طلب هستیم که می دانند سوراخ دعا کجاست بنابراین بیشتر دنبال مطامع و منافع فردی خودشان هستند. معتقدم حتی اگر این مجلس تعطیل هم بشود نه تنها اتفاقی نمی افتد بلکه بهتر هم می شود.

وی افزود: اتفاقا حضور مجلس باعث می شود که نمایندگان مجلس به مقامات دولتی فشار بیاورند و خیلی وزرا مجبورند برای آنکه از مجلس کارت زرد نگیرند تن به مصالحه هایی با نمایندگان بدهند. در واقع ما در یک چرخه نامناسبی قرار گرفته ایم که مجلس کارکرد و کارایی نظام مدیریتی کشور را دچار اشکال کرده است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: فارغ از دعوای سیاسی، اگر قرار به تشکیل یک مجلس یکدست باشد، این مجلس باید نمادی از قدرت جماع ملی باشد؛ متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و آسیبش هم به نظام و مردم می خورد. حالا علت آنکه مجلس دنبال بررسی طرح های پرحاشیه می رود، این است که وقتی مجلس قوه ای اثرگذار در حوزه تصمیم گیری کشور نیست مجبور است نقش کاریکاتور آن را بازی کند.

وی افزود: نمایندگان می دانند این طرح ها برای مردم نان و آب نمی شود ولی برای خودشان سود دارد چون بالاخره گروه های منتفذی عامل راهیابی این نمایندگان به مجلس بودند و حالا این نمایندگان با بررسی این طرح ها می خواهند برای آن گروه ها خوش رقصی کنند بنابراین برای شان مهم نیست که با طرح صیانت از فضای مجازی عملا امنیت شغلی برخی از فعالان این حوزه از بین برود یا با بررسی طرح ممنوعیت حیوانات خانگی استرس اجتماعی ایجاد شود.

فیاض زاهد گفت: در خلا پیشنهادات طرح های علمی و تخصصی کارآمد، مجلس به سمت حاشیه هایی رفته است که برای نمایندگان سودآوری دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها