پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی دایی اولین روز از اولین ماه فصل بهار و سال 1348 بدنیا آمد. علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی دارای چهار برادر است و از نعمت خواهر محروم می باشد.علی دایی همانگونه که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.  علی دایی  سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

پست جنجالی علی دایی همه را شوکه کرد

علی دایی با انتشار تصویری از تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی کشتی امید و تبریک به مناسبت قهرمانی این دو تیم نوشت: «سپاس و درود بر قهرمانان ملی کشورم، در این روزهای سخت که همه داغداریم، من هم دغدغه ای کوچک برای شما شده‌ام، مهم ترین چیزی که مرا دلگرم می کند محبت بی دریغ شما همطونانم است»

علی دایی به قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی کشتی واکنش نشان داد.

علی دایی با انتشار تصویری از تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی کشتی امید و تبریک به مناسبت قهرمانی این دو تیم نوشت: «سپاس و درود بر قهرمانان ملی کشورم، در این روزهای سخت که همه داغداریم، من هم دغدغه ای کوچک برای شما شده‌ام، مهم ترین چیزی که مرا دلگرم می کند محبت بی دریغ شما همطونانم است»

علی دایی: صفحه‌ای در توییتر و تلگرام ندارم

اخیرا یک حساب کاربری در توییتر با نام علی دایی شروع به فعالیت کرده و توییت‌هایی را درباره حوادث اخیر کشور منتشر می‌کند. علی دایی با رد مالکیتش بر این حساب کاربری در توییتر گفت: این یک حساب کاربری غیر واقعی است. حساب من (در اینستاگرام) تیک آبی دارد. وی هم‌چنین درباره حضور و فعالیتش در تلگرام ادامه داد: من اصلا به دنبال راه‌اندازی کانال تلکرام نیستم.

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که صفحه شخصی و حسابی در توییتر و تلگرام ندارد.

دستگیری علی دایی صحت ندارد

در پی انتشار اخباری مبنی بر دستگیری علی دایی در پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از منابع موثق  اعلام شد که  این خبر صحت ندارد.

دیروز یک خبرنگار خارجی در توییتی اعلام کرده بود که علی دایی بازداشت شده است. 

برخی منابع نیز به نقل از محمد دایی برادر علی دایی این خبر را رد  کرده و نوشته‌اند: چنین  خبری اصلاَ واقعیت ندارد و جز دروغ محض چیز دیگری نمی تواند باشد.

منبع: ایسنا

در روزهای اخیر که علی دایی موضع‌گیری‌هایی درباره اتفاقات اخیر کشور داشته، شایعات زیادی پیرامون چگونگی فعالیت و حضور او در فضای مجازی منتشر شده و بعضا صفحاتی به نام او راه‌اندازی شده و مطالب مختلفی را منتشر می‌کنند. در همین رابطه و اخیرا یک حساب کاربری در توییتر با نام علی دایی شروع به فعالیت کرده و توییت‌هایی را درباره حوادث اخیر کشور منتشر می‌کند.

در بخش معرفی این حساب کاربری در توییتر هم از قول علی دایی نوشته شده: "به زود با مردم شریف ایران در تلگرام ارتباط مستقیم خواهم داشت" و در ادامه لینکی مربوط به یک کانال تلگرامی قرار داده شده که به نوعی القای مدیریت این صفحات به نام علی دایی را می‌نماید.

علی دایی در گفت‌وگو با ایسنا با رد مالکیتش بر این حساب کاربری در توییتر گفت: این یک حساب کاربری غیر واقعی است. حساب من (در اینستاگرام) تیک آبی دارد.

وی هم‌چنین درباره حضور و فعالیتش در تلگرام ادامه داد: من اصلا به دنبال راه‌اندازی کانال تلکرام نیستم.

کنایه علی دایی به نماینده مجلس درباره فوت دختر دانش‌آموز اردبیلی

حواشی پست اینستاگرامی علی دایی درباره فوت «اسرا پناهی»، دختر دانش‌آموز اردبیلی همچنان تبعات زیادی دارد. روز گذشته در گزارشی مختصر به این مورد پرداخته شده که متن علی دایی واکنش نماینده اردبیل در مجلس، خبرگزاری فارس و البته روزنامه دولتی ایران را در پی داشته است.

در بخشی از این گزارش عنوان شده بود علی دایی که خودش اهل اردیبل است و به نظر می‌رسد هنوز ارتباط تنگاتنگی با مردم شهرش دارد، در اینستاگرام نوشت: «سکوت ناشی از هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه‌های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده‌ام، امروز منجر به برخورد با دانش‌آموزان در یکی از مدارس در زادگاهم شده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می‌نشاند. من عضو هیچ گروهی نیستم، من جزو کوچکی از این مردم شریف هستم که دغدغه‌های‌شان دغدغه من است.»

پس از انتشار این مطلب، کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس یازدهم با بیان اینکه نسبت به حال علی دایی تاسف می‌خورد، با کنایه نسبت به اظهارات اسطوره فوتبال ایران گفت: «تاسف می‌خورم که برخی چهره‌های شاخص کشور و اسطوره‌ها به این مسائل می‌پردازند. امنیت کشور باعث شد که عده‌ای اسطوره شوند. با پول محرومان ورزشگاه ساختیم تا عده‌ای دیده شوند، اما امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. حرف بنده به این افراد این است که احترام خود را حفظ کرده و در رفتار خود تجدیدنظر کنند.»

کمی بعدتر هم خبرگزاری فارس با انتقاد از علی دایی از او خواست که کف روی آب نباشد و به عنوان یک قهرمان دروغ نگوید! روزنامه دولتی ایران هم روز گذشته با انتشار مطلبی از علی دایی خواسته بود تا حرف هایش را پس بگیرد.

پس از مطرح شدن پنین انتقاداتی، حالا علی دایی، با انتشار متنی تند در صفحه اینستاگرام خود کنایه‌های تندوتیزی به نماینده اردبیل در مجلس، تعدادی خبرگزاری و البته تلویزیون زده است.

علی دایی، نوشت:

درود به مردم شریف ایران

* با توجه به جوسازی‌های اخیر صدا و سیما، برخی خبرگزاری‌ها و مجلس لازم دانستم مطلبی را با شما عزیزان در میان بگذارم. آقای سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس، سوالی برایم پیش آمده است که امیدوارم جوابش را از شما بگیرم، در کدامین ورزشگاهی که شما ساخته اید من به اینجا رسیده و دیده شده ام که باید پاسخگوی شما باشم و، اما صحبت از امنیت گردید که تأمین امنیت وظیفه هر دولتی می‌باشد.

* و با توجه به صحبت‌های عموی اسرا پناهی در صدا و سیما که عامل مرگ را بیماری مادرزادی و نارسایی قلب عنوان می‌نماید، (اینجانب قبول ندارم) که در بیمارستان فاطمی اردبیل اتفاق افتاده است پس خودکشی دختر نازنین شهرم صحت ندارد و شما راست نمی‌گویید.

* آقای موسوی شما نماینده مردم اردبیل در مجلس هستید یا سخنگوی دولت؟ اگر از مشکلات و کمبود‌های شهر و مردم اردبیل خبر داشتید، چرا خاموش بودید و خاموش مانده اید؟ چرا در مجلس و دولت صدای مردم شهرتان نبودید که اگر بودید کار به اینجا ختم نمی‌شد.

* در پاسخ به اخبار منتصب به اینجانب در صدا و سیما و برخی از خبرگزاری‌ها لازم به ذکر می‌دانم اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل می‌باشد و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم. از این پس به یک اجماع برسید بعد آن خبر را منتشر نمایید تاریخ ثابت کرده، می‌کند و خواهد کرد چه کسانی دروغگو هستند من خودم را اسطوره نمی‌دانم و بار‌ها گفته ام من از جنس همین مردمم.

علی دایی

منبع: فرارو

مشکل خروج از کشور علی دایی و همایون شجریان برطرف شد

خبرگزاری ایسنا می گوید مشکل خروج از کشور چهره‌های فرهنگی‌ و ورزشی نظیر علی دایی و همایون شجریان برطرف شده و پاسپورت آنها تحویل شده است.
خبرگزاری ایسنا در توییتی نوشت: «خبرنگار ایسنا کسب اطلاع کرد که مشکل خروج از کشور چهره‌های فرهنگی‌ و ورزشی نظیر علی دایی و همایون شجریان برطرف شده و پاسپورت آنها تحویل شده است.»

گذرنامه علی دایی ضبط شد

یکی از نزدیکان علی دایی خبر ضبط پاسپورت او هنگام بازگشت به تهران را تایید کرده بود.
شایعه ای در فضای مجازی پخش شده مبنی بر این که گذرنامه علی دایی به محض ورود به کشور ضبط شده است.
علی دایی که چندی پیش برای انجام یک کار شخصی به خارج از کشور سفر کرده بود، از استانبول به تهران برگشت. خبر بازگشت علی دایی اما تحت تاثیر یک شایعه عجیب قرار گرفت.شایعه شد پاسپورت علی دایی ضبط شده است. از ساعاتی قبل هم برخی پایگاه های خبری مدعی شدند علی دایی ممنوع الخروج شده است.
هنوز علی دایی به صورت رسمی به این شایعه ها واکنش نشان نداده و هیچ یک از خبرگزاری های رسمی هم خبر ممنوع الخروجی او یا حتی شایعه ضبط گذرنامه اش را تایید یا تکذیب نکرده اند اما یکی از نزدیکان علی دایی در گفتگو با خبرنگاران ورزشی خبر ضبط پاسپورت علی دایی هنگام بازگشت به تهران را تایید کرده بود.

علی دایی  با پروازی از استانبول به تهران برگشت.

منبع: طرفداری

واکنش علی دایی به درگذشت مهسا امینی

علی دایی در واکنش به فوت مهسا امینی با انتشار تصاویری از وی نوشت: چه به روزگار این سرزمین آوردید؟

علی دایی

ماجرای تشویق علی دایی در بوندس لیگا 

فرایبورگ که این فصل یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز بوندسلیگا بوده است، شب گذشته برابر هرتابرلین موفق به کسب پیروزی نشد.
به گزارش "ورزش سه"، فرایبورگ یکشنبه شب در چارچوب رقابت‌های هفته نهم بوندسلیگا در ورزشگاه خانگی هرتابرلین به مصاف این تیم رفت و با تساوی 2-2 متوقف شد.
این چهارمین مساوی متوالی هرتا بود که موفق شد مانع از کسب سه امتیاز بازی توسط فرایبورگ شود که می‌توانست با این پیروزی هم امتیاز با یونیون برلین شود که صدر جدول بوندسلیگا را به خود اختصاص داده است.

در این بازی که با حمایت هواداران هرتا برلین از علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، پس از حواشی رخ داده برای او در چند روز اخیر  همراه بود، فرایبورگ علیرغم به ثمر رساندن گل اول با دریافت دو گل از حریف عقب افتاد اما در دقیقه 78 موفق شد بازی را به تساوی بکشاند.
این در حالی بود که گل مساوی این تیم روی اشتباه دروازه‌بان حریف به ثمر رسید . کریستنسن پس از پایان بازی درباره اشتباهش گفت:« من می‌خواستم بیرون بیایم و توپ را بگیرم اما متاسفانه این اتفاق گاهی رخ می‌دهد. من ترجیح می‌دهم اشتباه کنم تا این که بایستم و توپ وارد دروازه شود. من هنوز جوان هستم و فرصت یادگیری دارم اما همه اشتباه می‌کنند. فوتبال همین است.»

عکسی از تیپ جدید همسر علی دایی منتشر شد

علی دایی

علی دایی

اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال 1367 مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه 1371 از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.\\\\\\\\علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

 علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.

مشاغل علی دایی به پوشاک ورزشی محدود نشده و در ساختمان سازی نیز فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی علی دایی را از نیکوکاری و کارهای خیرخواهانه غافل نکرده و در سال 1385 یک هنرستان کار و دانش در شهرک گلستان اردبیل با تمامی تجهیزات به نام ابوالفضل دایی(پدرش) ساخت و تحویل آموزش و پرورش ناحیه 1 داد.

شغل علی دایی

علی دایی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: