کد خبر: 618362
تاریخ انتشار :

حاشیه های جالب اولین روز ثبت نام ؛

از زن موتوسوار تا وعده حذف نفوذی‌ها

اولین داوطلب ریاست جمهوری یک زن بود.

از زن موتوسوار  تا وعده حذف نفوذی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز – ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز شروع شد و تا 5 روز دیگر یعنی 25 اردیبهشت ادامه دارد. چهره‌های شاخص و نامزدهای اصلی که در تعیین معادلات سیاسی و انتخاباتی اثرگذار هستند خواهند آمد اما این چند روز مثل همه انتخابات‌ها در ادوار گذشته با حواشی نیز همراه است.

مهم‌ترین حاشیه اما بگومگوی شورای نگهبان و دولت درباره شرایط ثبت نام است. بعد از دستور دیروز روحانی البته انتظار می‌رفت که چنین مسائلی ایجاد شود. وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات اکنون طبق نظر دولت و بر اساس قوانین موجود عمل کرده و گویا به شروط تعیین شده از سوی شورای نگهبان بی‌توجه است. مثلا نگاهی به لیست مدارک لازم که در سالن وزارت کشور به دیوار نصب شده بود نشان می‌دهد که گواهی عدم سوء پیشینه کاندیداهای ریاست جمهوری از مدارک الزامی حذف شده است. 

همچنین طبق تصاویر منتشرشده از ثبت‌نام‌ها معلوم است که از هر فردی که در ستاد حاضر می‌شود ثبت‌نام به عمل می‌آید و توجهی به دستورالمعل شورای نگهبان و شرایط مورد نظر آن نمی‌شود، همین هم سبب شد که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داده و بگوید: «طبق مصوبه‌ای که شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال کرده ثبت‌نام‌هایی که فاقد مدارک باشد اعتباری ندارد و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و به نماینده شورا سپرده‌ایم اینها را تحویل نگیرد.»

او افزوده است: «به وزارت کشور گفته‌ایم بر اساس مصوبه، مدارک را تحویل می‌گیریم. مدارک را باید وزارت کشور ضمیمه کند و مورد تایید نماینده شورای نگهبان قرار بگیرد. اینکه وزارت کشور مطالب دیگری را دنبال می‌کند ما نمی‌توانیم مانع شویم.»

 

اولین روز ثبت نام اما با حواشی جالبی هم اما همراه بود. برخی از این حواشی را در ادامه بخوانید:

*اولین داوطلب ریاست جمهوری یک زن بود. او در جمع خبرنگاران خود را حقوق‌دان و اقتصاددان معرفی کرد و گفت که شعارش «ما می‌توانیم چون می‌خواهیم و ما می‌خواهیم چون می‌توانیم» است. 

 

*تصاویر منتشر شده از وزارت کشور و حواشی ثبت‌نام‌ها در روز اول حاکی از این بود که یک زن موتورسوار نیز برای ثبت نام و کاندیداتوری در انتخابات وزارت کشور مراجعه کرده است. او می‌گفت: عاشق کشورم هستم. آمده‌ام خدمت کنم.

موتورسوار

*یکی دیگر از داوطلبان نیز از پوششی متفاوت که همان کروات است استفاده کرده بود. او در وزارت کشور حاضر شد آن هم درحالی که برگه‌ای در دست داشت و نوشته بود« سیاست عرصه عالمان علوم انسانی است.»

کروات

*حضور داوطلبان کفن‌پوش هم از جمله حواشی است که در همه انتخابات‌ها شاهدیم. این بار نیز فردی با ظاهری کفن پوش، قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به صورت، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. او می‌گفت که آمده است کشور را از مشکلات نجات دهد. او همچنین مدعی شد که به هر ایرانی بعد از ریاست‌جمهوری سالانه ۲۴۰ هزار یورو می‌دهد.

7e3250ff-de97-4f57-b193-fbcf0aa1ff1e

 

با وجود مصوبه شورای نگهبان مبنی بر اینکه نامزدهای انتخابات زیر سن ۴۰ سال نمی توانند ثبت نام کنند اما یک پسر متولد سال ۷۷ برای ثبت نام به ساختمان وزارت کشور آمد. 

او بعد از کاندیداتوری گفت:‌یک کودک دستفروش هم می‌تواند رئیس‌جمهور شود و کمتر به کشور لطمه می‌زند.

این کاندیدای جوان تاکید داشت که تمرکزش بر مشکل آموزشی است و قصد نابودی مافیای کنکور را دارد.
5561257

 

یکی دیگر از حاشیه های روز اول ثبت نام ها، استاد دانشگاهی بود که ادعا کرد برخی رسانه ها برای تشریح برنامه هایش طلب میلیاردها پول کرده اند. او از نام بردن از این رسانه ها امتناع کرد.

از دیگر حاشیه های جالب آن بود که یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری: ما ۲۰درصد نفوذی داریم که باید دستشان را قطع کنیم!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها