کد خبر: 618484
تاریخ انتشار :

حاشیه‌های جالب از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات

ضرغامی؛ نامزد پرحاشیه

دومین روز ثبت‌نام با شایعه تصمیم احمدی‌نژاد برای حضور در وزارت کشور شروع شد.

ضرغامی؛ نامزد پرحاشیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی/ ویژه انتخابات-  ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز از سر گرفته شد و حاشیه‌های نیز به تبع آن.  روز آخر بود و حاشیه کم. به طور معمول کاندیداهای اصلی ثبت نام را به امروز موکل کرده و پشت سر هم می‌آمدند. به همین خاطر هم حواشی از جنس روزهای گذشته کمتر بود. با این حال نمی‌توان گفت که روز آخر بدون حاشیه سپری شد. 

از ضرغامی و هوادارانش که انگار پا جای احمدی‌نژاد گذاشته بودند گرفته تا نامزدی که وقتی چشمش به رئیسی افتاد، رفت تا مشکلی را با او مطرح کند. 

 

*عزت الله ضرغامی درحالی وارد وزارت کشور شد که برخی هواداران او مقابل وزارت کشور تجمع کرده و حتی با ماموارن انتظامی درگیر شدند. خودش نیز اظهارات حاشیه ساز نداشت. مثلا گفت که قرار است با کفش کوهنوردی زیر میز بزند. یا اینکه شناسنامه‌اش را طبق روال به دوربین‌ها نشان نداد و گفت که «اسرارم را نشان نمی دهم.» او همچنین خطاب به خبرنگاران حاضر گفت بنده ارزش اینهمه عکس گرفتن را نداشتم، اسراف کردید.

 

گفتنی است، روزهای قبل نام نویسی نیز با حواشی همراه بود. مثلا صبح دیروز داوطلبی با وعده تعطیلی ایران خودرو و سایپا برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد. غلامعلی با هدف بر طرف کردن تبعیض و ایجاد شفافیت در امور اقتصادی ثبت نام کرد و گفت که آمده تا عدالت را بر قرار کند. او گفت که اولین کارش تعطیلی ایران خودرو و سایپا خواهد بود.

 

روز پنج شنبه نیز با اخباری درباره افزایش تدابیر امنیتی و انتظار برای ورود نامزدهای اصلی شروع شده بود اما خبری از آنان نشد. در ادامه نیز  یک نامزد 62 ساله به نام جواد نصیرزاده که از شهرستان زرقان شیراز آمده بود از دغدغه‌های محیط زیستی خود گفت و مدعی شد. البته یک نامزد دیگر هم دغدغه‌های محیط زیستی داشت. علیرضا الوانی 46 ساله که از یاسوج خودش را به وزارت کشور رسانده بود مدعی شد که می‌تواند جلوی زلزله هولناک را بگیرد!

 

پروسه ثبت‌نام از نامزدها انتخاباتی در دو روز اول نیز با حواشی بسیاری همراه بود. مهم‌تر از همه حضور دیروز احمدی‌نژاد و طرفدارانش در وزارت کشور. از اول صبح اخباری در این باره رسید. بعد هم پوشش ویدئویی و لحظه به لحظه کانال تلگرامی دولت بهار. تجمع هواداران مقابل وزارت کشور ، از نرده بالارفتن آقای رئیس جمهور پیشین، درگیری با مسئولان در ستاد انتخاباتی ، شعار دادن و ... . دست آخر هم به جای پاسخگویی به خبرنگاران متن از پیش آماده شده خود را خواند و رفت. 

 

احمدی‌نژاد و حواشی او تقریبا تمامی اخبار روز را تحت تاثیر قرار داد اما باز هم افرادی برای کاندیداتوری آمده بودند که توجه‌ها را جلب کنند. مثلا جوان متولد 68 که می‌گفت خودش هم می‌داند تایید صلاحیت نخواهد شد. او دلیل کاندیداتوری خود را مبارزه با بی‌عدالتی اعلام کرد و گفته که آمده تا خون شهدا پایمال نشود.

 


رصد انتخابات در شبکه‌های اجتماعی


روز اول ثبت نام نیز حواشی جالبی داشت. مثلا اولین داوطلب ریاست جمهوری یک زن بود. او در جمع خبرنگاران خود را حقوق‌دان و اقتصاددان معرفی کرد و گفت که شعارش «ما می‌توانیم چون می‌خواهیم و ما می‌خواهیم چون می‌توانیم» است. 

تصاویر منتشر شده از وزارت کشور و حواشی ثبت‌نام‌ها در روز اول حاکی از این بود که یک زن موتورسوار نیز برای ثبت نام و کاندیداتوری در انتخابات وزارت کشور مراجعه کرده است. او می‌گفت: عاشق کشورم هستم. آمده‌ام خدمت کنم.

یکی دیگر از داوطلبان نیز از پوششی متفاوت که همان کروات است استفاده کرده بود. او در وزارت کشور حاضر شد آن هم درحالی که برگه‌ای در دست داشت و نوشته بود« سیاست عرصه عالمان علوم انسانی است.»

حضور داوطلبان کفن‌پوش هم از جمله حواشی است که در همه انتخابات‌ها شاهدیم. این بار نیز فردی با ظاهری کفن پوش، قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به صورت، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. او می‌گفت که آمده است کشور را از مشکلات نجات دهد. او همچنین مدعی شد که به هر ایرانی بعد از ریاست‌جمهوری سالانه ۲۴۰ هزار یورو می‌دهد.

با وجود مصوبه شورای نگهبان مبنی بر اینکه نامزدهای انتخابات زیر سن ۴۰ سال نمی توانند ثبت نام کنند اما یک پسر متولد سال ۷۷ برای ثبت نام به ساختمان وزارت کشور آمد. او بعد از کاندیداتوری گفت:‌یک کودک دستفروش هم می‌تواند رئیس‌جمهور شود و کمتر به کشور لطمه می‌زند.

یکی دیگر از حاشیه های روز اول ثبت نام ها، استاد دانشگاهی بود که ادعا کرد برخی رسانه ها برای تشریح برنامه هایش طلب میلیاردها پول کرده اند. او از نام بردن از این رسانه ها امتناع کرد.

یکی دیگر از حاشیه‌ها حضور فردی به نام بهروز وثوقی‌راد، متولد ۵۹ در وزارت کشور بود که لیدر فوتبال و متخصص ارایشگری است او با شعار روزی ایران بهتر خواهد شد، در انتخابات ثبت نام کرد.

fa4e3f0c-96cc-4feb-8ceb-b46cace5823d

ثریا ملک‌زاده، یک فعال حقوق زنان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

d969e184-e40d-488f-b265-b23e4e33347a

 

خانم داوطلبی دیگری که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد اما خواست که خبرنگاران سوالات سخت نپرسند!

 

همچنین شیخ محمود نوش آبادی دیگر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد «قبلی ها آمدند نان را از سفره مردم بردند؛ من نفری یک نان سنگک، بربری، تافتون برای مردم می آورم».

 

خیرالله حاجی زاده، نظامی سابق کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شد. او چهار دوره ردصلاحیت شده و برای پنجمین بار ثبت نام کرد. او گفت اگر این بار ردصلاحیت شود با تانک می رود جلوی شورای نگهبان!

photo_2021-05-12_17-22-11

اظهارات جالب بهروز وثوقی لیدر فوتبال و متخصص ارایشگری که با شعار روزی ایران بهتر خواهد شد، قصد ثبت نام در انتخابات را داشت.

یک احمدی نژاد دیگر در سومین روز انتخابات با کت قرمز و وعده وزیر شادی و استفاده از میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد در کابینه‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد تا حاشیه‌ای دیگر بر انبوه حاشیه‌های ثبت نام انتخابات باشد. نام کامل او شادمان احمدی‌نژاد است و می‌گوید ​از احمدی نژاد در زمینه مسکن، از خاتمی در روابط بین الملل و از میرحسین موسوی در زمینه سلامت اقتصادی و از حسن روحانی در زمینه حرف زدن استفاده می کنم.

احمدی نژاد جدید با کت قرمز کاندیدای ریاست جمهوری شد/ می خواهم وزیر شادی داشته باشم /از میرحسین و خاتمی استفاده می کنم +عکس

احمدی نژاد جدید با کت قرمز کاندیدای ریاست جمهوری شد+عکس

*بازهم یک داوطلب انتخاباتی عجیب!

photo_2021-05-13_17-56-35

 

*حاشیه‌های سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰: از جوان کرواتی که درباره گام دوم انقلاب گفت تا مردی که بیکار‌ها را برای وزارت‌خانه‌هایش می‌خواست.

در ادامه ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یکی از بازنشستگان نیروی انتظامی که قصد ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را داشت با توقف خودرویش مقابل درب شماره ۵ وزارت کشور حاشیه ساز شد. ماموران نیروی انتظامی پس از اینکه به خودروی وی برای توقف نکردن تذکر دادند متوجه شدند که پلاک این خودرو مخدوش شده است. او در همین زمینه به خبرنگاران گفت که خودرو در مالکیتش نبوده است.

سلطان خنده‌ام و می خواهم رئیس جمهور شوم /پلاک ماشین آقای کاندیدا مخدوش بود /کودک 10 ساله با شناسنامه نمادین از سردار سلیمانی آمد+عکس

همچنین یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات با لباس محلی به ستاد انتخابات کشور آمد و خود را سلطان خنده نامید. 

سلطان خنده‌ام و می خواهم رئیس جمهور شوم /پلاک ماشین آقای کاندیدا مخدوش بود /کودک 10 ساله با شناسنامه نمادین از سردار سلیمانی آمد+عکس

یک پسربچه ۱۰ ساله برای دادن پیامی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مسئولان به وزارت کشور آمد. این پسربچه با لباس پاسداری به ستاد انتخابات آمده بود.

سلطان خنده‌ام و می خواهم رئیس جمهور شوم /پلاک ماشین آقای کاندیدا مخدوش بود /کودک 10 ساله با شناسنامه نمادین از سردار سلیمانی آمد+عکس

*دختر ۲۲ساله‌ای که در انتخابات به صورت نمادین ثبت نام کرد!

خالکوبیِ دست یک نامزد انتخابات!:صبح امروز همزمان با نام‌نویسی تاج‌زاده، بخشی از سالن اصلی ستاد انتخابات کشور شاهد درگیری لفظی داوطلبی با ظاهر، پوشش محلی و لهجه کُردی با حراست و نیرو‌های انتظامی مستقر در آن بود که بر استفاده از فرصت گفتگو با خبرنگاران برای بیان سخنانش تأکید و اصرار می‌کرد و صدای بگومگویش با مسئولان ستاد انتخابات توجه نمایندگان برخی رسانه‌ها و حتی مصطفی تاج‌زاده را هم به خود جلب کرد.

photo_2021-05-14_17-31-55

او پس از این بحث و جدل چند دقیقه‌ای در همان سالن اصلی ستاد انتخابات مقابل دوربین جمعی از اصحاب رسانه قرار گرفت و تاکید کرد: «من هم شیعه‌ام و هم سنی. من همان‌قدر به ولایت فقیه اعتقاد دارم که شورای نگهبان به آن معتقد است. کسی نمی‌تواند من را به خاطر مذهبم از ورود به انتخابات منع کند.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها