کد خبر: 618487
تاریخ انتشار :

گزارش لحظه به لحظه از دومین روز ثبت‌نام نامزدها؛

روز احمدی‌نژادی‌ها

لیست نامزدهایی که تا این لحظه در وزارت کشور حاضر شده‌اند را اینجا ببینید:

روز احمدی‌نژادی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی/ ویژه انتخابات: ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری از صبح دیروز شروع شده و تا پایان روز 25 اردیبهشت ادامه دارد. علی‌رغم اختلاف نظر دولت و شورای نگهبان درباره شرایط ثبت‌نام نامزدها یکی بعد از دیگر می‌آیند. برخی مثل تاجزاده و رئیسی به صورت رسمی یا غیررسمی روز نام نویسی خود را اعلام کرده و برخی نیز همچنان همه را منتظر گذاشته‌اند.

تا اینجای کار اما شاهد ثبت‌نام سعید محمد، حسین دهقان، محمدحسن نامی، وهاب عزیزی، زارع فومنی و غلامعلی دهقان بوده‌ایم.

 

*تا یک ساعت اول امروز خبر خاصی نبود. غیر از اینکه همه توجه‌ها به سمت احمدی‌نژادی‌ها معطوف شد. اول از همه اخباری که از تصمیم رئیس دولت نهم و دهم برای کاندیداتوری حکایت داشت، مورد توجه قرار گرفت و ویدئوهایی از او با این مضمون که «امروز ، روز جدیدی در زندگی مردم ایران خواهد بود» از وی دست به دست شد. بعد هم خبر رسید که برخی طرفداران او در مقابل وزارت کشور تجمع و با دخالت پلیس متفرق شده‌اند.

بعد هم کانال دولت بهار با انتشار فیلمی از حرکت محمود احمدی‌نژاد به سوی وزارت کشور خبر داد. احمدی‌نژاد در حالی در جمع هواداران و با هیاهو وارد وزارت کشور شد که پیش تر گفته شده بود، نامزدها به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با یک همراه به وزارت کشور مراجعه کنند. از نرده‌ها بالا رفت تا به احساسات هوداران پاسخ دهد و خلاصه هرکاری توانست کرد تا مثل همیشه جلب توجه کند. بعد از ثبت نام هم شناسنامه خود را رو به دوربین گرفت و که «خالص ساخت ایران است» و خندید و رفت.

 

*هنوز تکلیف آمدن و نیامدن احمدی‌نژاد معلوم نشده بود که صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی در دولت دهم برای حضور در رقابت‌های 1400 ثبت نام کرد.

نکته قابل توجه درباره او این است که در دو انتخابات 92 و 96 نیز اقدام به کاندیداتوری کرده و رد صلاحیت شده بود.

 

*امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب‌رئیس مجلس یازدهم دیگر چهره شاخصی بود که امروز برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ وارد وزارت کشور شد. او گفت که برای ثبت نام در انتخابات با دخترش و ابوترابی از نمایندگان مجلس و از فرزندان شهدا حضور می‌یابد تا بگوید با باندبازی های سیاسی مخالف است.

 

*محمد عباسی وزیر وزرش و جوانان احمدی‌نژاد هم امروز را برای ثبت نام انتخاب کرده و آمده بود. او قبلا گفته بود که نه با احمدی‌نژاد جلسه داشتنه و نه با او مشورت کرده است.

او پس از ثبت نام گفت: دستاوردهای انقلاب ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر همین است. وی افزود: اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند. برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند وارد نشوند. هرچند مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.  من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان و از هم پاشیده شدن خانواده‌ها برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم. 

 

 سردار محمد دهقان، سردار سعید محمد، محمد زارع فومنی، محمد حسن نامی، وهاب عزیزی، محمود احمدی نژاد، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، رستم قاسمی، حسن سبحانی،صادق خلیلیان از چهره های شاخصی هستند که تاکنون با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

 

*رستم قاسمی، چهارمین شخصیت نظامی حاضر در انتخابات هم با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد.

 

*حسن سبحانی،  نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم با شعار اقتصاد بدون ربا در انتخابات ثبت نام کرد. او بعد از ثبت نامش در بین خبرنگاران گفت: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.

 

*محمد حسن قدیری ابیانه هم در انتخابات ثبت نام کرد. قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا و کارشناس مسائل سیاست خارجی با حضور در وزارت کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. گفتنی است این فعال سیاسی اصولگرا در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران هم اقدام به ثبت نام کرده بود که صلاحیت اش توسط هیئت اجرای رد شده است. قدیری ابیانه سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا، کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه را در کارنامه خود دارد.

 

*قدرتعلی حشمتیان دبیر کل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان و نماینده سابق مجلس هم در میانه روز با حضور در ساختمان ستاد انتخابات وزارت کشور نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

 

*محمدشریف ملک‌زاده، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم امروز در انتخابات ثبت نام کرد و بعد از ثبت نام در میان خبرنگاران گفت: «برنامه من پایان دادن به شعار است زیرا در طول این  ۴۲ سال ما فقط شعار دادیم و عملگرایی زیادی نداشتیم... نشاءالله بتوانیم با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، مردم‌سالاری را جایگزین قبیله‌سالاری کنیم و نقطه امیدی را در دل مردم بیاوریم. امروز مشکلات معیشتی به خصوص اقشار کم درآمد جامعه را تهدید کرده و این یکی از مشکلات اساسی است که باید در دستور کار قرار بگیرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها